خبرگزاری فارس نوشت:

مدیر گروه سایت واعظون پژوهشکده باقرالعلوم(ع) گفت: بانک جامع احکام شرعی اصناف با توجه به نیازهای روز در حیطه احکام شرعی اصناف مختلف راه‌اندازی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر رادحسینی امروز اظهار داشت: گروه فقه و احکام پژوهشکده با توجه به لزوم رعایت مسائل شرعی در حیطه کسب و کار و نیاز به پاسخگویی تخصصی به سؤالات مطرح در هر صنف، اقدام به راه‌اندازی بانکی جامع در احکام شرعی اصناف کرده است.

وی ادامه داد: این گروه از همان ابتدا با این رویکرد کار را شروع کرد که بتواند ابتدا نیازهای روز در حیطه احکام شرعی اصناف مختلف را تشخیص و تمام کارها را معطوف به همان سازد.

‌حجت الاسلام رادحسینی افزود: در این بخش ابتدا لیست جامعی از تمام مشاغل کشور که شامل سه بخش (تولیدی، توزیعی و خدماتی) است، تنظیم و سؤالات تمام مشاغل جمع‌آوری شد.

مدیر گروه سایت واعظون پژوهشکده باقرالعلوم(ع) با بیان اینکه تاکنون 8 هزار سؤال جمع‌آوری شده است، ابراز داشت: همزمان با جمع‌آوری سؤالات، رایزنی‌هایی با شورای اصناف کشور صورت گرفته است تا بتوان با مشارکت این شورا سؤالات شرعی مشاغل را در مدت زمانی کم جمع‌آوری کنیم.

به گفته وی، در حال حاضر سؤالات تمام اصناف در دست کار است که با همکاری ویژه دفاتر مراجع معظم تقلید در آینده‌ای نزدیک جلد اول هر صنف را به چاپ خواهیم رساند و در دسترس کسبه و همچنین پاسخگویان به مسائل شرعی قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام رادحسینی تصریح کرد: بخش دیگری از کارهای گروه به تهیه و تنظیم مبانی کلی مراجع معظم در موضوعات گزینشی که بیشتر مورد مراجعه قرار می‌گیرد، اختصاص دارد که می‌تواند منبع خوبی برای پاسخگویی روحانیون باشد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    بطور روزانه احكام معامله با بيان چند موضوع در يك برگ بين اصناف توزيع شود .به شرط استمرار و تكرار معامله هاي جهت گيري اسلامي پيدا ميكند.