امامان جمعه نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از عرصه های ملی و انفال ایفا می کنند

حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با امام جمعه شهرستان مهدیشهرحضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در این دیدارحضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی منابع طبیعی را امانتی برای همه نسل‌ها دانستند و بیان کردند: وظیفه همه مردم حفظ و بقای این سرمایه ملی است که باید در این زمینه تلاش کنند و قول مساعد دادند که با تمام قوا برای نشر فرهنگ عرصه های منابع طبیعی همدوش نیروهای منابع طبیعی اقدام کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهردر این نشست با بیان اینکه مردم مهمترین نقش را در حفاظت از منابع طبیعی بر عهده دارند افزود: توانمندسازی مردم روستاها و بهره برداران عرصه های منابع طبیعی باید در اولویت قرار گیرد. 

حیدر واحد مطلق گفت: نقش روحانیون و طلاب در فرهنگ سازی وتوجه به منابع طبیعی بسیار با اهمیت است و تریبون‌های نماز جمعه از مهم‌ترین مراکز اشاعه فرهنگ منابع طبیعی است. 

امام جمعه شهرستان مهدیشهرحضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی در این دیدار ضمن تبریک به حیدر واحد مطلق رئیس جدید این شهرستان، عمل به وظیفه را نوعی عبادت دانست و با بیان چند نکته در حوزه منابع طبیعی، گفت: جدای از بحث قانون، منابع طبیعی بهترین نعمت است و زمانی خلاء آن را احساس می کنیم که گرفتار ریزگردها می شویم. واگر در حفظ عرصه های منابع طبیعی و درختان کوشا باشیم دیگر شاهد پدید ریزگردها نیستیم .  

امام جمعه مهدیشهر با بیان اینکه در بحث برخورد با متعرضین به منابع طبیعی معتقد به اهرم قدرت و قانون هستم، ابراز داشت: باید بدون تعارف و سفارش با متخلفین برخورد جدی شود در غیراینصورت شاهد نابودی جنگل ها و مراتع هستیم. 

حجت الاسلام بارانی در بحث تشکیل پرونده ها نیز گفت: باید دقت شود که برخی اوقات صدمه به منابع طبیعی بصورت سهوی است و در این موارد باید با شدت کمتری برخورد شود و ما نیز در برخورد با بی قانونی ها حمایت می کنیم ، اما باید مواظب باشید تا ناخواسته به کسی ظلم نشود.

وی در مورد شکایت برخی از مردم روستایی نسبت به منابع اعلام شدن زمین های کشاورزی آنان نیز گفت: در برخی موارد شاهدیم که زمینی که به صورت دیم در حال کشت است به عنوان منابع طبیعی اعلام می شود که باید در این موارد نیز با دقت بیشتری عمل شود.

امام جمعه شهرستان مهدیشهررئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر را مردم دار و قاطع در اجرای قانون خواند و افزود: کارکنان منابع طبیعی نیز توانسته اند با برخورد مناسب با ارباب رجوع ها از وجهه خوبی در بین مردم برخوردار شوند. 

در ابتدای این دیدارنیز حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با بیان گزارش عملکرد منابع طبیعی این شهرستان ابراز داشت: در بخش حفاظت منابع طبیعی پرونده های تخلف و تجاوز تشکیل شده که بیشتر آنها منجر به صدور رأی و مابقی نیز در دست اقدام است .

وی توقیف، کشف و ضبط حمل چوب قاچاق از متخلفین و افراد سودجو را از دیگر اقدامات این اداره در جهت حفاظت از منابع طبیعی برشمرد و ادامه داد: این افراد سودجو توسط یگان حفاظت و نیروهای انتظامی تحویل مراجع قضایی شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان مهدیشهر از توزیع آبگرمکن های خورشیدی در مناطق روستایی و جنگل نشیان نیز خبر داد و این کار را در راستای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی و پرهیز از سوخت های فسیلی اعلام کرد. 

حیدر مطلق کنترل و اطفاء چند مورد حریق را از عملکردهای این دستگاه اجرایی در حمایت از عرصه های منابع طبیعی اعلام کرد و افزود:در این زمینه برخی از متخلفین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند

وی در پایان این نشست اعتبارات قابل توجهی در اجرای پروژه های آبخیزداری از سال ۹۷ از اعتبارات صندوق توسعه ملی را از اقدامات مهم این اداره در بخش آبخیزداری دانست .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =