آلودگی هوا در شهرهای صنعتی افزایش می‌یابد

سازمان هواشناسی پیش‌بینی‌کرد در دو روز آینده با توجه به پایداری جو و سکون نسبی هوا، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت همچنین نیمه شمالی کشور شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سازمان هواشناسی، امروز(جمعه) در جنوب شرق کشور شاهد وزش باد هستیم، اما در ارتفاعات استان کرمان، نیمه جنوبی فارس و غرب هرمزگان، رگبارهای پراکنده انتظار می‌رود، اما سایر مناطق کشور جوی آرام خواهند داشت.

برپایه این گزارش، فردا (شنبه) در استان‌های اسلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس و جنوب اصفهان، رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد.

همچنین در روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب به کشور، در استان‌های جنوب غرب، غرب، شمال فارس، شمال بوشهر و غرب اصفهان بارش‌ها آغاز خواهد شد.

روز دوشنبه گستره فعالیت این سامانه به شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران کشیده شده و به‌ تدریج به مناطقی از شرق و شمال شرق به صورت بارش پراکنده می‌رسد.

بر اساس این گزارش، روز دوشنبه بارش‌ها در جنوب غرب و غرب کشور تقویت شده و نیمه غربی کشور شاهد بارش خواهد بود، همچنین بر دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و غرب سواحل خزر نیز تاثیرگذار خواهد بود و در این مناطق شاهد نزولات جوی خواهیم بود.

با این حال در مناطق سرد و مرتفع، بارش ها به صورت برف و برای جنوب کشور همراه با رعد و برق خواهد بود.

این سامانه روز سه شنبه در مناطقی از شمال شرق و شرق کشور موجب بارش پراکنده شده و در همین روز از مرزهای شرقی کشور خارج خواهد شد.

تهران دوشنبه بارانی خواهد شد

گزارش سازمان هواشناسی، در سه روز آینده برای پایتخت غبار محلی پیش‌بینی کرده، با این حال تهران در روز دوشنبه شاهد بارش باران خواهد بود.

برپایه این گزارش، بیشینه دمای امروز تهران ۱۱ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای آن در ایستگاه مهرآباد سه درجه و در شمیرانات یک درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

بیشینه دمای هوای پایتخت فردا و پس‌فردا به ترتیب ۱۳ و ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =