ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در استان چهارمحال و بختیاری

ایجاد یک ناحیه صنعتی جدید در استان چهارمحال و بختیاری با تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی شهرک‌های صنعتی ایران ، در آخرین نشست هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد ناحیه صنعتی "وحدت" در شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری به تصویب مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسید.

با ایجاد این ناحیه صنعتی جدید که به جمع یک‌ هزار و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب کشور می‌پیوندد، ۲۸.۵ هکتار به مساحت اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور افزوده می‌شود تا شرکت‌های استانی تابعه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بتوانند نسبت به جذب سرمایه‌ گذاران و به‌ تبع آن، ایجاد شغل پایدار در سطح کشور اقدام کنند.

گفتنی است، از ابتدای تیر تا پایان آذر سال جاری، ایجاد و توسعه ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی جدید در ۱۴ استان کشور به وسعت بیش از پنج‌ هزار و ۶۲۰ هکتار به تصویب هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی استان‌ها رسیده است که برای طی فرآیند تصویب نهایی به مراجع قانونی ذیربط ارسال شد.

شایان ذکر است، با تهیه و ارسال گزارش فنی و اقتصادی ضرورت ایجاد و مکان‌ یابی شهرک یا ناحیه صنعتی توسط شرکت‌ شهرک‌های صنعتی هر استان‌ و پس از بررسی و بازدید میدانی کارشناسان معاونت فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، گزارش اظهار نظر کارشناسی به هیأت مدیره ارائه و در صورت تأیید مورد تصویب قرار می‌گیرد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بالای ۵۰ هکتار باید به تصویب مجمع عمومی این سازمان متشکل از وزرای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور رسیده و سپس با بررسی و تأیید کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست دفتر هیأت دولت، مورد تصویب هیأت وزیران قرار گیرد.

همچنین به استناد مفاد قانون حمایت از ایجاد نواحی صنعتی روستایی، مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مجمع عمومی شرکت‌های استانی تابعه، شرط لازم برای تصویب نواحی صنعتی جدید با وسعت زیر ۵۰ هکتار است و در عین حال تصویب نهایی آن مشروط به تأیید و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان می‌باشد.

مطابق ضوابط و مقررات قانونی و مفاد بند (۸) قانون راجع به تأسیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران، مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران موظف است با توجه به سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی ایران و با تصویب هیأت دولت برای افزایش تعداد شهرک‌های صنعتی اقدام لازم را انجام دهد. همچنین مجمع عمومی شرکت‌های تابعه (هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) می‌تواند با توجه به نیاز و ضرورت نسبت به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب اقدام نماید.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۵ هزار و ۴۱۵ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۵۰ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۱۷۴ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1575698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =