موضع عضو هیات رییسه مجلس درمورد خروجی مذاکرات وین

فارس نوشت: عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رفتارهای آژانس در آستانه مذاکرات هسته‌ای متأثر از لابی‌های صهیونیستی بوده و ایران همیشه در چارچوب معاهدات آژانس عمل کرده است، گفت: خروجی هر مذاکره‌ای در وین باید تأمین منافع اقتصادی ملت ایران باشد.

محمد آشوری عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در بندرعباس اظهار کرد: آمریکایی‌ها با راه انداختن بازی‌های جدید در آستانه مذاکرات وین به دنبال سهم‌خواهی از آن هستند و این در حالی است که آنها بواسطه خروج از برجام، بزرگ‌ترین خیانت را به توافقات بین المللی کردند.

وی با بیان این که ارائه تضمین برای جلوگیری از خروج دوباره آمریکایی‌ها از برجام پیش شرط بازگشت آنان به توافق هسته‌ای است، خاطرنشان‌کرد: این مهم بر عهده ۵ کشور دیگر حاضر در مذاکرات بخصوص اروپایی‌ها است که در برجام نیز به تعهدات خود پای‌بند نماندند.

نماینده مردم بندرعباس با تصریح بر این که خروجی هر مذاکره‌ای در وین باید تأمین کننده منافع اقتصادی ملت ایران باشد، خاطرنشان کرد: تیم سیاست خارجی کشورمان مواضع فعالانه و هوشمندانه‌ای در این راستا را دنبال می‌کند و باید یک همصدایی داخلی در این زمینه وجود داشته باشد. 

آشوری ادامه داد: ایران در معادلات منطقه‌ای و جهانی به سمت وسوی نقش آفرینی هرچه بیشتر حرکت می‌کند و تلاش آمریکایی‌ها برای کاستن از نقش ایران در موضوعات مختلف منطقه‌ای به شکست انجامیده است و این را در روزهای اخیر نیز با دلاورمردی نیروهای دریایی سپاه پاسداران در دریای عمان دیدیم که ایران نشان داد در برابر دزدی دریایی و یا قلدری با قدرت می‌ایستد و این حرکت، صدای واحد ملت ایران در برابر قلدری آمریکایی‌ها بود.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید کرده که برای امنیت و ثبات در منطقه تلاش می‌کند و انباشت قدرت خود را در مسیر تحقق صلح به کار گرفته اما متأسفانه آمریکایی‌ها با جوسازی مسموم و دامن زدن به برخی اختلافات و نفوذ در سران برخی کشورهای منطقه در تلاشند تا بر دوام خودشان در منطقه بیافزایند اما واقعیت آن است که دوره قلدری آمریکا در منطقه طی شده و کشورهای پیرامونی خلیج فارس نیز متوجه این مسأله شده‌اند که امنیت منطقه درون‌زا است و به بیگانگان فرامنطقه‌ای نیازی ندارد.

آشوری به رفتارهای آژانس در آستانه مذاکرات هسته‌ای نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: این تلاش‌ها متأثر از لابی‌های صهیونیستی است و ایران همیشه در چارچوب معاهدات آژانس عمل کرده و تمامی فعالیت‌های خود را به اطلاع آژانس رسانده اما رفتار نخ‌نما شده‌ای که هر از گاهی با رویکرد غیرصلح‌آمیز جلوه دادن برنامه هسته‌ای ایران از سوی صهیونیست‌ها و غربی‌ها پیگیری می‌شود، دیگر ارزشی ندارد و دنیا نیز این مسأله را متوجه شده است.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    آخرین جلسه ۴+1دروین باید نهایی شود وهمه چیز دراین اجلاس پذیرفته شود خصوص رفع تحریم وتعهد آمریکا دیگر زیر برجام نزند.واجلاس دیگر نیست یعنی دو هشتم تمام خاتمه دراجلاس۷