با برند معتبر زعفران در ایران آشنا شوید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که عطر و طعم یک غذا را تا مدت‌ها پس از سرو فراموش نکردید یا طعم شربت گوارای زعفران در یک روز تابستانی گرم همیشه در خاطرتان مانده است. این معجزه‌ی ادویه‌ی ایرانی زعفران است

استفاده از یک زعفران مرغوب و با کیفیت می‌تواند طعم‌ها را دگرگون و خاطره انگیز کند. البته حواستان باشد! هر زعفرانی، زعفران نیست! شما لایق استفاده از بهترین برندهای زعفران هستید زیرا در کشوری زندگی‌ می‌کنید که تولیدکننده و صادرکننده زعفران است، پس باید بهترین زعفران را استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم دانستی های زعفران را بیان کنیم تا معیارهای انتخاب زعفران باکیفیت را بشناسید. پس با ما همراه باشید.

ویژگی های یک زعفران خوب

وقتی می‌گوییم یک زعفران خوب، قطعا منظورمان همان زعفران باکیفیت است اما چه معیارهایی هستند که کیفیت زعفران را می‌توان با آن‌ها سنجید؟ قطعا همه شما تجربه استفاده از زعفران را داشته‌اید اما آیا مطمئنید که آن زعفران مرغوب بوده است؟ در پایان مقاله، این شما هستید که باید پاسخ دهید که زعفران با کیفیت استفاده کرده‌اید یا خیر؟ هر زعفرانی که ویژگی‌های زیر را داشته باشد، در دسته زعفران‌های مرغوب قرار می‌گیرد:

  • شکل تارهای زعفران شیپیوری شکل و درشت باشد.
  • میزان رنگ‌دهی زعفران برای همه افراد مهم است اما به تنهایی نمی‌تواند اثبات کند که زعفران مرغوب است. در زعفران‌های تقلبی، افزودن رنگ سبب افزایش رنگ‌دهی می‌شود. دقت کنید اگر زعفران رنگ آب را نارنجی کند تقلبی است اما اگر ابتدا آب زرد و سپس نارنجی شود، زعفران اصل است.
  • زعفران اصل، خشک و شکننده است. تارهای نرم و انعطاف‌پذیر نشان از کیفیت پایین و رنگ‌دهی کم است.
  • زعفران‌هایی که طول تارهای آن‌ها بلند و بدون سفیدی است، کیفیت بالاتری دارند.
  • زعفران‌هایی که رنگ روشن دارند، کیفیت بالاتری دارند. هر چقدر رنگ زعفران تیره‌تر باشد نشان‌دهنده قدیمی بودن زعفران است.
  • هر چقدر مدت زمان رنگ‌دهی زعفران بیشتر باشد، مرغوبیت آن بیشتر است.

نکاتی که باید درباره زعفران بدانید

زعفران یک گیاه با ارزش است که خواص دارویی و درمانی نیز دارد. جالب است بدانید که برداشت این محصول هنوز صنعتی نشده است و با دست برداشت می‌شوند. گل‌های بنفش زیبایی که طلای سرخ ایران هستند. موارد زیر اطلاعات شما را در رابطه با زعفران افزایش می‌دهند.

  • بهترین ظرف برای نگهداری زعفران، ظروف فلزی و سپس ظروف شیشه‌ای رنگی هستند. زعفران را حتما در جای خشک، خنک، تاریک و دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • حد تعادل را در مصرف زعفران رعایت کنید. در مصرف غذایی، روزانه یک دهم گرم برای هر فرد بالغ کافی است و مقدار بیشتر، ممکن است فرد را دچار عوارض کند.
  • زعفران کاربرد دارویی دارد و به عنوان مسکن، خلط آور، محرک جنسی و معرق، استفاده می‌شود.
  • زعفران جایگزینی ندارد، بنابراین مراقب باشید که ترکیب گلرنگ و زردچوبه را به عنوان زعفران نخرید.
  • زعفران تقلبی بسیار زیاد است و متاسفانه در ظاهر به قدری شبیه به زعفران اصلی هستند که تشخیص آنها کار هر کسی نیست. برای تهیه زعفران بهتر است از مراکز معتبر مانند زعفران عطرین خرید کنید.

چگونه زعفران اصل و مرغوب را خریداری کنیم؟

قیمت زعفران

متاسفانه با اینکه کشور ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زعفران است، اما شاهد وجود زعفران‌های تقلبی در بازار هستیم. تقلب‌هایی که تشخیص آن‌ها برای مصرف‌کننده سخت است. از رنگ کردن گرفته تا سنگین کردن و ترکیب ناخالصی با بخش‌هایی از زعفران که گاهی تشخیص آن‌ها در آزمایشگاه امکان‌پذیر است. حتما این سوال را می‌پرسید که کدام زعفران اصل است؟ تنها راه برای خرید زعفران اصل، اعتماد به برندهایی است که سالهاست خود را اثبات کرده‌اند. با خرید فروشگاه آنلاین زعفران عطرین می‌توانید از اصل بودن محصولی که دریافت می‌کنید، مطمئن باشید. امکان تهیه انواع زعفران از قبیل زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران سوپرنگین و زعفران پوشال برای هر قشری از جامعه در عطرین وجود دارد. اگر برای خرید زعفران نگران قیمت بالای آن هستید باید بگوییم که قطعا در بین سایت زعفران‌های عطرین، قیمت روز زعفران مورد مناسب با بودجه خود را پیدا خواهید کرد.

خواص درمانی زعفران عطرین

زعفران، این نگین سرخ ایران غیر از مصارف غذایی، کاربردهای دارویی نیز دارد که از زمان‌های گذشته تا به امروز استفاده شده و نتایج خوبی نیز از آن حاصل شده است. برخی از خواص زعفران به شرح زیر است:

  • افزایش ایمنی بدن
  • کاهش استرس و نشاط آور
  • کمک به بهبود جریان خون و حفظ سلامت قلب
  • ضد افسردگی
  • بهبود عملکرد سیستم عصبی
  • ضد سرطان

سخن آخر

همان‌طور که در دانستنی های زعفران خواندید، زعفران علاوه بر اینکه یک طعم و رنگ دهنده عالی برای غذا است، خواص درمانی نیز دارد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که تغذیه سالم برایتان مهم است، زعفران را در لیست خرید خود بگنجانید. زعفران عطرین، با تضمین کیفیت محصولات خود، در طی سال‌ها همراه شما بوده است. اکنون نیز با روش‌های مدرن فروش همگام شده است و می‌توانید خرید این محصول را به صورت اینترنتی نیز انجام دهید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =