آغاز پیش تولید مجموعه تلویزیونی «رویای فردا»

مجموعه تلویزیونی «رویای فردا» به نویسندگی محسن ثباتیان ‌پیش تولید خود را به زودی آغاز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مجموعه تلویزیونی «رویای فردا» به نویسندگی محسن ثباتیان ‌پیش تولید خود را به زودی آغاز می کند.

محسن ثباتیان که به عنوان بازیگر سابقه حضور در جشنواره فجر را نیز دارد خبر از پایان مراحل ثبت این اثر داد، به همین بهانه با آقای ثباتیان گفتگو کوتاهی انجام دادیم.

آقای ثباتیان شما در سال‌های اخیر بیشتر درگیر کار بازیگری بوده‌اید. چه شد که سراغ نویسندگی سریال « رویای فردا » رفتید؟

از ابتدای کرونا بود که نگارش فیلمنامه «رویای فردا» را برای ساخت یک فیلم سینمایی به پایان رساندم، اما از ابتدا اصلا قرار نبود این قصه در قالب یک سریال تلویزیونی تولید شود.

در همان مقطع بود که از طرف یکی از دوستانم نگارش اثری متفاوت و جدید با محوریت طنز اجتماعی به من پیشنهاد شد و طرح رویای فردا را ارائه کردم که مورد قبول واقع شد اما آنها دنبال تولید یک سریال تلویزیونی بودند و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که این فیلمنامه به قصه‌ای در قالب یک سریال تبدیل شود. بنابراین پس از جلسات و تعاملی که با این عزیزان داشتیم در نهایت نظرات آنها و طرح من به سریال « رویای فردا » منتهی شد.

پس در این کش و قوس داستان اصلی تغییرات زیادی کرد؟

در آن جلسات سعی کردیم از این طرح به یک موضوع برسیم. محور اصلی داستان شخصی بود که دچار تحولات ناخواسته‌ای می‌شود اما بعد از این‌ که قرار شد فیلم به سریال تبدیل شود من با یک تیم نویسندگی این مسیر را بار دیگر متناسب با مدیوم تلویزیون بازتعریف کردیم و تلفیق آن، داستانی شد که انشالله می‌بینید و مطمئن هستم بازتاب خوبی نیز خواهد داشت. داستانی که دقیقا طرح اولیه من نیست، اما ایده‌اش همان است و گسترده شده است.

کار نگارش داستان چقدر طول کشید؟

چون در ابتدا قرار بود که این سریال سال گذشته و در قالب سیزده قسمت برای پخش در ایام نوروز ساخته شود کار نگارش بسیار سریع انجام شد اما بعد از ارائه به خاطر استقبالی که از متن شد تصمیم گرفتیم کار در بیست شش قسمت ارائه شود و در واقع درواقع هفت ماه به زمان نوشتن فیلمنامه اضافه شد.

برای رسیدن به قسمت های اضافه شده بیشتر قصه را بسط دادید یا شخصیت‌های جدید را وارد کردید؟

اصولا در طرح سریال با فیلم‌ سینمایی تفاوت چندانی به لحاظ حجم نیست و در نگارش میزان پرداخت شخصیت‌هاست که خیلی اهمیت دارد؛ در واقع در روند داستان تفاوت زیاد ایجاد نمی‌شود و در پرداخت است که این موضوع اهمیت پیدا می‌کند.

به همین دلیل برای تبدیل فیلمنامه به قصه‌ای تلویزیونی، بیشتر طول و عرض قصه را بسط دادیم و تعداد اتفاقات را افزایش دادیم؛ سعی کردیم به این فیلمنامه طنز لحظات و صحنه‌های درون‌شهری و پربرخورد و حادثه ای هم افزوده شود؛ همچنین پرداخت شخصیت‌های اصلی را نیز گسترش دادیم و یک فیلمنامه کاملا مدرن را برای ساخت تحویل دادیم .

کی وارد مرحله تصویربرداری خواهید شد؟

فیلمنامه تمام مراحل قانونی ثبت را انجام داده و انشالله بزودی وارد مرحله پیش تولید خواهیم شد؛ به خاطر فضای خاص فیلمنامه پیش تولید سختی خواهیم داشت اما تمام سعی من و گروهم بر این است که هر چه زودتر فیلمبرداری سریال رویای فردا آغاز شود.

و سوال آخر اینکه محسن ثباتیان در این سریال بازی هم خواهد کرد ؟

من برای ادامه مسیر بازیگری خود شروع به نوشتن این فیلمنامه کردم و امیدوارم نتیجه کار من چه در نویسندگی و چه در بازیگری مورد توجه مخاطب قرار بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1576259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =