خرید و معرفی نهال های پرفروش گردو در سال ۱۴۰۰

هنگام تصمیم گیری در مورد احداث باغ نهال گردو، یا به دلیل قدیمی بودن درختان، می خواهیم آنها را با درختان جدید جایگزین کنیم، مهمترین مورد خرید بهترین نهال گردو می باشد. علی الخصوص در سال ۱۴۰۰ که قیمت نهال گردو نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. وقتی صحبت از احداث باغ گردو می شود و می خواهیم باغی پر از این نهال اقتصادی و سودآور ایجاد کنیم مهمترین قدم انتخاب بهترین نهال گردو است.

مهمترین مورد قیمت ارقام پیوندی نهال گردو و خرید نهال گردو از بهترین نهالستان در کشور است که در هر جغرافیایی می توان یک نهال گردو را انتخاب کرد زیرا تنوع ارقام گردو بسیار زیاد است. و این انتخاب را آسانتر نموده است البته گاهی مواقع  گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که از این رو در این مقاله قصد داریم با معرفی بهترین نهال گردو به شما کمک کنیم تا انتخابی ساده تر و سودآورتر داشته باشید

نهال گردو چندلر

بیایید با معروف ترین ارقام گردو شروع کنیم. نهال گردو چندلر یکی از پرطرفدارترین گردوهای منشاء آمریکایی در ایران است که یکی از پرمحصول ترین گردوهای مناطق سردسیر ایران است و میوه آن پوست کاغذی و مغزی عالی را داراست.

کشت نهال گردو چندلر برای باغ هایی با ارتفاع ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ متری از سطح دریا بسیار مطلوب بوده و تحمل سرمایش بسیار خوب است.

نهال گردو فرنور

گردو فرنور یکی دیگر از ارقام وارداتی است که برای منطقه های کوهستانی با ارتفاع بیش از ۱۲۰۰ متر تا ارتفاع ۲۳۰۰ متر از سطح دریا مناسب می باشد. از ویژگی های این نهال گردو که از فرانسه به ایران وارد شده است. می توان به باروری بالا، مقاومت بالا به سرما و مقاومت بالا در برابر آفات و بیماری ها اشاره نمود.

نهال گردو اسرائیلی

اینک به معرفی محصولی می رسیم که در ایران به گردوی اسرائیلی (یا گردوی فلسطینی) معروف است. در واقع گردویی ایرانی است که از فلات ایران سرچشمه گرفته و در دنیا به گردوی ایرانی نیز معروف است.

این نهال گردو که در کوهپایه ها بهترین محصول را دارد درختی بسیار پربار اما با مغز گردوی ریز و متوسط ​​است که از نظر رنگ و طعم مغز طرفداران خاص خود را دارد.

نهال گردو خوشه ای

در ادامه معرفی بهترین نهال گردو; همچنین می توان به دسته ای از گردوها به نام گردوهای خوشه ای اشاره کرد که در نژادهای مختلف وجود دارند و علت نامگذاری آن ها زیاد و متراکم بودن تعداد گردویی است که روی شاخه می روید.

در حال حاضر دو نوع نهال  گردو خوشه ای برای مناطق گرمسیری و مناطق سردسیر وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فواید و خواص گردو در هر دو نژاد مغز گردو همسان است.

خرید و معرفی نهال های پرفروش گردو در سال ۱۴۰۰

نهال گردو ژنوتیپ برتر طبیعت سبز

خرید نهال گردو ژنوتیپ طبیعت سبز درخت گردویی ست اصلاح شده با ویژگی های مناسب و مطلوب که در تعادل مناسب بین عملکرد بالا، مقاومت به سرما خوب، پوست نازک چوبی میوه و مغز مناسب قرار دارد. این نوع گردو از ارقام زودگل و مناسب مناطق معتدل و گرمسیری است که در هر هکتار حدود ۵.۵ تن محصول خواهد داشت.

نهال گردو فرانکت

گردو فرانکت یکی دیگر از ارقام آمریکایی در ایران می باشدکه به دلیل گرده زایی و گرده افشانی زیاد اغلب به عنوان گرده افشان در باغ هایی با نهال های مختلف استفاده می شود. البته بازدهی این نهال گردو نیز مطلوب است و در ارتفاعات بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ متری از سطح دریا می تواند بیشترین بازده را داشته باشد.

