تذکر مهم رئیس جمهور به سازمان استخدامی: حقوق و دستمزد را عادلانه کنید

رئیس جمهور با اشاره به قابل تحمل نبودن پرداخت های نامتعارف در دولت و شرکت های دولتی، از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین یک نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به موضوع حقوق های غیر متعارف گفت: حقوق یک حدی دارد که حد آن باید برای تمام افراد شاغل در دولت و شرکت های دولتی مشخص شود و بیش از آن میزان هم نباید پرداخت شود. و به حقوق نجومی باید خاتمه داده شود.

رئیس جمهور در همین زمینه از سازمان اداری و استخدامی کشور خواست هر چه سریعتر و قبل از نهایی شدن بودجه ۱۴۰۱ نسبت به تدوین نظام پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد اقدام کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: شاید طبق قانون دستگاه هایی اجازه تعیین حقوق برای شرکت ها و یا افراد دولتی را داشته باشند که باید در این زمینه نیز اقداماتی انجام شود. پرداخت های نابرابر و غیرمتعارف در دولت و شرکت های دولتی قابل تحمل نیست.

تذکر مهم رئیس جمهور به سازمان استخدامی: حقوق و دستمزد را عادلانه کنید

رئیسی با تاکید بر اهمیت یک صدایی در دولت گفت: سند تحول دولت در ۳۷ مسأله اصلی کشور تدوین شده که بزودی اعلام خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت بسیج در طرح غربالگری شهید سلیمانی اظهار داشت: نقش بسیج بسیار اثرگذار و بسیجیان نیروهای مخلص و کارآمد هستند و استفاده از این ظرفیت می تواند کارها را دقیقتر و سریع کند. امروز بسیجی بودن و داشتن روحیه بسیجی از شاخص های مهم تحرک و پویایی در دولت است.

به گفته رئیس جمهور  رئیسی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موفقیت دولت در تامین واکسن و واکسیناسیون عمومی بیان داشت: پس ازموضوع کرونا مسأله اصلی دولت معیشت مردم است، وزرا نیز اقدامات انجام شده خود در این زمینه را برای مردم تبیین کنند.

در مورد مشکلات آب در استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری گفت: باید مصوباتی که در این مورد انجام شده، پیگیری و نتیجه به مردم گفته شود. مسأله تامین آب شرب و کشاورزی مردم مهم است.

رئیس جمهور ضمن تشکر از سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های مدارس بصورت حضوری، بیان داشت: والدین دانش آموزان هم از برگزاری توامان کلاس ها به صورت حضوری و غیر حضوری راضی هستند.

23217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کورش IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    5 0
    باسلام خدمت شما جناب آقای رئیس جمهور من یک کارگر بازنشسته هستم با ۳۵ سال سابقه کار دریافتی بنده ۴میلیون پانصدهزار تومان است چطور بااین گرانی و تورم زندگی ۴ نفر رو اداره کنم ممنوع از لطف شما
  • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 2
    اینم حرفیه طرف تو بیمارستان پنج میلیون حقوقشه پنج میلیون هم خارج از فیش مزایا.جلوی پرداختهای الکی رو بگیرید
  • سعیدریسی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    سلام از س از سازمان استخدامی عاجزانه خواهشمندم پیگیرتبدیل وضعیت نیروهای بلاتکلیف بخصوص معلمان نیرو خدمات آموزشی باشند چون در حال حاضر ضعیف ترین شرایط زندگی معلمان نیرو خدمات آموزشی دارند هر6ماه خقوق اندک میگیرند
  • عبداله IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 1
    اقای رییسی صحبت از پرداخت عادلانه میکند و معاون او میگه حقوق ها تکون نخوره که تورم بالا میره حالا برای قشر ضعیف مانند بازنشستگان هرجه پیش امد خوش امد منظور اقای میرکاظمی هست
  • مهدی شهرکی IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    فقط حقوق نجومی دغدغه آقای رئیسی هست یا حقوقهای پایین و عدم امنیت شغلی ما قراردادی ها هم خاطر ایشان را مکر میفرماید؟؟؟؟؟
  • مجید IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 1
    اقای رئیسجمهور قرار بود پیمانکاری رو حذف کنید اگر شما دستور اکید بدید مگر میتونند سرپیچی کنند مخصوصا در شرکت نفت وگاز و پتروشیمی سال تمام شد خبری نیست
  • ناشناس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    با سلام زودتر طرح ساماندهی کارکنان دولت رو شروع نمایید تا کلیه نیروهای قرارداد مستقیم و شرکتی تبدیل وضع بشن و برای یه عمری شما رو دعا کنن موفق باشید.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    بایددولت لایحه نظام پرداخت ببره مجلس نه دستوربده!فکرمیکنه بادستورمیشه
  • محمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    خدا قوت ، با قدرت پیش بروید ما مردم پستتون هستیم جناب رئیسی ، خدا وکیلی دنبالشو تا آخر بگیرید ، و تحت فشار ها موضع عوض نکنید
  • سیمبا IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 1
    خدا قوت رئیس جمهور محترم انشاالله خداوند شمارا در هر گامی که به نیت مردم قدم می‌گذارید و جهاد در راه تعالی حق اراده دارید خداوند شمارا یاری کند و همه مردم ایران و مردم مظلوم افغانستان که از اوائل انقلاب در ایران عزیز زندگی کردند و میکنند شما و همه دستگاهی دولتی که بی وقفه دارند زحمت میکشند شمارا دوعا میکنیم تا ریشه ظلم تورم گرانی و بی سباتی اقتصادی ریشکن شود هرچه زودتر و آرامش و نعمتهای خداوند بر این سرزمین حاکم شود الهی اااااامین.
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    1 0
    نظراتم شاید مورد پسند خیلی از هموطنان نباشه : 1- دریافتی کارمندان فقط حقوق نیست ، دریافت اضافه کار انجام نداده بالای 100 ساعت، انواع بن و کارت هدیه ، دادن کالاهای اساسی ، کارانه و .... 2- اثر وزارتخانه ها ، سازمانها و شرکتهای دولتی مازاد نیروی بسیار دارند. اگه به این مازاد نیرو یکسال فرصت بدهند که کار جدید پیدا کنند و فقط حقوق پایه را به آنها بدهند مبلغ بسیار زیادی در بودجه خواهد ماند که می شود صرف کارهای عمرانی کرد تا ایجاد شغل شود. 3-خروج نیروهای مازاد سبب کاهش ترافیک ، کاهش سطح مورد نیاز سازمانها شده که می توان ساختمانهای مازاد را فروخت ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش هزینه های جاری و از همه مهمتر از سنگ اندازی در اخذ و اجرای تصمیمها خواهد نمود. 4- افراد دارای سابه بالای 25 سال کار با پرداخت حق بیمه باز نشست شوند 5-کلی پول و حقوق به روحانیون برای برگزاری نماز در ادارجات پرداخت می شود وباید حذف شود. یکی از پرسنل باید زحمت این کار خیر را بکشد
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    با سلام خدمت اقای رییسی این تبدیل وضعییت کارکنان دولت به سر انجام برسد یک عمر دعا گوی شما هستیم
  • کارگر IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 1
    سلام جناب آقای رئیس جمهور بفکر بازنشستگی زودتر از موعد باشید ما کارگران فرسوده وبیمار شدبم باتشکر