۰ نفر
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه

هفته ای جنجالی و پر از سوژه که با رد فوریت طرح لغو ارز ترجیحی و نطق آتشین نماینده ارومیه شروع شد و در اواسط هفته با طرح واردات خودرو در مقابل صادرات قطعات و خودرو ادامه یافت و در پایان هفته نیز با اعلام حضور زنگنه در شبکه افق برای پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط رادیکالهای راست به اوج خود رسید.

مخالفان طوفان توئیتری راه انداختند تا از حضور و پاسخگویی زنگنه(برای توضیح درباره قرارداد جنجالی کرسنت) خودداری نمایند، نهایتا با فوت اردشیر زاهدی وزیر سابق خارجه که مواضع میهن پرستانه در این سالها داشت سوژه ها به پایان رسید.
این سوژه ها باعث شد که کلاب هاوس دوباره رونق گیرد وبطور مثال روم “ایران من”در مورد اردشیر زاهدی ۱۷۰۰۰ نفر شنونده حضور یافتند.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه

بعضی روزها بی انگیزه ام و حال و حوصله کار ندارم و دورکاری را ترجیح میدهم، ولی امروز ( شنبه )علیرغم بی حوصلگی، به علت قرار ملاقات با یکی از وکلای بین المللی که در کلاب هاوس با ایشان آشنا شدم به دفتر رفتم و جلسه مفصلی با ایشان در موضوع روابط بین الملل وکار با عراق داشتم.
ایشان که در مذاکرات برجامی نیز نقش داشته و ادعاها در رابطه با نقش نداشتن ظریف در تدوین متن برجام را بی اساس و غیر منصفانه میدانست و مدعی بود که در رابطه با تحریم های امریکا و سازمان ملل هیچ جا کلمه تعلیق نیامده است و بارها در کلاب هوس نیز این بحث را با مستندات بیان کرد.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


پس از آن با مدیر یک شرکت آرایشی و بهداشتی جلسه داشتم که این شرکت برای نفوذ در بازار عراق و کشورهای همسایه استراتژی قیمت گذاری درستی اتخاذ کرده و مانع از ورود کالای قاچاق از ایران به این بازارها شده است.
امروز صبح گفتگوی مفصلی با نشریه مشعل ( نشریه داخلی شرکت نفت) داشتم و در رابطه با کمبود گاز در زمستان، صادرات گاز و پروژه های ال ان جی مفصل توضیح دادم.
ضمنا امروز بخشی از نقطه نظرات اقتصاد دانان نهادگرا با رییس جمهور منتشر شد و من نقدی بر دیدگاه آقای قاسمی مدیر “مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی” نوشتم زیرا ایشان خواستار تداوم “ارز ۴۲۰۰”تومانی و دولتی شدن زنجیره واردات و توزیع کالای یارانه ای شده بود.
این دیدگاه به مذاق اعضا اتاق و فعالان بخش خصوصی خوش نیامد و تاسف خود را از انتخاب مدیری با این تفکر برای پژوهشگاه بخش خصوصی ابراز داشتند .
بکشنبه صبح مصاحبه ای با “خبرگزاری میزان” درباره “ترکیب شورای رقابت” حوزه نفت و پتروشیمی داشتم و ترکیب ۱۱ نفره را کارامد ندانستم و خواستار حذف نماینده وزارت تعاون، تقلیل نماینده وزارت نفت به یک نفر و حضور نماینده بورس در ترکیب شورا شدم و حضور نمایندگان انجمن های کارفرمایی را در شورای رقابت مغایر با روح رقابت دانسته و خواستار حذف آنان و جایگزینی نماینده بخش خصوصی واقعی شدم.
پیرو جلسه هفته قبل با همشهری بازرگانم، امروز یک کنفرانس کال ۴ نفره با مدیر یک هلدینگ بزرگ سنگاپوری و شریک هندی اش داشتم که آماده همکاری در زمینه خرید اقلام نفتی و تهاتر با اقلام مورد نیاز ایران هستند.
اعلام آمادگی دولت جهت تهاتر باعث شده که تماس های متعددی از کشورهای مختلف دنیا داشته باشم و بعضا نیز اصرار به مذاکره در خارج از ایران را دارند و لذا در حال برنامه ریزی جهت استفاده مطلوب از این شرایط به نفع منافع ملی هستم.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


عصر در نشست “گروه تلگرامی کارافرینان نفت وگاز” در محل هتل هما شرکت کردم، گروه انرژی دانا حامی مالی مراسم بود وگ زارشات متنوعی از عملکرد این شرکت ارایه گردید.

سخنران اصلی مراسم “دکتر مسعود نیلی” استاد برجسته اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف بود که علل خلق نقدینگی در اقتصاد ایران را تشریح کرد.متاسفانه نتوانستم تا پایان سخنرانی حضور داشته باشم و برای والیبال یکشنبه ها عازم مجموعه انقلاب شدم و یک والیبال سنگین ۴ به ۴ بازی کردیم.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


شب از مصاحبه اخیر دکتر نیلی با دنیای اقتصاد “توئیتی” زدم که بشدت مورد توجه قرار گرفت و صدها نفر آنرا ری توئیت کردند
دوشنبه اول صبح راهی دادسرای بین الملل شدم و با بازپرس در مورد هزینه کارشناس مالی پرونده توافق کردم، سپس در دفتر کارهای تجاری را پیگیری و دوست عزیزی نیز ناهار مهمانم بود.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


غروب در نشست “باشگاه تلاشگران ارزش افرین”شرکت کردم و از بیانات اعضا با تجربه شورای مرکزی ( ریاحی، پورجواهریان، گلمحمدی، انصاری، روحانی و صفایی) و دبیران جوان کارگروهها ( آقایان سرورپور، حاج محمدی، ….) بهره بردم، من آخرین سخنران مراسم بودم و نکاتی را در مورد رابطه “کیفیت وصادرات” و “سیر تحول کیفیت” بیان داشتم و تجربیات کاری خود را بیان کردم که بعضی از نکات بیان شده مورد توجه فعالان مجازی قرار گرفت ومنتشر شد که باعث شد فالورهای جدیدی در اینستا داشته باشم.
بیش از سه هزار نفر فالوور فرهیخته در اینستاگرام دارم که به حضورشان افتخار میکنم. مشاورانی صادق و دوست داشتنی هستند.

در این ۷ ماهه نیز که در کلاب هوس حضور دارم با افراد اندیشمندی اشنا شدم و حدود ۱۲ هزار نفر فالوور دارم وشخصا نیز ۱۳۰۰ نفر را فالو میکنم.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


سه شنبه صبح به اتفاق آقای پیلتن از سازمان توسعه تجارت در “برنامه راهکار شبکه ۵”با موضوع راهکارهای افزایش تبادلات تجاری با همسایگان شرکت کردم و دیدگاههای خود را بیان نمودم، طبق برنامه شنبه شب پخش خواهد شد و برای فعالین عرصه صادرات ارزش دیدن را دارد.
پس از آن در “اتحادیه اپکس” حضور یافتم و پس از گفتگو با سرپرست و مشاور اتحادیه، با تک تک پرسنل اتحادیه صحبت کردم و ضمن تبیین رویکردهای جدید اتحادیه در جریان حوزه کاری آنان قرار گرفتم و نقطه نظراتشان را در مورد افزایش بهره وری دبیرخانه شنیدم و قول دادم مشکلات رفاهی آنان را نیز در هیات مدیره مطرح کنم.

مسابقه مهیچ فوتبال ایران و سوریه را درخانه دیدم که با برد قاطع ایران همراه شد و حضورمان در مسابقات جهانی قطر را تا حدودی قطعی کرد.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


امشب نیز در سالن هندبال مجموعه انقلاب یک تمرین شاداب با تیم فوتبال باشگاه کارافرینان داشتیم و نیمه شب به خانه بازگشتم.

لشگرکشی مخالفان کرسنت برای ممانعت از پاسخگویی زنگنه


چهارشنبه عصر در دفتر میزبان یک “هیات تجاری از ترکیه” بودم که نمایندگان یک هلدینگ بزرگ تجاری وبانکی ترکیه بودند واکنون از تامین کنتدگان کالاهای اساسی هستند و علاقمند به توسعه همکاری و تهاتر با ایران هستند، ضمنا دعوت نمودند که برای ادامه مذاکره مهمان آنان در ترکیه باشم، قول دادم که در این رابطه برنامه ریزی کنم.
امروز “اتاق مشترک ایران و عراق طی اطلاعیه ای تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی را اعلام نمود و از علاقمندان به مشارکت در انتخابات خواسته که تا نهم آذر نسبت به تمدید عضویت خود اقدام نمایند. والسلام

*فعال اقتصادی

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =