رسالت بانک‌ها، حمایت از تولید است

استاندار قزوین گفت: نگاه ویژه و حمایتی به تولید، رسالت بانک‌های عامل است و باید توان و تمام ظرفیت‌های خود را برای کمک به تولید به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، افزود: بانک های قزوین باید تخصیص اعتبارات ویژه را برای استان از سطح ملی پیگیری کنند چون قزوین نقش ویژه ای در تامین کالاهای اساسی در سطح کشور دارد و باید صدای مطالبه گری ما بلند باشند تا منافع این استان دنبال شود.

استاندار قزوین گفت: باید واحدهای تولیدی هم در تامین خواسته های بانکی اهتمام داشته باشند تا بتوانند تسهیلات را جذب کنند.

اعلایی با اشاره به وضعیت تورم در جامعه، افزود: باید مراقبت کرد مبادا سرمایه در گردش به جای تولید در دلالی هزینه شود بنابراین کمیته نظارت بر تسهیلات پرداختی دقت کند تا پول های سرمایه در گردش به سمت دلالی سوق نیابد.

استاندار قزوین تصریح کرد: فضای مدیریتی استان باید مقتدر، منسجم و مشرف باشد، اگر مدیریت به ویژه در بانک ها منسجم و فرابخشی باشد ظرفیت ها برای حمایت از تولید و حل مشکلات جامعه به کار گرفته می شود.

اعلایی با بیان اینکه بانک ها نباید نگاه کلیشه ای و شکلی به پرداخت سرمایه داشته باشند، گفت: باید مسایل و مشکلات موجود را احصا و تسهیلات را به واحدهای مشکل دار و نیازمند هم پرداخت نمایند.

مدیر ارشد اجرایی استان با تاکید بر اهمیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین، گفت: جایگاه این ستاد بسیار مهم است و باید نگاه برنامه محور به این ستاد داشته باشیم.

اعلایی تاکیدکرد: برای رسیدن به اهداف ترسیم شده باید تمامی ظرفیت ها را به کار بگیریم و بانک ها نیز به مسوولیت ها و رسالت های خود به خوبی عمل کنند.

استاندار قزوین گفت: امسال رشد هشت و نیم درصدی برای این استان تعیین شده که بسیار آرمانی است چون قزوین ظرفیت های زیادی دارد به همین دلیل میزان رشدی بالاتر از میانگین کشوری برای استان تعیین شده است.

اعلایی در ادامه اظهارکرد: برای تحقق این رشد نیازمند هماهنگی و انسجام دستگاه های اجرایی و بانکی هستیم و نباید مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با تصمیمات بانک ها اختلافات گسترده داشته باشد.

استاندار قزوین در پایان گفت: عملیات بانک ها رصد شود که چقدر به تعهدات خود عمل کرده و چقدر در تحقق رسالت های خود همکاری و همراهی داشته اند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =