ترامپ از شدت خشم از دست اوباما دیوانه شده بود!

ایسنا نوشت:فرماندار سابق نیوجرسی در کتاب خاطراتش نوشته است، بعد از آنکه باراک اوباما در ضیافت شام سال ۲۰۱۱ با خبرنگاران کاخ سفید از دونالد ترامپ انتقاد کرد، این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا «از شدت خشم دیوانه شد.»

به گزارش پایگاه بیزنس اینسایدر، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا ظاهرا در این ضیافت شام سالانه در واشنگتن دی.سی جوک‌های گزنده‌ای درباره دونالد ترامپ و تئوری توطئه نژادپرستانه که تردیدهایی را درباره محل تولد این مقام ایجاد می‌کرد، مطرح ساخت.   

اوباما در بخشی از صحبت‌هایش به شوخی گفت که از زمان انتشار گواهی تولدش، دونالد ترامپ می‌تواند به سراغ تئوری توطئه‌های عصبانی‌کننده دیگر برود. ترامپ که آن زمان میزبان برنامه "کارآموز مشهور" در شبکه ان.بی.سی بود، در میان حاضران قرار داشت و با اخم نگاه می‌کرد.   

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی که آن زمان در این ضیافت حضور داشت، درباره انتقادات اوباما و همچنین واکنش ترامپ در کتابش نوشت: هم فریبنده بود و هم طاقت‌فرسا.

این مطالب در کتابی تحت عنوان «نجات جمهوری‌خواهان: رهایی حزب از انکارکنندگان حقیقت، تئوری‌های توطئه و سیاست‌های خطرناک جو بایدن» به چاپ رسیده است.

کریس کریستی نوشت: اوباما هرگز چشمش را از روی مردی که حق او برای رئیس‌جمهور شدن را زیر سوال می‌برد، برنداشت. او اصلا به دونالد ترامپ رحم نکرد.

به گفته این سیاستمدار جمهوری‌خواه، بعد از آن مراسم ترامپ خشمگین بود. برخی گمانه‌زنی کردند که این حقارت در واقع به تحریک تمایل ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در چهار سال پس از آن کمک کرد.  

کریستی گفت: پس از شام با دونالد صحبت کردم. او آنقدر به هم ریخته و عصبانی بود که هرگز قبلا او را اینطور ندیده بودم. از خشم دیوانه شده بود.

این جمهوری‌خواه که منتقد تئوری‌ توطئه ترامپ علیه محل تولد اوباما است، در کتاب خاطرات جدیدش نوشت: این راه را برای موجی از تئوری‌ها پس موج دیگر هموار کرد؛ توهم‌های دیوانه‌کننده، ادعاهای دور از ذهن، اتهامات عجیب و غریب و دروغ‌های آشکار. این نشان داد که دروغ های شخصی، حتی زمانی که به وضوح رد شود، هنوز هم می‌توانند آسیب سیاسی وارد کند. دروغ‌ها، حتی دروغ‌های بی‌اعتبار، هرگز از بین نمی‌روند.

گرچه کریستی در این کتاب درباره دروغ‌های آشکار ترامپ مطالبی نوشته است، اما او جزو حامیان سیاسی مهم ترامپ بود و وقتی ترامپ نامزدی خودش را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ اعلام کرد، او یکی از مهمترین چهره‌های جمهوری‌خواه شد که از ترامپ حمایت کرد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    12 5
    به نظر من ترامپ از اول هم دیوانه بوده
  • کرمانشاهی IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 9
    سگ زرد برادر شغال است
  • رامین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    آمریکا نه تنها کشور آزادیه بلکه آزاد سازی بردگان کاملن اجرا شده ، اوبامای متولد افریقا هم میتونه رییس جمهور بشه
  • حسینی RU ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    حق داشت آشغالتروکثافت ترازاوباماکم پیدامیشه البته نه توی حزب دمکرات آمریکا.