نهال گردو تویسرکان

گردو تویسرکانی یکی از بهترین گردوهای اصالتا ایرانی است که منشا آن در منطقه ای به همین نام در ایران است و از نظر رشد طولی تا سن بلوغ تا ۱۸ متر ارتفاع خواهد داشت. حاصل این نهال ها گردوی مرغوب با مغزی خوشمزه و روغنی است که در بازار ایران و حتی منطقه طرفداران زیادی دارد.

با توجه به ارتفاع زیاد درخت گردو، فاصله نهال ها باید به جای ۷ متر، ۱۰ متر باشد، بنابراین افراد با مساحت زیاد زمین باغ می توانند این نهال گردو را کاشت و استفاده کنند.

نهال گردو پدرو

خرید نهال گردو پدرو بر خلاف گردو تویسرکانی به دلیل کوتاه بودن ارتفاع نهال های بالغ، برای کاشت فشرده در باغ هایی با مساحت کمتر مناسب است. این گردو برای کوهپایه هایی با آب و هوای نسبتا سرد مناسب است و در این شرایط عملکرد خوبی دارد.

 این گردوی آمریکایی که یکی از گردوهای دیرگل برای خرید نهال گردو است میوه های درشت با مغزهای گوشتی و رگه دار می دهد و نسبت مغز به پوست حدود ۷۰ درصد است.

نهال گردو کانادایی

درخت گردو کانادایی یکی از نهال های دیرگل و مقاوم به سرما می باشد که برای مناطق کوهستانی ایران مناسب می باشد و یکی از دلایل محبوبیت آن این است که از سال دوم به ثمر می رسد. بلوغ این نهال ها در سال هشتم اتفاق می افتد و پس از آن میزان باردهی سالانه هر درخت به حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلوگرم می رسد.

نهال گردو دماوند

درخت گردو دماوند محبوب ترین نهال گردو برای کشت در مناطق کوهستانی شمال ایران به ویژه استان های تهران و البرز است که عملکرد مفیدی در حدود ۳ تن در هکتار دارد و میوه آن گردویی با رنگ نسبتاً قهوه ای روشن است. درخت گردو دماوند مستعد بیماری بلایت است و غیر از این نگرانی دیگری برای کشت آن وجود ندارد.

نهال گردو مراغه

در ادامه معرفی انواع خرید نهال گردو به درختان گردوی مراغه می رسیم. گردوی بزرگ، پوست کاغذی با مغزهای لذیذ و مرغوب که بومی ایران است و در سایر کشورهای منطقه به ویژه ترکیه طرفداران خاص خود را دارد. گردو مراغه مقاومت بالایی در برابر سرما دارد و برای کشت در مناطق کوهستانی بسیار مناسب است.

خرید و معرفی نهال های پرفروش گردو در سال ۱۴۰۰

جمع بندی خرید بهترین نهال گردو

علاوه بر ارقام ذکر شده، گردوهای دیگری مانند شیلی پکان، سجنو، توسرخ، ضیاء آباد پایه کوتاه، بیلچک، وینا، رقم جمال و ... نیز در ایران رایج است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. در این مقاله کوتاه سعی کردیم ارقام نهال گردو که در ایران رایج است را معرفی کنیم.

برای اطلاعات بیشتر از جمله مشاهده قیمت نهال گردو و مشاهده یا خرید نهال گردو مد نظر خود می توانید به صفحه نهال گردو سایت نهالستان طبیعت سبز مراجعه نمایید.

 نهالستان طبیعت سبز با مدیریت برادران محرمی یکی از بهترین نهالستان ها با مجوز رسمی از جهاد کشاورزی است که بهترین انواع نهال گردو های پیوندی یا بذری را با ضمانت بازگشت کالا بدون واسطه در اختیار شما قرار می دهد.

سایت نهالستان: NAHALSABZ.COM

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۸۱۹۳۲۱ – ۰۹۱۴۳۸۱۴۶۸۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577061

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =