۰ نفر
۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
بورس عربستان سقوط کرد

ایرنا نوشت: پس از گذشت یک روز از به پرواز درآمدن ۱۴ پهپاد مهاجم یمنی از سوی نیروهای جنبش انصارالله بر فراز شماری از شهرهای سعودی و هدف قرار گرفتن تاسیسات شرکت نفت غول پیکر آرامکو سعودی در جده، بازار بورس عربستان دیروز (یکشنبه) بزرگ ترین افت خود در یک سال گذشته را تجربه کرد.

به گزارش روز دوشنبه تارنمای خبری " الخلیج الجدید"، شاخص بازار سهام عربستان دیروز  در یک رویداد بی سابقه  از اکتبر ۲۰۲۰ به این سو با  افت ۱.۹% بیشترین کاهش را به خود دید.

این در حالی است که سهام بانک "الراجحی"  ۲.۲% و آرامکو ۱.۹%. کاهش نشان داد.

 سرتیپ «یحیی سریع» عصر امروز (شنبه) در کنفرانس خبری اظهار داشت: نیروهای مسلح یمن در پاسخ به افزایش حملات وحشیانه نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان و ادامه جنایات آن‌ها علیه مردم یمن، عملیات نظامی گسترده‌ای را در عمق خاک عربستان سعودی انجام دادند و طی این عملیات مراکز و پایگاههای حساس در پنج شهر عربستان هدف قرار گرفت.  

وی افزود: نیروهای مسلح یمن با چهار فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» پایگاه ملک خالد در ریاض و پایگاههای نظامی فرودگاه بین المللی ملک عبدالله در جده را هدف قرار داد. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: همچنین پالایشگاه «آرامکو» عربستان در جده را با چهار فروند پهپاداز نوع صماد ۲ هدف قرار گرفت.  

وی افزود: در این عملیات نیروهای مسلح یمن به وسیله یک فروند پهپاد از نوع «صماد ۳» موفق به هدف قرار دادن یک پایگاه نظامی مهم در فرودگاه بین المللی «ابها» شدند و و با پنج فروند پهپاد از نوع «قاصف ۲ K» اهداف نظامی مختلف در مناطق «ابها»، «جیزان» و «نجران» را بمباران کردند. 

سرتیپ سریع اظهار داشت که نیروهای مسلح یمن با ۱۴ پهپاد از نوع «صماد ۳»، «صماد ۲» و قاصف  ۲ K  » در این عملیات گسترده شرکت کردند. 

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =