دلیل انحلال شورایاری‌های تهران از دید چمران: از آنها خوب دفاع نشد

چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ترافیک امروز مشکلی برای همه ما است که با موضوع آلودگی به هم گره خورده شهرداری شورای شهر مصمم است عقب‌ماندگی‌های گذشته را برطرف کند ولی اگر در دوره گذشته تلاش می‌شد شرایط اکنون را نداشتیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چمران ادامه داد: اگر امروز تلاش کنیم دو سال دیگر و یا بیشتر در زمینه تأمین واگن به نتیجه می‌رسیم در دوره چهارم و سوم و دوم در شورا و شهرداری حرکت‌های جهشی در زمینه مترو تهران انجام گرفت و اکنون همان روال را در حال ادامه هستیم.

رئیس شورای شهر تهران به موضوع  توقف یک قطار مترو طی روز گذشته و بروز مشکل برای شهروندان اشاره کرد و گفت: به دلیل اورهال نشدن قطار این موضوع ایجاد شد و این به دلیل کمبودهایی است که در گذشته وجود داشته است. حق مردم این بوده که این مسائل برطرف شود و ما پیگیر مشکلات هستیم.

چمران به موضوع شورایاری‌ها اشاره کرد و گفت: شورایاران را ما در شورای دوم راه انداختیم که در تعدادی از محلات انتخابات برگزار شده بود و بقیه را ما انجام دادیم ولی در هر دوره اختلافاتی با دولت و وزارت کشور و سازمان‌های نظارتی در این زمینه بود.

وی گفت: متأسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری و شورا به خوبی از شورایاران دفاع نشد و در دادگاه شورایاران فعالیت آنها منحل اعلام شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت شورایاران استفاده و حتی آنها را تقویت کنیم که تقویت آنها با همکاری نخبگان است نه اینکه مجمع نخبگان جایگزین شورایاری‌ها شود که شهردار تهران هم به این موضوع توجه داشته‌اند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =