تیم فوتبال صنعت نفت آبادان مهاجم تمام کننده ندارد

یکی از کارشناسان فوتبال آبادان گفت: مشکل تیم صنعت نفت در نبود یک مهاجم تمام کننده در پیکره این تیم است.

به گزارش خبرآنلاین، نبی ساکی که در برنامه ی تلویزیونی مهد فوتبال از شبکه آبادان حضور داشت؛ با اشاره به بازی تیم صنعت نفت مقابل استقلال اظهار کرد: در نیمه ی اول به طور کامل و پس از دقیقه ۸،  بازی در اختیار تیم استقلال قرار گرفت و موقعیت های زیادی را نیز بر روی دروازه ی نفت خلق کرد اما همه را از دست داد.

وی با اشاره به انجام سانترهای زیاد با کیفیت و بی کیفیت در این بازی، افزود: اتفاق خیلی خوبی که در ارنج تیم نفت آبادان در بازی مقابل استقلال دیدم، حضور امید حامدی فر در دفاع راست ما بود، امید به طور دقیق در نقطه ای به بازی گرفته شد که پاشنه ی آشیل تیم نفت در هفته های اخیر بود و ما از این نقطه گل های زیادی را دریافت کردیم . حضور حامدی فر در آن نقطه توانست بسیاری از کمبودها  و نقطه ضعف هایمان را پوشش دهد او به خاطر نیروی جوانی که داشت پا به پای جعفر سلمانی می دوید و تکرل می کرد.

وی تصریح کرد: ما پس از زدن نخستین گل به استقلال، همچون بازی مقابل پرسپولیس برگشتیم به زمین خودمان و این تیم استقلال بود که مالک بازی بود. موقعیت های زیادی ساخت و بازی ترکیبی زیادی را از سمت راست انجام داد و سانترها و موقعیت های زیادی  خلق کرد.

این کارشناس فوتبال؛ یادآور شد: در تیم صنعت نفت آبادان وقتی ما به این سبک فوتبال بازی می کنیم کمتر به موقعیت گل زنی دست پیدا می کنیم. از همین رو بایستی از موقعیت های کمی که برایمان به دست می آید بهترین و بیشترین استفاده را ببریم. ما در بازی با پرسپولیس و استقلال موقعیت خلق کردیم اما متاسفانه به ثمر نرسیدند. مهاجمی نداریم که بتواند تمام کننده ی کار باشد.

ساکی؛ گفت: خط جلوی تیم، گل زنی نکرد و این سبب می شود تا بچه هایی که در خط جلو بازی می کنند به لحاظ روحی و روانی وارد بحران شوند. فشاره وارده از این بابت سبب تکرار زدن توپ های بی هدف آن هم در هر بازی می شود ضمن اینکه آمار گل های زده ی ما نیز پائین می آید.

وی افزود: به نظرم اگر دقایق پایانی نیمه ی دوم طالب ریکانی قدری باهوشتر عمل می کرد می توانست به گل هم برسد. در بازی مقابل استقلال واقعا هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم. البته در بسیاری از دقایق بازی می توانستیم برنده باشیم زیرا تیم استقلال نیز در خط جلو، آن بازی تمام کننده را نداشت همان چیزی که تیم ما هم آن را ندارد.

وی با مرور گذشته ی تیم صنعت نفت اظهار کرد: در سالهای قبل بازیکنی به نام روح الله عرب داشتیم که در باکس و خارج از باکس توپ مُرده و هر توپی که فکر کنید را با ذهنیت قوی و گل زنی به سمتش می رفت و بعضی اوقات حتی توپی که از آن ناامید بودیم را هم به گل تبدیل می کرد. ما چنین مهاجمی را در نفت آبادان می خواهیم که بتواند تمام کننده باشد.

این بازیکن پیشکسوت تیم صنعت نفت آّبادان، تصریح کرد: شیوه ی کنونی بازی تیم، مالکانه نیست و بر همین اساس زمان را در اختیار تیم حریف قرار می دهیم.

ساکی؛ یادآور شد: در صورت بازی غیرمالکانه بایستی به دو مورد به درستی توجه کرده و رعایت کنیم نخست آنکه اشتباه نکنی و دیگر آنکه از اشتباهات تیم حریف نهایت استفاده را ببری. در دو بازی مقابل استقلال و پرسپولیس ما هر دو کار را انجام دادیم یعنی هم در دفاع اشتباه کردیم و هم از اشتباه تیم حریف استفاده نکردیم.

وی گفت: در دقیقه ی ۹۳ اگر شروین بزرگ می توانست آن توپ را تبدیل به گل کند بازی  یک یک مساوی می شد اما ما مهاجمی که بتواند توپ های اینچنینی را تبدیل به گل کند، نداریم. فونیکه سی (بازیکن خارجی ادوار گذشته تیم) هم چنین خصوصیاتی داشت اینکه توپهای دریافتی در باکس را تبدیل به گل می کرد. او ذهنیت قوی و شم گل زنی خوبی داشت. چارچوب و زاویه های گل را می شناخت و تبدیل به گل می کرد ما نیاز مبرم به چنین مهاجمی داریم.

وی افزود: در بازیهای گذشته از شروین بزرگ بیشترین بازی را گرفتیم اما او هفته به هفته دارد توپ هایی را از دست می دهد که به نظرم اگر مهاجمی بود که می توانست تمام کننده باشد آن را انجام می داد. جوری که ما بازی می کنیم بایستی این توپ ها تبدیل به گل شوند تا ما بتوانیم نتیجه بگیریم.

وی اظهار کرد: امید می رود بچه هایی که در خط جلو هستند به گل برسند و در آینده نیز بایستی از همین ظرفیتی که داریم استفاده کنیم خواه ناخواه ظرفیت مان همین ها است.

کارشناس آبادانی فوتبال تصریح کرد: اگر در آینده بخواهد بازیکنی به تیم تزریق شود بایستی در همین پست باشد. ما در آینده اهل شاخه را در دفاع داریم ضمن اینکه بازیکنان دیگری را هم در پست های دفاع و هافبک داریم که اگر مصدومیت شان لغو شود وضعیت ما در این پست ها بهتر هم می شود اما در پست مهاجم اگر قرار است بازیکنی تزریق شود بایستی بازیکنی باشد که خصوصیت تمام کننده گی داشته باشد. بازیکنی باشد که زاویه شناس باشد و به طور ذاتی بتواند این مشکل را برای ما رفع کند تا بتوانیم از تک موقعیت هایی که به دست می آوریم نهایت استفاده را ببریم.

ساکی؛ یادآور شد: با تمام احترامی که برای کادر فنی تیم صنعت نفت قائلم اما معتقدم با وجود محمد خرمگاه و مرتضی بچاری که هر دو از مدافعان خیلی خوب لیگ ما بودند و در سطح بالا هم بازی کردند، نباید نوع استقرار مدافعان تیم مان این گونه اشتباه باشد. در بازی مقابل استقلال در خط دفاعی مان اشتباهات زیادی داشتیم و از همین بابت موقعیت های فراوانی را به تیم حریف دادیم. فاصله ای که میان هافبک و دفاعمان به وجود آمده بود سبب شد تا این اشتباهات بیشتر دیده شود و این فضاهایی که ما در اختیار تیم استقلال قرار دادیم در هر دو نیمه شاید بیش از۳۰ موقعیت بود. در بازی مقابل استقلال در دفاع خوب کار نکردیم و شاید اشتباهاتی که در بازی مقابل پرسپولیس انجام دادیم این بار هم تکرار کردیم.

وی گفت: در نیمه ی دوم، یک موقعیت تک به تک همانند آنچه مقابل پرسپولیس به حریف دادیم در بازی مقابل استقلال هم آن موقعیت را به حریف دادیم. رو در روی فوروارد حریف یک چرخ کامل می زنیم و آن موقعیت و زمان کافی را به بازیکن حریف می دهیم که به چارچوب ما ضربه بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: غبیشاوی و زواری از لحاظ فنی بازیکنان قابلی هستند اما در بازی مقابل استقلال احساس می کنم که غبیشاوی تحت تاثیر نوع بازی قرار گرفت. ما عقب بازی می کردیم و لذا تمام انرژی و دوندگی شان را در نیمه ی خودمان صرف کردند. به قول منصوریان ما بنزین سبزمان را در نیمه ی خودمان از دست دادیم. تمام دوندگی را بر روی دوش بازیکنان جوانمان گذاشته بودیم و در نیمه ی حریف ما حرفی برای گفتن نداشتیم تا اینکه توانستیم تعویض کنیم و با آوردن تهامی و نصاری به زمین فشار بازی را کمتر کنیم.

این پیشکسوت فوتبال آبادان، اظهار کرد: تیمی هستیم که اگر بخواهیم بالا بازی کنیم توان خلق موقعیت را داریم و قادریم که به باکس تیم حریف برسیم اما اگر بخواهیم همچنان به این سبک که هر تیمی مقابل ما قرار می گیرد مالکیت توپ را به آن واگذار کنیم به طور حتم بایستی ضمن استفاده از تک موقعیت هایمان، در دفاع هم کمتر اشتباه کنیم.

ساکی؛ در باره ی بازی بعد تیم صنعت نفت مقابل پیکان، تصریح کرد: تیمی هستیم که در خط جلو بازیکنان قابلی همچون طالب ریکانی، حکیم نصاری و فاخر تهامی را داریم و لذا بایستی نوع بازیمان را تغییر دهیم و فوتبال بازی کنیم. مردم فهیم آبادان، فوتبال خوب و قشنگ و رو به جلو را می پسندند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =