نمایندگان مجلس معتقدند که در حال حاضر هیچ نظارتی نمی توان بر روی عملکرد این سازمان که نه تنها خالی از اشکال نیست بلکه ایرادهای بسیاری هم بر آن وارد است داشت

 

 این روزها نمایندگان مجلس طرحی را ارائه داده اند تا با ادغام سازمان میراث فرهنگی در وزارت ارشاد بتوانند نظارت بیشتری بر این سازمان داشته باشند ،آن ها معتقدند که در حال حاضر هیچ نظارت و رسیدگی نمی توان بر روی عملکرد این سازمان که نه تنها خالی از اشکال نیست بلکه ایرادهای بسیاری هم بر آن وارد است داشت .

حالا رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور می گوید  ادغام دوباره سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور جدی عملکرد و کارکرد این سازمان را تحت الشعاع قرار می دهد.

این که منظور از تحت الشعاع قرار دادن چیست و آیا نظارت داشتن بر روی کار سازمانی آن را تحت الشعاع قرار می دهد پرسشی است که باید رییس سازمان میراث فرهنگی پاسخ دهد.

روح الله احمدزاده در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرای مرکز تعطیلات و سرگرمی در منطقه نمونه بین المللی گردشگری شاندیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وقتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را در اندازه یک معاونت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقلیل بدهیم عملا فرصت چانه‌زنی از سازمان عریض و طویل و مهمی در هیات دولت گرفته می‌شود.

احمد زاده گفت: با تعامل خوب میان سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی و مجلس، کمیسیون فرهنگی و فراکسیون گردشگری می توانیم سوء تفاهم به وجود آمده را حل کرد.

این در حالی است که بهمن دری معاون امورفرهنگی در حاشیه مراسم "مردان آسمانی" که روز گذشته همزمان با میلاد مولود کعبه حضرت امام علی (ع) برگزارشد سخن می گفت ، در خصوص نگاه معاونت امور فرهنگی به موضوع و نحوه ی ادغام سازمان میراث فرهنگی  در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی گفت : نگاه ما نیز برگرفته از نگاه دولت و وزیر ارشاد است ما به دلیل گستره حوزه فعالیت وزارت ارشاد پیش گام در این طرح نیستیم اما آنچه قانونگذار تصویب کند ما  از آن کاملا تبعیت  و پیروی می کنیم .

وی با طرح پیشنهادی  به اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت :  نمایندگان محترم امضا کننده طرح ادغام به پیشینه انتزاع و جدایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و یا سیاحتگری توجه نمایند و در شرایط و فضایی کاملا فرهنگی و با نگرشی مبتنی بر مهندسی فرهنگی موضوع را کارشناسی ارزیابی نمایند .

دری خاطر نشان کرد البته موافقت مجلس با یک فوریت طرح نشان از بررسی کارشناسی بدون شتاب این موضوع دارد.

معاون امور فرهنگی با اشاره به اینکه حتی اگر قرار است ادغامی صورت گیرد الزامی به تغییر نام وجود ندارد گفت : در تصویب فوریت طرح سهوا صفت اسلامی وزارت ارشاد حذف شده است که در بررسی نهایی باید به این موضوع توجه جدی شود .

دری  بهترین پیشنهاد برای عنوان  وزارت ارشاد را همین وزارت فرهنگ و ارشاد  اسلامی دانست و ادامه داد: اینکه عده ای پیشنهاد می دهند که نام وزارتخانه به وزارت فرهنگ وهنر اسلامی تغییر  یابد  به نظر مسموع و پسندیده نیست چون در محاورات صفت اسلامی حذف  و با عنوان وزارت فرهنگ وهنر یاد می شود که در این صورت نام وزراتخانه رژیم پهلوی را تداعی می کند .

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =