جشنواره فیلم ونیز آپیچاتپونگ ویراستاکول فیلمساز تایلندی را به عنوان رئیس داوران بخش «افق‌ها» این دوره جشنواره انتخاب کرد.

به گزارش خبرآنلاین، لیدو همچنین اعلام کرد کارلو ماتساکوراتی کارگردان ایتالیایی رئیس داوران جایزه لوئیجی دلورنتیس است.

این جایزه به طور مشترک به کارگردان و تهیه‌کننده فیلم برنده تعلق می‌گیرد و تمام فیلم‌های اول حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره ونیز می‌توانند برای دریافت آن رقابت کنند.

روبرتا توره دیگر کارگردان ایتالیایی هم رئیس داوران بخش Controcampo Italiano است که به گرایش‌های جدید در سینمای ایتالیا اختصاص دارد.

آپیچاتپونگ ویراستاکول که «عمو بونمی که می‌تواند زندگی‌های‌ گذشته خود را به یاد بیاورد» او برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن 2010 شد، به نظر انتخابی مناسب برای ریاست داوران بخش «افق‌ها» ونیز است که اخیرا تغییرات زیادی کرده است.

مارکو مولر مدیر هنری جشنواره ونیز پارسال درهای این بخش را به قالب‌های متفاوت سینمایی باز کرد تا «افق‌ها» محلی برای سینمای پیشگام باشد.

«سندروم و یک قرن» به کارگردانی ویراستاکول سال 2006 در بخش مسابقه جشنواره ونیز نمایش داده شد. «اختلال استوایی» و «ارادتمند شما» از دیگر ساخته‌های اوست.

«مصیبت حضرت مسیح» ساخته ماتساکوراتی یکی از فیلم‌های بخش مسابقه پارسال لیدو بود و «بوسه‌های گمشده»‌ توره هم سال 2010 در ونیز نمایش داده شد.  

همان طور که قبلا اعلام شد دارن آرونوفسکی فیلمساز آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز را به عهده دارد که 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود.

ورایتی / 15 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =