عربستان و رژیم صهیونیستی مرزهای هوایی خود را بستند

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزارت کشور عربستان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تعلیق پروازها از ۷ کشور آفریقایی به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر دادند.

به گزارش العربیه، وزارت کشور عربستان، در پی شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون)، از تعلیق پروازهای ۷ کشور آفریقایی به این کشور تا  اطلاع ثانوی خبر داد.

وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «با توجه به آنچه که قبلاً درباره تعلیق موقت ورود مسافران برخی کشورها به عربستان به دلیل شیوع سویه جدید ویروس کرونا اعلام شده بود، ما تصمیم گرفتیم پروازهای کشورهای جمهوری مالاوی، زامبیا، ماداگاسکار، آنگولا، سیشل، موریس و کومور را تعلیق کنیم .»

در ادامه این بیانیه آمده است که از ورود افرادی که تابعیت عربستانی ندارند و از کشورهای آفریقایی به طور مستقیم یا غیر مستقیم قصد ورود به این کشور را دارند، جلوگیری می‌شود.

ازطرفی دیگر نیز رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ورود همه اتباع خارجی را به منظور جلوگیری از انتشار سویه جدید ویروس کرونا که اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد، ممنوع می‌کند.

 نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ممنوعیت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت و در انتظار تصویب کابینه است. رژیم صهیونیستی تا کنون یک مورد ابتلا به سویه اُمیکرون و هفت مورد مشکوک دیگر را شناسایی کرده است.

سویه جدید کرونا شامل ۵۰ جهش مربوط به ویروس SARS CoV-۲ اصلی است که در سال ۲۰۱۹ در چین ظاهر شد. این نوع جدید ویروس به سلول‌های انسانی دسترسی دارد.

روز جمعه، سازمان بهداشت جهانی این سویه جدید را نامگذاری کرد و آن را نگرانی جدید نامید. با این اعلام شناسایی این سویه جدید، بازارهای سراسر جهان به هم ریخت. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است. چندی پیش، کشورهای انگلیس، آلمان و ایتالیا مرزهای هوایی خود را  به روی آفریقای جنوبی بستند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =