۵ نفر
۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
معرفی تجهیزات جدید استخرها

استفاده از استخر در طول سال به خصوص در فصول گرم سال ، برای افراد، بسیار لذت بخش می باشد. اکثر افراد ترجیح می دهند، زمان بیشتری را صرف استراحت در آب زلال و خنک استخر خود نمایند و زمان کمتری را صرف رفتن به فروشگاه هایی که تجهیزات استخر می فروشند صرف کنند.

طیف بسیاری زیادی از تجهیزات استخر برای راه اندازی و محافظت از استخر شما وجود دارد. از سیستم های فیلتراسیون و تصفیه گرفته تا سیستم های گرمایشی و ضدعفونی کننده ها و تمیز کننده ها. تمامی این تجهیزات هر روز در حال پیشرفت و استفاده از فناوری های جدید هستند تا عملکردهای بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

افرادی که استخرهای جدید می سازند و افرادی که تجهیزات قدیمی استخر خود را می خواهند تعویض کنند، از مشتریان فروشگاه های تجهیزات استخری می باشند. دارندگان استخرهای قدیمی ، قبل از آنکه تجهیزات استخرشان دچار مشکل شود و کارایی خود را از دست بدهد، تصمیم به تعویض آنها می گیرند. محصولات جدید استخر نه تنها قابل اعتمادتر هستند، بلکه دارای ویژگی هایی هستند که باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی می شوند.

تجهیزات استخر چیست؟

تجهیزات استخری به دو دسته تجهیزات اولیه یا ضروری استخر و تجهیزات جانبی یا فرعی استخر تقسیم بندی می شوند . مجموعه از تجهیزات جدید استخر نیز وجود دارند که در نگهداری و نظافت استخر به کار برده می شوند و یا جنبه تزئینی دارند. در ادامه مجموعه از تجهیزات قدیمی و جدید استخر را خدمت شما معرفی می کنیم.

پمپ استخر

یکی از مهمترین تجهیزات استخر، پمپ استخر می باشد، زیرا بدون انتقال آب به سایر قسمت های سیستم، عملا هیچ بخشی کارایی ندارد. پمپ استخر با مکش آب به داخل، فیلتر کردن آب و آزاد کردن آب تمیز به داخل استخر، به تصفیه آب استخر کمک می کند. اکثرا می دانیم که تجهیزات پمپاژ چقدر برای کل سیستم فیلتراسیون و بهداشت استخر اهمیت دارد. جریان داشتن و سیرکوله اب استخر، یک عنصر کلیدی برای حفظ کیفیت خوب آب است. پیشرفت های اخیر در فناوری پمپ، باعث شده تا تجهیزات جدیدی از پمپ استخر به نام پمپ های چند متغیر طراحی و ساخته شود که بسیار کارآمدتر هستند. پمپ هایی با سرعت متغیر را می توان بر اساس نیاز خود برنامه ریزی کنید.

فیلتر استخر

آب زلال و شفاف ، یکی از مهمترین فاکتورها در نگهداری استخر می باشد. بدون تجهیزاتی مانند فیلتر استخر، میلیون ها ذره مرئی و نامرئی موجود در آب استخر، سریعا باعث کدورت آب می شود. یکی از مهمترین تجهیزات استخر شما، فیلتر استخر می باشد. فیلترهای شنی، کارتریج و دیاتومه از انواع فیلترهای استخر می باشد. تعویض شن و ماسه فیلتر شنی استخر و یا تعویض کارتریج فیلتر کارتریجی استخر و یا خاک دیاتومه همگی سبب می وشد تا استخخری تمیز و آبی زلال و شفاف داشته باشیم. به عنوان مثال، فیلتر های شنی هایواتر می توانند ذرات تا ۵۰ میکرون را از آب استخر جدا کرده و تصفیه نماید.

سیستم های ضدعفونی کننده استخر

خرید تجهیزات جدید استخر از ساینا تصفیه اریا

روش اساسی نگهداری و ضدعفونی کنندگی آب استخرها، از گذشته ها استفاده از کلر در استخرها بوده است. به این صورت که کلر به صورت دستی به آب ریخته شده و در آب حل می شد و آلودگی های آب را از بین می برد. اما به مرور زمان تجهیزات جدید استخر مانند دستگاه های کلرزن طراحی شد که کلر به صورت قرص یا پودر داخل این دستگاه قرار می گرفت و در آب شناور می شد و یا اینکه در مسیر سیستم فیلتراسیون قرار می گرفت.

از دیگر تجهیزات جدید استخر، جهت ضدعفونی کردن آب استخر استفاده از دستگاه های uv می باشد. سیستم UV ، یک نور ماوراء بنفش قدرتمند تولید می کند، در حالی که از طریق سیستم پمپ حرکت می کند و جلبک ها، ویروس ها، باکتری ها و سایر مواد آلی را که می توانند استخرهای شنا را آلوده کنند، از بین می برد. این سیستم می تواند تقاضای مواد شیمیایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، که نگهداری استخر شما را بسیار آسان می کند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود و سلامت کلی استخر شما را بهبود می بخشد.

ارائه یک جریان ثابت و ضدعفونی کننده به آب استخر برای حفظ آب تمیز و شفاف بسیار مهم است. تجهیزات بهداشتی در استخر شنا شامل کلریناتورهای قرص، فیدرها و شناورها و ژنراتورهای کلر آب نمک است. یکی دیگر از مقوله‌های مهم سخت‌افزاری استخر این است که زمانی که فیدرهای شیمیایی یا سلول‌های نمکی تولید کلر را متوقف می‌کنند، فیلتر استخر شما دیگر نمی‌تواند ادامه دهد!به همین دلیل از تغذیه کننده ها و تصفیه کننده های شیمیایی استفاده می شود.

محصولات جدید استخر جهت تمیز کردن

یکی دیگر از محصولات جدید از تجهیزات استخر، تمیزکننده خودکار استخر است. همچنین ابزارهای دستی تمیز کردن استخر نیز وجود دارد، اما برای جاروبرقی خودکار استخر، استخرداران به دسته تجهیزات استخر، نگاه می کنند تا از بین جاروهای رباتیک و  جاروهای استخر دستی یکی را انتخاب می کنند. این تجهیزات استخر ، به طور مداوم خاک، برگ، حشرات و هر چیز دیگری را از آب جمع آوری می کنند، مانند جلبک ها، باکتری ها و سایر میکروب ها که می توانند در استخرهای شنای فیلتر نشده، گردش نشده و تصفیه نشده رشد کنند. سیستم های تمیز کننده رباتیک روز به روز محبوب تر می شوند.

محصولات جدید دکوراسیون استخر

تمیزی و زلالی آب استخر و وجود سیستم فیلتراسیون آب استخر از مهمترین بخش های استخر می باشد. اما در این میان طراحی استخر و استفاده از تزئینات و دکورهای خاص در اطراف فضای استخر نیز می تواند جنبه بصری و زیبایی استخر را بیشتر نماید. محصولات جدید استخر مانند فواره ها، آب نماها ، نردبان های استخر، کرتین استخری ،‌ استفاده از چترهای بزرگ جهت سایبان و تجهیزات جانبی دیگر می تواند زیبایی استخر شما را بیشتر نماید.

کیت های تست شیمی آب استخر

ترکیبات شیمیایی آب استخر مانند ph  آب، قلیایی بودن و میزان کلر آب استخر شما با هر بار استفاده از استخر یا بارش باران یا باد و طوفان و یا ریختن زباله در آب استخر ، تغییر می کند.امروزه محصولات جدیدی به نام کیت های تست کلر و ph  آب توسط تولید کنندگان مانند هایواتر،  به بازار عرضه شده است که میزان ph  و کلر استخر شما را تست کرده و به شما اعلام می کند تا سطح شیمیایی استخرتان را تنظیم نمایید. البته سیستم هایی نیز وجود دارد که به صورت خودکار سطوح شیمیایی آب استخر شما را کنترل و تنظیم می کند و آنرا همواره متعادل و مطلوب نگه می دارد.

سخن پایانی

داشتن استخر بدون توجه به نظافت و تمیزی و تصفیه آب آن، نمیتواند خیلی جذاب باشد. زیرا بدون وجود تجهیزات مناسب برای استخرتان ،‌مجبور هستید تا به طور مداوم آب استخرتان را تعویض نمایید ، که اینکار سبب اسراف در مصرف آب می شود و وقت و زمان زیادی را از شما می گیرد. به همین دلیل استفاده از تجهیزات استخر بسیار اهمیت دارد. امیدواریم در مقاله ارائه شده، کمک کرده باشیم، تا بدانید تجهیزات استخر مورد نیازتان چیست و همچنین چه محصولات جدیدی را می توانید استفاده نمایید. تجهیزات استخر با بهترین کیفیت و انواع برندهای بازار درdigipoolmarket.com  شرکت ساینا تصفیه آریا ارائه میشود. با ما در تماس باشید تا بهترین مشاوره ها و راهنمایی را در اختیارتان قرار دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =