ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران

تفاهم‌نامه ایجاد دبیرخانه دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد، محمود شالویی، سرپرست امور هنری و علی زینی‌وند استاندار کرمان صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان ماه تفاهم‌نامه ایجاد دبیر دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان را امضا کردند. 

محمود شالویی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران در دوره‌های مختلف در کرمان برگزار می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره همکاری و تلاش‌هایی که شرایط مناسبی را برای جشنواره و حضور و اجرای هنرمندان فراهم می‌کند. کنند. 

با توجه به برگزاری جشنواره در کرمان، پیشنهاد اجتماعی، جامعه هنری و استانداردی کرمان، دبیرخانه جشنواره دایمی در کرمان برگزار می‌شود تا برنامه‌های جشنواره به نحو مناسب‌تر و منسجم‌تری ادامه یابد. 

انتظار این است که برای رفع نواقص تلاش شود و شرایط مناسبی برای میزبانی این رویداد و هنرمندان و همچنین رضایت هنرمندان موسیقی نواحی فراهم شود. 

سرپرست معاونت امور هنری ادامه داد: تفاهم نامه این امکان را فراهم می‌کند که از امروز دبیرخانه دایمی فعال و برنامه ریزی جشنواره انجام شود و برای ارتقای کیفی جشنواره با استفاده از نظرات تخصصی هنرمندان و کارشناسان تلاش شود. 

زینیوند؛ استاندار کرمان هم در ادامه جلسه با قدردانی برای دعوت با تشکیل دبیرخانه جشنواره دایمی موسیقی نواحی در کرمان گفت: با تشکیل دبیرخانه دایمی، برنامه ریزی جشنواره با زمان بندی مشخص و منظم انجام می شود و استان کرمان سعی می کند با رفع نواقص، زمینه و امکان برگزاری جشنواره را فراهم کند. نحو شایسته ارائه شود. با تشکیل دبیرخانه جشنواره دایمی، انتظار می‌رود که این رویداد هم افزایش می‌یابد و باید برای برگزاری یک جشنواره مناسب برگزار شود. 

زینی‌وند ادامه داد: استانداری کرمان در بودجه سالیانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ثابتی را برای دبیرخانه جشنواره دایمی موسیقی بخش نواحی ایران اختصاص می‌دهد و از ظرفیت‌های مختلف و نهادهای استان برای تقویت جشنواره استفاده می‌شود. 

محمدرضا علیزاده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: دایمی شدن دبیرخانه، برنامه ریزی منسجم‌تری برای جشنواره را موجب می‌شود و سعی می‌شود کاستی‌ها برطرف شود و همه نهادهای استان در برگزاری جشنواره همکاری کنند. 

در این جلسه محمد اله‌یاری؛ سرپرست دفتر موسیقی، احمد صدری؛ دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و دبیر چند دوره جشنواره موسیقی نواحی و سیدامین مؤیدی اصفهانی؛ مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری حضور داشتند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =