پیام تسلیت مخبر، وحیدی ، اسلامی و سردارباقری و سلامی برای درگذشت آیت الله مجتهد شبستری

ایسنا نوشت: در پی درگذشت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ علاوه بر رهبر انقلاب و روسای قوا هم‌چنین جمعی از مقامات با صدور پیام‌های جداگانه از عصر دیروز،‌ درگذشت وی را تسلیت گفتند.

 بنا بر اعلام دفتر آیت‌الله مجتهد شبستری مراسم وداع و تشییع پیکر وی روز پنجشنبه ۲۷ آبان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه از مقابل حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) واقع در تهران خیابان حضرت ولیعصر، تقاطع خیابان مولوی جنب مترو مهدیه، به سمت مهدیه تهران برگزار می‌شود.

همچنین مراسم وداع، تشییع و تدفین آن مرحوم نیز روز جمعه مورخ ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ صبح در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار خواهد شد.

متن پیام تسلیت محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم انقلابی آیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان معزا صبر و اجر مسألت دارم.
 

پیام تسلیت محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی نیز بدین شرح است: 

« اِنّا لِلّهِ وَ اِنّا إلَیهِ راجِعونِ »
با نهایت تألم و تأثر خبر درگذشت حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری را دریافت کردم.
 خدمات ارزنده این روحانی مجاهد در مسئولیت‌های مهمی چون عضویت در شورای مرکزی جامعه روحانیت،‌ عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین حراست از سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه، حیاتی پر خیر و برکت از ایشان در صفحه روزگار به یادگار نهاده است. در این رهگذر، اندیشه انقلابی و جهادی آن عالم وارسته نیز منشأ خدمات و برکات بسیاری در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی را به همراه داشت که انشاءالله در کارنامه حسنات ایشان ثبت خواهد شد.
 اینجانب ضمن عرض تسلیت به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مُدّظله‌العالی)، شاگردان و علاقمندان ایشان بویژه مردم متدین استان آذربایجان شرقی و همچنین بیت شریف ایشان، از درگاه حضرت حق برای آن فقیه وارسته، علو درجات مسألت می‌نمایم.
 
همچنین احمد وحیدی وزیر کشور با صدور پیامی درگذشت آیت الله مجتهد شیستری را تسلیت گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

رحلت عالم مجاهد ‌و انقلابی حضرت آیت‌الله محسن مجتهد شبستری (قدس سره) عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.
 
این روحانی جلیل القدر در طول عمر با برکت خویش از هیچ تلاشی برای ترویج و نشر علوم اسلامی و شعائر دینی و مذهبی دریغ نکرد و از پیشگامان نهضت امام خمینی بود که خدمات ماندگاری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بر جای گذاشت.

اینجانب این مصیبت را به مردم استان آذربایجان شرقی، حوزه‌های علمیه، نمایندگان مجلس خبرگان، شاگردان و علاقمندان، به ویژه بیت مکرم آن عالم و آقازاده ایشان جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جواد مجتهد شبستری تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (ع) مسالت دارم.

در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد:

بِسم‌ اللّه الرّحمن الرّحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ


رحلت عالمِ مبارز ‌و فقیه انقلابی بصیر، حضرت آیت‌اللّه محسن مجتهد شبستری «رحمة اللّه علیه» عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان تمامی دوستداران انقلاب و ملت بزرگ ایران اسلامی شد.
این عالم جلیل القدر و روحانی مجاهد که از پیشگامان و پیشتازان شکل گیری نهضت حضرت امام خمینی «رحمة اللّه علیه»  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، با حضور مؤثر در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در سنگر عبادی - سیاسی نماز جمعه، نمایندگی مقام معظم رهبری در خطهٔ دلیران آذربایجان و چندین دوره نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز تألیف و نشر کتاب های ارزشمند و ترویج فرهنگ و معارف دینی، عمر شریف خود را در مسیر تبیین ارزش های اسلامی و خدمت به مردم و انقلاب سپری کرد و آثار ارزشمند و شاگردان برجسته ای را از خود به یادگار گذاشت و همواره منشاء برکاتی بزرگ بود که در خاطره ها و یادها باقی خواهد ماند.
این یار و یاور وفادار و صادق امامین انقلاب، همواره در کنار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان همراهی همدل و صمیمی در امر برگزاری مراسم و مناسبت‌ها و بزرگداشت ایام اللّه انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته، که اوج آن در مقابله با فتنهٔ پیچیدهٔ آمریکایی - صهیونیستی ۸۸ بود که با بصیرت دینی و روشنگری های خود و با تنویر افکار عمومی، از جمله زمینه سازان و مؤثران خلق حماسهٔ ماندگار یوم اللّه نهم دی در تاریخ جاودانه شد.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این مصیبت بزرگ را به محضر مبارک حضرت بقیة اللّه الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری «مدّظّله العالی»، مراجع عظام تقلید، علمای اعلام، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، قاطبهٔ مردم شریف آذربایجان، بیت معظم و معزا بالأخص فرزند ایشان حضرت حجة الاسلام والمسلمین آقای شیخ جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری؛ و همهٔ شاگردان، ارادتمندان و ملت فهیم ایران اسلامی صمیمانه تسلیت و تعزیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم بزرگوار علو درجات و همجواری با ائمه اطهار «علیهم السلام» و برای سایر بازماندگان سلامتی و صبر و اجر مسألت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور سابق کشورمان نیز در پیام تسلیتی که صادر کرد، نوشت:

انالله انا الیه راجعون
رحلت عالم پارسا حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری، ، موجب تاثر و اندوه فراوان شد.
این عالم مجاهد و یار دیرین امام و انقلاب پس از سالها مبارزه در مسیر استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، در مسئولیت های متعدد سیاسی و اجتماعی همچون عضویت در مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، چندین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و سال ها خدمت صادقانه در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه کارنامه ارزشمند و پرافتخاری از خود برجا گذاشت که یقینا در خاطر مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

 اینجانب این ضایعه را به مردم شریف استان آذربایجان شرقی، حوزه های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، شاگردان و دوستداران و به ویژه  بیت شریف آن عالم مجاهد تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای  ایشان علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

پیام تسلیت مقامات کشوری و لشکری در پی درگذشت آیت الله مجتهد شبستری/ عالم مجاهد و انقلابی شاه بیت همه پیام هاست

در پیام تسلیت سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد و انقلابی آیةالله محسن مجتهد شبستری عضو برجسته مجلس خبرگان رهبری و  مجمع تشخیص مصلحت نظام  و از پیشتازان نهضت اسلامی موجب تاثر و اندوه فراوان گردید

سوابق انقلابی و مبارزات پیوسته و شجاعانه در دوران طاغوت و ‌نظام ستمشاهی در کنار حضور دائمی در مقاطع مختلف تاریخ پس از پیروزی  انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش آفرینی های بزرگ  در مسئولیتهای متعدد و حساس از جمله سال ها  نمایندگی ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه شهر تبریز ، حوزه های علمیه و قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ، در کنار غیرت دینی ، بصیرت سیاسی و مشی انقلابی ؛  شخصیتی جامع و اثرگذار از این عالم جلیل القدر پدید آورده بود.

فقدان این شخصیت ممتاز و ماندگار را به محضر مبارک مقام معظم رهبری ،حوزه های علمیه ، جامعه روحانیت و  عموم علاقمندان آن مرحوم و به‌ ویژه خاندان گرامی و بازماندگان  مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت حق تعالی  برای آن فقید سعید رحمت ، مغفرت و رضوان الهی و برای مصیبت دیدگان معزز؛ صبر و شکیبایی و سکینه قلبی توام با پاداش صابرین مسألت می کنم.

متن پیام تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز بدین شرح است:

درگذشت عالم مجاهد، انقلابی و خدمتگزار، آیت‌الله آقای حاج شیخ محسن مجتهد شبستری موجب تاسف و تأثر گردید. آن روحانی عالیقدر از یاران همراه امام راحل در دوران نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی بود و در این راه سختی‌ها و زندان‌ها را به جان خرید. با پیروزی انقلاب اسلامی در سنگر امامت مسجد و هدایت مساجد جنوب تهران و تأسیس و مدیریت حوزه‌های علمیه، خدمات شایانی را انجام داد و در سنگرها و مناصب مهم نمایندگی مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگی مردم، تلاش‌ها و مجاهدت‌های فراوانی کرد. نمایندگی ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و امامت جمعه مردم قهرمان و سلحشور تبریز در بیش از دو دهه، جزو حسنات ماندگاری است که در کارنامه آن فقیه انقلابی ثبت و ضبط گردیده است.

اینجانب به نمایندگی از اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی‌فقیه در استان‌ها و ائمه محترم جمعه سراسر کشور، فقدان این عالم مجاهد و بصیر را به مردم عزیز و مؤمن‌، حوزه‌های علمیه و روحانیت آذربایجان خصوصا نماینده محترم ولی فقیه در این استان و نیز شاگردان و مستفیدان این بزرگوار در تهران‌، به ویژه به خانواده مکرم و فرزندان ارجمندشان‌، خصوصا جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ جواد مجتهد شبستری تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه خداوند علیم و قدیر غفران واسعه الهی و علو درجات را برای ایشان تمنا میکنم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی نیز در پیام تسلیت برای ایشان آورده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
رحلت عالم انقلابی و مجاهد نستوه آیت‌الله محسن مجتهد شبستری،  عضو عالیقدر مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

این شخصیت ارجمند و تاثیرگذار از طلیعه نهضت اسلامی تا پیروزی انقلاب و سپس در عرصه های تعیین کننده تاریخ جمهوری اسلامی خدمات ارزشمند، ماندگار و الهام بخشی را در میدان های ترویج ارزش ها و شعائر اسلامی وخدمت به ملت عظیم الشان ایران بودیعت نهاده است که راهگشای نسل جوان مومن و انقلابی در راستای تمدن سازی نوین اسلامی خواهد بود.

 
اینجانب این مصیبت را به محضر مقام عظمای ولایت و رهبری (مدظله العالی) ، مردم شریف استان آذربایجان شرقی، حوزه‌های علمیه، جامعه روحانیت ، شاگردان و علاقمندان، به ویژه بیت مکرم آن فقید سعید تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با پیامبر اعظم(ص) و برای مصیبت دیدگان مکرم صبر و شکیبایی مسالت دارم.

درپی درگذشت آیت‌الله مجتهد شبستری هم‌چنین حجت الاسلام و المسلمین خطیب وزیر اطلاعات با صدور پیام تسلیتی نوشت:

« انالله و اناالیه راجعون »

خبر رحلت عالم ربانی و فقیه انقلابی حضرت آیت‌الله حاج محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام، موجب تألم و تأثر وافر گردید.

آن مرحوم در طول زندگی پر برکتش خدمات و فعالیت‌های ارزنده‌ای به انقلاب و اسلام داشته است که در کارنامه‌ی پرافتخار ایشان ثبت می‌باشد.

این ضایعه‌ را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظّم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی)، علمای بزرگوار و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، مردم شهید پرور و

ولایت‌مدار استان آذربایجان شرقی، جمیع شاگردان و ارادتمندان، به‌ویژه بیت مکرّم و فرزندان گرامی آن مرحوم تسلیت می‌گویم.

از درگاه خداوند منّان برای روح آن مرحوم که مروّج علم و مکتب اهل بیت (علیهم‌السلام) و منبع فیض دوستداران معارف بود، علوّ درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم. 

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =