اشتباه استراتژیک فدراسیون عزیزی خادم

اتفاقات عجیب و غریب پیش از بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان در ادامه دعواها بر سر تبلیغات محیطی میان باشگاه استقلال و سازمان لیگ به حاشیه ای جدید برای فوتبال بدل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال عزیزی خادم اگرچه موفقیت مهم تیم ملی را تجربه کرده و حالا در آستانه صعود به جام جهانی است اما پاشنه آشیل کم ندارد. 
از همان حاشیه های تیم ملی گرفته تا دعوای سرمربی و طارمی و پرونده باز ویلموتس ، تماشاگران زن ، چالش ها بر سر فوتسال و فوتبال زنان، پرونده میزبانی های آسیایی و از همه مهمتر احتمال تعلیق به دلیل تعلل مجلس در تصویب اساسنامه که می تواند صعود به جام جهانی را با چالش روبرو کند یا در خوش بینانه ترین حالت باعث سلطه بیگانگان بر فوتبال ایران شود.
در این گیر و دار حالا دعوای سازمان لیگ با استقلال به نقطه چالش سازی جدید برای ایجاد جنگ های چند قطبی بدل شده است. تبلیغات محیطی حق باشگاه هاست. این یکی از وعده های بزرگی بود که عزیزی خادم از روز اول داده و حالا اما در شرایطی که استقلال این حقش را می خواهد، درودگر مقابل این خواست ایستاده و چالشی بزرگ ایجاد شده است. بر اساس آیین نامه اجرایی لیگ اگر باشگاهی بخواهد تبلیغات محیطی را در اختیار داشته باشد باید ۳۰ درصد درآمدهای حاصله را به فدراسیون، سازمان لیگ و هیات های استانی بپردازد.
حالا اگر فدراسیون واقعا به وعده ابتدایی عزیزی خادم باور دارد، با اخذ مجوز های لازم از نهادهای نظارتی برای ترک تشریفات قانونی که احتمالا وزارت ورزش مسئول قبول تعهداتش است و همچنین با کسب ضمانتنامه مالی یا معادل ملکی و یا اوراق بهادار تضمین ساز از باشگاه استقلال یا کارگزار مربوطه برای ۳۰ درصد سهم فوتبال، این حق را به متقاضی که این بار استقلال است، بار بعد پرسپولیس و شاید به مرور دیگر تیم ها واگذار نماید و خود تنها نقش برگزار کننده مسابقات را بر اساس رسالت قانونی اش بر عهده بگیرد.

برای این کار شاید حتی شروع کردن از فردا هم دیر باشد و می شود همین امروز حتی انجامش داد!

مشروح این گزارش را اینجــــــــا بخوانید.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =