برگزاری پویش ملی روابط خانوادگی سالم همزمان با هفته اول آذر ماه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری پویش ملی روابط خانوادگی سالم همزمان با هفته اول آذر ماه بر لزوم اطلاع رسانی و آموزش عموم مردم از طریق رسانه های جمعی تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سید راشد جزایری افزود: این پویش با عنوان " #پویش_حرف_و_گفت " و با محوریت "با هم گفتگو کنیم و از بیان کردن احساسات‌مان نترسیم. " برگزار می گردد.

وی، با اشاره به تاکید این پویش بر ترویج شعارهای مختلف از جمله "آدم‌هایی که بلدند با هم گفتگو کنند، جسارت صحبت کردن از مشکلاتشان را هم دارند. " و "وقتی با هم گفتگو می‌کنیم خودمان را هم بهتر می‌شناسیم." به تاثیر گوش دادن فعالانه به حرف های سایر اعضا برای داشتن خانواده‌ای امن و مستحکم و ضرورت کسب این مهارت اشاره داشت.

جزایری گفت: همچنین این پویش یادآور می شود که وقتی گفت‌وگو کردن را بلدید، فرزندان‌تان به شما اعتماد می‌کنند و این یعنی خوشبختی! و اگر به صحبت‌های همسرتان فعالانه گوش بدهید، می‌توانید زمینه یک ارتباط سالم را فراهم کنید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در خانواده‌ قائل به گفتگو، کودک می‌تواند گوش دادن به افکار مخالف را تمرین کند و اگر به دیگری بگوییم حق فقط با من است، گفتگو دیگر معنایی پیدا نمی‌کند.

جزایری افزود: همچنین این پویش متذکر می شود که، وقتی در گفتگو باور داریم که من می‌دانم اما تو نمی‌دانی، گفت‌وگو شکل نمی‌گیرد.

وی از مزایایی که پویش _حرف_و_گفت برای تربیت فرزندان به آن تاکید داشته است به آماده شدن کودک برای حل مشکلات آینده در صورت آموختن ارتباط گرفتن با محوریت گفتگو و رشد کودک در محیطی امن با تقلید از رفتارهای پدر و مادر اشاره داشت.

جزایری گفت: این پویش تلاش دارد تا با یادآوری اینکه، هنگام گفتگو، پیام باید مستقیم و واضح باشد و محتوای کلام باید با لحن صدا و زبان بدن هماهنگ باشد و شروع گفتگو با«من» باشد نه با «تو» بیان کند، هدف از گفتگو یافتن راهی برای آینده است، پس در حین گفتگو مدام طرف مقابل را به خاطر آنچه گذشته سرزنش نکنید.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پویش _حرف_و_گفت متذکر می شود، هنگام گفتگو به جای پرداختن به حواشی، موضوع اصلی را طرح کنید تا زمان کافی برای بررسی راه حل داشته باشید و اگر مهارت گفتگو را بلد نباشید، گفتگو به جای یک راه حل موثر به بهانه‌ای جدی برای جنگ و جدال تبدیل می‌شود.

جزایری گفت: زمانی که مطمئن هستید به‌طور کامل متوجه صحبت‌ها و احساسات گوینده شده‌اید، پاسخ‌ قاطعانه بدهید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =