برگزاری هفتاد و ششمین نشست هیات اجرایی شورای المپیک با حضور صالحی امیری

سایت کمیته ملی المپیک نوشت: هفتاد و ششمین نشست هیات اجرایی و چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا بدون حضور شیخ احمد که به طور موقت از سمت خود به عنوان رییس OCA کناره‌گیری کرده است بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات هتل هیلتون شهر دوبی و با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان و عضو هیات اجرایی OCA  آغاز شد.

در این نشست راجا راندیر سینگ، نایب رئیس هندی شورای المپیک آسیا و سرپرست این نهاد ورزشی قاره آسیا، ریاست آنرا بر عهده دارد. ضمن اینکه به جز نواب رئیس، مدیران اجرایی شورای المپیک آسیا و اعضای هیات اجرایی؛ نمایندگانی از کمیته بین المللی المپیک IOC و همچنین انجمن کمیته های ملی المپیک جهان ANOC نیز در این نشست حضور دارند.
جلسه هیات اجرایی OCA با تشویق و تبریک به حسین المسلم که چند ماه پیش ریاست فدراسیون جهانی شنا را بدست آورد آغاز شد و در ادامه نمایندگان ستاد برگزاری بازیهای آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ گزارشات خود از روند فعالیتهای آماده سازی در بخش های مختلف امکان ورزشی، اسکان، حمل و نقل، صدور کارت، امنیت، تغذیه و ..... بصورت وبیناری ارائه کردند.
ارائه گزارش توسط رئیس ستاد برگزاری بازیهای داخل سالن تایلند بخش بعدی نشست هیات اجرایی بود که به دلایل تعلیق بازیها اختصاص یافت.
وی دلیل جابجایی زمان بازیها از سالجاری به نوامبر ۲۰۲۳ را نگرانی از شیوع بیماری کرونا و عدم وجود امکانات لازم برای مهار قطعی ویروس بمنظور حفظ سلامتی ورزشکاران شرکت کننده اعلام کرد و اطمینان داد تا فرصت اعلام شده بعدی، شرایط میزبانی را مهیا خواهد ساخت.
مسئولین ستاد برگزاری بازیهای آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن نیز برنامه ریزی خود برای برگزاری بازیها را بهمراه اطلاعات جامعی از محل ساخت دهکده بازیها و استادیوم ها و همچنین فعالیت های صورت گرفته را به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند.

همچنین مسئولین کمیته ملی المپیک قطر نیز بعنوان میزبانی بازیهای آسیایی ۲۰۳۰ فعالیت های انجام شده برای میزبانی این دوره از بازیها را ارائه دادند و از آمادگی، پشتیبانی و حمایت صد در صدی دولت و تمام ارگانها برای ارائه میزبانی مطلوب خبر دادند.
بازیهای آسیایی ۲۰۳۴ نیز به میزبانی عربستان  برگزار خواهد شد که ستاد برگزاری بازیهای فوق نیز گزارش کاملی از برنامه ریزی های صورت گرفته و فعالیتهای جاری که بصورت یک جدول زمانی مشخص تهیه شده بود به اعضای هیات اجرایی ارائه دادند.
ستاد برگزاری بازیهای المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز گزارش مشروح و آماری از هزینه های انجام شده برای برگزاری بازیها، تاثیرات برپایی بازیها و فعال شدن ورزشگاه های میزبان برای عموم مردم توکیو ارائه داد.
مسئولین کمیته مالی و اقتصادی شورای المپیک آسیا نیز با ارائه شرح بودجه، هزینه ها و مانده دارایی این نهاد از اعضای هیات اجرایی تاییدیه گزارش مالی OCA را برای سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱  دریافت کردند .
رئیس ANOC نیز با ارائه پاورپوینت، گزارشی از اجلاس ماه گذشته یونان و برنامه ریزی برای برنامه های آتی و نشست ۲۰۲۲ را ارائه داد.
بخش همبستگی کمیته بین المللی المپیک نیز ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده طی سال گذشته، میزان بودجه اختصاص یافته برای برنامه های سال پیش رو و برنامه ریزی های این واحد را به اعضای هیات اجرایی شورای المپیک آسیا ارائه کرد.
ارائه گزارش فعالیت های کمیسیون زنان شورای المپیک آسیا که اهم آن حمایت از ورزشکاران کشورهای عراق و افغانستان بود نیز بخش بعدی نشست هیات اجرایی امروز شورای المپیک آسیا بود.
رسیدگی به گزارشات ارائه شده در خصوص ممنوعیت ورزش زنان در افغانستان بعد از تغییر و تحولات صورت گرفته در این کشور آخرین بخش نشست هیات اجرایی بود که مقرر شد کمیته بین المللی المپیک، انجمن کمیته های ملی المپیک جهان و همچنین شورای المپیک آسیا با تشکیل کمیته ای موضوعات مربوطه را پیگیری و جهت اتخاذ تصمیمات بعدی به شورا ارائه دهند.

گفتنی است:چهلمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا فردا برگزار می شود.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1574941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =