تعمیر و تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی به صورت قدم به قدم

شرکت اس.پی یار با بیش از ۱۵ سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، تعمیر یخچال فریزر، تعمیر ساید بای ساید، تعمیر کولر گازی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماکروفر، تعمیر اجاق گاز و … در راستای خدمت به همشهریان عزیز در کنار شماست.

تعمیر و تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی به صورت قدم به قدم

۱.ماشین لباسشویی را از برق بکشید. ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا در اثر روشن شدن تصادفی آن، احتمال آسیب دیدگی وجود نداشته باشد.

۲.در صورت امکان پیچ پنل جلویی را باز کنید. این کار در همه مدل‌های ماشین لباسشویی امکان‌پذیر نیست و می‌تواند در سایر مدل‌های ماشین لباسشویی یک فرآیند درگیر باشد. مدل خود را به صورت آنلاین با عبارت «حذف پنل جلویی» جستجو کنید تا از ناامیدی در پی یافتن آن برای خودتان خلاص شوید، یا به دنبال پیچ‌ها در مکان‌های زیر بگردید. یدک کش خوب:

خود پانل جلو یا کناره ها و پایه دستگاه در نزدیکی پانل جلویی.

مخزن مواد شوینده را بردارید و به دنبال پیچی در پشت آن بگردید.

پانل ضربه (زیر پانل جلویی بزرگ) و هر پانل کوچکتر دیگری را در جلو جدا کنید. برخی از پانل های ضربه ای را می توان تنها پس از بازکردن فیلتر با پیچ گوشتی سر صاف و سپس جدا کردن شیلنگ تخلیه جدا کرد.

درب را باز کنید و به دنبال پیچ هایی در زیر آن بگردید که پانل جلویی را وصل می کنند.

۳.ماشینی را بدون پانل جلویی قابل جابجایی اداره کنید. اگر پانل جلویی در مدل شما قابل جدا شدن نیست، باید این کار را از طریق دهانه جلو انجام دهید.این نکته رو در نظر بگیرید که در صورتی که در امور فنی نیاز به راهنمایی دارید حتما از تعمیر لباسشویی کمک بگیرید و اگر نه ادامه فرآیند را پیش بروید. چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید که به شما فضای بیشتری برای کار می دهد:

باز کردن و برداشتن درب.

در صورت امکان لولای در را باز کنید.

دستگاه را با دقت بر روی پشت خود قرار دهید، به طوری که درام کمی پایین بیاید، دور از در.

۴.نوار نگهدارنده بیرونی را بردارید. اکثر ماشین‌های لباسشویی یک نوار کوچک در لبه بیرونی درزگیر لاستیکی درب دارند. این را با یک پیچ گوشتی سر صاف جدا کنید، سپس آن را به طور کامل از مهر و موم جدا کنید.

۵.مهر و موم درب را داخل ماشین لباسشویی تا کنید. مهر و موم درب لاستیکی را با استفاده از انگشتان خود یا یک پیچ گوشتی سر صاف از لبه درام جدا کنید. آن را از لبه و در درام تا کنید تا به نوار نگهدارنده داخلی زیر آن دسترسی داشته باشید. اگر مقاومتی احساس کردید، آن را متوقف کرده و هر گیره‌ای را که گیره را در جای خود نگه می‌دارد، پیدا کنید. گیره‌ها را معمولاً می‌توان با پیچ گوشتی جدا کرد، یا با برداشتن پیچ‌هایی که آنها را در جای خود نگه می‌دارند، یا با جدا کردن آنها با سر صاف.

۶.فنر یا باند نگهدارنده را بردارید. این قسمت مهر و موم لاستیکی را در جای خود فشار می دهد. پیچ یا مهره نگهدارنده فنر را در جای خود قرار دهید و آن را باز کنید تا مهر و موم باز شود و بتوان آن را جدا کرد. برای دسترسی به پیچ ممکن است نیاز به استفاده از یکی از تکنیک های زیر داشته باشید:

درب ماشین لباسشویی را باز کنید و از بالا وارد شوید.

پانل جلویی ماشین لباسشویی را بردارید، سپس وزنه بزرگ و گرد اطراف درام را باز کنید.

در موارد نادر، بند گیره تنظیم تنش ندارد و می توان با استفاده از پیچ گوشتی سر صاف یا انگشتان آن را از بین برد. از پایین شروع کنید و در هر دو جهت دور درام حرکت کنید.

۷.به موقعیت سوراخ های تخلیه توجه کنید. به دنبال سوراخ های تخلیه کوچک در نزدیکی پایین مهر و موم باشید. مهر و موم درب جدید شما باید سوراخ های تخلیه را در موقعیتی مشابه داشته باشد تا آب به درستی تخلیه شود.

۸. مهر و موم را بردارید. مهر و موم را از لبه های درام دور کنید تا آن را جدا کنید. برخی از مهر و موم درب ها در جای خود چسبانده شده اند، اما همچنان می توان آنها را با یک یدک کش قوی جدا کرد.

در برخی از مدل ها، قفل درب نیز باید قبل از جدا شدن مهر و موم باز شود. قبل از برداشتن قفل درب، به موقعیت قفل درب توجه کنید، زیرا پس از نصب درزگیر جدید، باید آن را در همان موقعیت قرار دهید.

قرار دادن لاستیک ماشین لباسشویی جدید

۱.ناحیه در معرض دید را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. قبل از قرار دادن مهر و موم جدید، تمام کثیفی و کپک ها را با استفاده از یک پارچه مرطوب از محل اتصال جدا کنید.

۲.تصمیم بگیرید که آیا از روان کننده یا درزگیر استفاده کنید. مگر اینکه مهر و موم شما از قبل روغن کاری شده باشد، می توانید لبه را با کمی مایع ظرفشویی مالش دهید تا راحت تر روی آن قرار گیرد. اگر مهر و موم روغن کاری نشده باشد، می توانید آن را محکم تر با استفاده از چسب مخصوص درزگیر لاستیکی درب بچسبانید. این معمولاً ضروری نیست، مگر اینکه مهر و موم باید به شیلنگ تخلیه چسبانده شود.

۳.مهر و موم درب جدید را روی درام تراز کنید. مهر و موم در را بر روی آن قرار دهید، لبه داخلی را روی درام قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آب بند را به سمت بالا قرار داده اید تا سوراخ های تخلیه در پایین، نزدیک به جایی که سوراخ های تخلیه آب بند قبلی بود، قرار گیرند. اغلب علامتی مانند مثلث هم بر روی درزگیر و هم بر روی دستگاه وجود دارد. هنگام وصل کردن مهر و موم، اینها را ردیف کنید.

۴.فنر یا بند داخلی را دوباره روی آن قرار دهید. مهر و موم درب جدید را دوباره به داخل درام تا بزنید. فنر یا نوار را دوباره به هم متصل کنید، سپس آن را روی درزگیر بکشید. دوباره با استفاده از پیچ گوشتی یا آچار آن را سفت کنید.

۵.لب و نوار بیرونی را روی لبه بیرونی قرار دهید. اگر وزنه تعادل یا پانل جلویی را برداشته اید، ابتدا آنها را تعویض کنید. سپس دوباره درزگیر را بیرون بکشید و لبه بیرونی را روی شیار بیرونی قلاب کنید. اگر یک نوار نگهدارنده بیرونی وجود داشت، آن را روی لب بیرونی قرار دهید و محکم فشار دهید تا دوباره وصل شود.

۶.همه قسمت های دیگر را دوباره وصل کنید. پانل جلویی، در، درب یا هر قسمت دیگری را که مجبور بودید برای درزگیری درب جدا کنید، باز کنید. ماشین لباسشویی را به برق وصل کنید.

برای بررسی نشتی، ماشین لباسشویی را در حالت خالی و در حین نظارت روشن کنید. اگر درب نشتی داشت، باید آن را از هم جدا کنید و بررسی کنید که همه قطعات محکم وصل شده باشند.

تعمیر ماشین لباسشویی

شرکت اس.پی یار با بیش از ۱۵ سال تجربه و سابقه درخشان در زمینه تعمیرات لوازم خانگی، تعمیر یخچال فریزر، تعمیر ساید بای ساید، تعمیر کولر گازی، تعمیر ماشین لباسشویی، تعمیر ماشین ظرفشویی، تعمیر ماکروفر، تعمیر اجاق گاز و … در راستای خدمت به همشهریان عزیز در کنار شماست.
کارشناسان و تکنسین های این شرکت با گذراندن دوره های تخصصی و فنی تحت نظارت اس.پی یار آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز خود میباشند.
گروه اس.پی یار در جهت سرویس و تعمیر لوازم خانگی در شهر تهران به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در خدمت شما عزیزان میباشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =