راهنمای جامع صفر تا صد خرید نهال گردو ،‌ نکات مهم کاشت

امروزه تمامی مردم به دنبال راهی هستند تا بتوانند سود بسیار خوبی از کار خود بدست آورند به گونه ای که سرمایه گذاری آنها به خوبی جواب داده و طولانی مدت باشد.یکی از بهترین راه ها برای سرمایه گذاری طولانی مدت احداث باغ گردو و کاشت نهال گردو می باشد.

باغ گردو را امروزه مانند باغی پر از طلا می دانند چرا که بعد از کاشت و کمی صبر و تامل می توان به برداشت گردو رسید و از سرمایه خود تا سال های زیادی سود بی نظیری را برداشت کرد.

اما زمانی شما می توانید به نهایت سود برسید که محصولات باکیفیت با باردهی بالا را بدست بیاورید.برای همین باید یکسری از فاکتورها را در نظر داشته باشید و طبق آنها و با اصول درست و آگاهانه باغ گردو خود را احداث کنید.در این مطلب می خواهیم صفر تا صد کاشت نهال گردو و نکات مهم در باردهی نهال گردو  و  معرفی بهترین نهال گردو را بگوییم.تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

کاشت تا برداشت نهال گردو

اگر بتوانید به عنوان یک باغدار تمامی مراحل احداث باغ را بخوبی پیش ببرید و نکات مهم در کاشت تا برداشت را در نظر داشته باشید می توانید به سود عالی از گردو برسید.ما به تمامی نکات مهم می پردازیم.

  • خرید نهال گردو

در اولین قدم بایستی بتوانید نهال گردو مناسبی را با توجه به منطقه خود خریداری کنید.خرید نهال گردو از مهم ترین فاکتورهایی است که یک باغدار باید با آگاهی تمام آنرا انجام بدهد.

یکی از سوالات پرتکراری که پرسیده می شود این است که پربارترین و بهترین نهال گردو کدام است؟ در جواب باید بگوییم بیش از ۲۰ نوع نهال گردو با باردهی تجاری وجود دارد که هر کدام بازدهی بسیار خوبی دارند اما شما باید با توجه به شرایط آب و هوایی و ارتفاع از سطح دریا نهال گردو مناسب منطقه خود را خریداری کنید.

فاکتور مهم در خرید نهال گردو

  • ارتفاع از سطح دریا

یکی از فاکتورها و نکات بسیار مهم در خرید نهال گردو ارتفاع از سطح دریا است.هر چه ارتفاع از سطح دریا بالاتر باشد بایستی رقم مقاوم به سرما را انتخاب کنید.

  • شرایط اقلیمی

در هنگام خرید نهال گردو بایستی شرایط آب و هوایی منطقه خود را از نظر میزان سرما – بارش باران – رطوبت و دما در نظر بگیرید سپس برای خرید اقدام کنید.

  • نهال گردو زودبازده

در هنگام خرید نهال گردو رقمی را انتخاب کنید که زودبازده باشد یعنی از همان سال اول باردهی را شروع کند.

  • نهال گردو دیرگل

اگر در منطقه سردسیر هستید ممکن است درخت گردو دچار سرمای بهاره شود پس نهال گردو دیرگل را خریداری کنید تا جوانه ها در اثر سرما از بین نروند.

پربازده ترین و بهترین نهال گردو 

اینکه چه رقم نهال گردو برای کاشت مناسب است و میزان باردهی و کیفیت بالایی دارد بستگی به آب و هوا منطقه شما دارد.

اما اگر در منطقه سردسیر هستید می خواهیم چند نهال گردو مقاوم به سرما را به شما معرفی کنیم که از نظر بازدهی و کیفیت در جهان حرف اول را می زند.

  • نهال گردو چندلر; دیرگل و زودبازده،‌ مقاوم به سرما

یکی از محبوب ترین و بهترین ارقام نهال گردو در جهان که اصالتا آمریکایی است و باردهی تجاری دارد نهال گردو چندلر می باشد.رقمی با عمر اقتصادی بالا و بازدهی بی نظیر که سالانه استقبال زیادی دارد و به عنوان پرفروش ترین نهال گردو است.

نهال گردو چندلر

ویژگی نهال گردو چندلر:

میزان باردهی: ۶ تا ۷ تن در هکتار

ارتفاع از سطح دریا: ۴۰۰ تا ۱۵۰۰ متر

عمر اقتصادی: ۱۰۰ سال

شروع محصول دهی: سال دوم

ویژگی بی نظیر: دیرگل -  زودبازد – مقاوم به سرما

  • نهال گردو فرنور; دیرگل و زودبازده، مقاوم به سرما

نهال گردو فرنور جزو ارقام بی نظیر فرانسه می باشد که رقمی پرطرفدار بوده و از سال دوم باردهی را شروع می کند. برای مناطق کوهستانی و سردسیر مناسب کاشت است و از رقم نهال های تجاری به حساب می آید.

نهال گردو فرنور

ویژگی نهال گردو فرنور:

شروع باردهی: از سال دوم

میزان باردهی: ۷ تن در هکتار

عمر اقتصادی: ۱۰۰ سال

ارتفاع از سطح دریا: ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ متر

ویژگی بی نظیر: مقاوم به سرما و مناسب مناطق کوهستانی – دیرگل -  زودبازده

فاصله کاشت: ۶*۶

  • نهال گردو ژنوتیپ برتر; مناسب مناطق معتدل – زودبازده – پربار

نهال گردو ژنوتیپ برتر جزو بهترین نهال گردو در ایران است که از سال های اول باردهی را بصورت تجاری آغاز می کند.این رقم جزو پربازده ترین نهال ها بوده که در معدود نهالستان نهال یافت می شود.

میزان باردهی : بیش از ۸ تن در هر هکتار

شروع باردهی: از سال اول - دوم

عمر اقتصادی: ۱۰۰ سال

بهترین نهال گردو مناطق گرمسیر

اگر در منطقه ای خیلی گرم زندگی می کنید و میخواهید نهال گردو بکارید اما میترسید در اثر گرما بسوزد و مغز آن سیاه شود نگران نباشید می توانید از رقم نهال گردو پکان آمریکایی با بازدهی عالی و مقاوم به گرما تا ۴۲ درجه سانتی گراد و حتی بیشتر برای کاشت استفاده کنید.

راه پربار کردن و تقویت نهال گردو

بعد از خرید نهال گردو نوبت به رسیدگی ها می رسد که یک باغدار در طول رشد درخت گردو باید انجام بدهد.اگر رسیدگی ها با توجه و آگاهی و دقت انجام شود تاثیر بسیار بالایی در میزان باردهی و کیفیت نهال گردو دارد.

  • آبیاری منظم

آبیاری جزو مهم ترین فاکتورها در رشد و کیفیت است.اگر بطور منظم و درستی آبیاری را انجام بدهید در کیفیت مغز گردو و میزان باردهی تاثیر می گذارد.در اوایل کاشت نهال گردو به آبیاری توجه بیشتری داشته باشید.با بالا رفتن سن درخت گردو میزان آبیاری نیز بیشتر می شود.

  • کود و تغذیه مناسب

سالانه باید با بررسی خاک میزان کمبود عناصر را تشخیص داده و با کود و عناصر ریزمغذی کمبود را جبران کنید.

  • هرس کردن

هرس درخت گردو موجب حذف برخی شاخ و برگ های اضافی و بیمار می شود و همین موجب شده تا نور کافی و لازم به درخت برسد.

  • خاک حاصلخیز

خاک لومی و شنی را برای کاشت نهال گردو انتخاب کنید و قبل از کاشت آنرا بررسی کرده و کمبود را با کود رفع کنید.

  • سمپاشی

برای افزایش مقاومت درخت در برابر بیماری و آفات آنها را در فواصل مشخصی سمپاشی کنید.

جمع بندی نهایی نکات مهم در خرید نهال گردو

اگر بدنبال سرمایه گذاری بلند مدت و پرسود می گردید احداث باغ گردو یکی از بهترین گزینه ها می باشد .اما اگر فرد عجولی هستید این راه را انتخاب نکنید چرا که نهال گردو بین  ۶ تا ۱۰ سال طول می کشد تا به باردهی تجاری برسد.

برای رسیدن به باردهی بالا از باغ گردو خود باید یکسری فاکتورها را در نظر داشته باشید که در این مطلب صفر تا صد کاشت نهال گردو بعلاوه نکات مهم در باردهی را توضیح دادیم.

اگر قصد خرید نهال گردو را دارید می توانید از بزرگترین و معتبرترین مرکز فروش و عرضه نهال گردو نهالستان نوین گردو اقدام کنید.تمامی ارقام با کارت بهداشت و قرنطینه و با تضمین قیمت و کیفیت عرضه می شود.

جهت خرید و اطلاع از قیمت نهال گردو با شماره زیر تماس بگیرید و یا برای دیدن لیست نهال گردو به سایت نوین گردو (www.gerdo.pro) مراجعه کنید.

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۲۴۳۵۹۷

آدرس: کرج – گلدشت – خیابان گلدشت یازدهم

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1577767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =