احتمال کاهش قیمت خودرو با ورود به بورس

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نوشت: عرضه خودرو در بورس می‌تواند در بازار خودرو تاثیر گذار باشد و احتمال اینکه ۲ تا ۳ درصد قیمت‌ها کاهشی شود، وجود دارد.

اسد کرمی نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: قیمت خودرو بعد از افرایش نرخ درب کارخانه روند صعودی یافت، اما بعد از صحبت‌های رئیس جمهور که مخالف این موضوع بود ، بازار کمی افت قیمت داشت.

او بیان کرد: مشکلی که درباره این موضوع به وجود آمد، صدور دعوتنامه‌ای بود که توسط خودروسازان برای متقاضیان ارسال شد و برخی نیز مبلغ اعلام شده را واریز کردند؛ اما پس از منتفی شدن افزایش قیمت، خودروسازان مبالغ اخذ شده را به حساب متقاضیان بر نگرداننده اند. کارخانه اعلام کرد مابه تفاوتی که از متقاضیان دریافت کرده است را بر می‌گرداند، اما تا زمانی که این مبالغ را باز گردانند بازار نوسانی خواهد بود.

کرمی تشریح کرد: پس از لغو افزایش قیمت ها، انتظار داشتیم نرخ ها به قبل باز گردد، اما اینطور پیش نرفت، به طور مثال خودرویی ۲۰ میلیون تومان گران، اما پس از لغو ۳ میلیون تومان ارزان شد که در برابر افزایش بسیار ناچیز است.

احتمال کاهش قیمت خودرو با ورود به بورس

این مقام مسئول گفت: پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۲۵۰ به ۲۶۰ رسید، اما پس از لغو افزایش توسط کارخانه به ۲۵۸ میلیون تومان رسید. پراید به ۱۵۲ میلیون، پژو پارس به ۲۱۲ میلیون رسیده است. اجرایی شدن این طرحی که تصویب شده در خصوص واردات خودرو، غیرممکن است و هیچ تاثیری در بازار خودرو نخواهد گذاشت.

کرمی گفت: از طرف دیگر عرضه خودرو در بورس می‌تواند در بازار خودرو تاثیر گذار باشد و احتمال اینکه ۲ تا ۳ درصد قیمت‌ها کاهشی شود، وجود دارد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =