تصویب طرح ضربتی برای حل مشکلات آب استان یزد

وزیر نیرو گفت: طرح ضربتی کوتاه مدت برای حل مشکلات آب چهار استان یزد، اصفهان، چهار محال و بختیاری و خوزستان تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه تشریح دستاوردها و نتایج سومین جلسه بررسی مسائل آب چهار استان به ریاست معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه موضوع آب بعنوان مهمترین اولویت دولت قلمداد می‌شود، افزود: این جلسه در رابطه با مسئله آب چهار استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان که از حوضه زاینده رود متاثر می‌شوند با حضور دستگاه‌ها و استانداران این استان‌ها برگزار شد.

وی گفت: پیشنهادات مطرح شده جلسه قبل به تصویب رسید که براساس آن طرح کوتاه مدت و ضربتی تصویب شده تا دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت نیرو، جهادکشاورزی، صمت، کشور و تعاون و همچنین سازمان برنامه و بودجه مکلف شدند پشتیبانی کامل از اجرای این طرح‌های ضربتی را انجام دهند.

محرابیان افزود: در جلسات آینده شاهد تصویب طرح‌های میان مدت و بلندمدت در این استان‌ها خواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: طرح‌های ضربتی طرح‌هایی است که با سرعت شروع می‌شود و بخش قابل توجهی از نگرانی مردم را برطرف می‌کند این طرح‌ها کوتاه مدت هستند و مشکلات فعلی را حل می‌کنند، اما برای تامین آب کافی و اصلاح وضعیت موجود باید شاهد اجرای طرح‌های میان مدت و بلندمدت باشیم که آن‌ها نیز در یک برنامه مدون و کامل انجام می‌شود.

محرابیان افزود: با رویکردی که دولت دارد ما شاهد فعال شدن طرح‌های آبی کشور خواهیم بود و به مرور اطلاعات این طرح‌ها برای مردم بازگو خواهد شد.

وی گفت: در حوزه اصفهان در سال‌های گذشته برای استفاده از پساب در بخش صنایع اقداماتی انجام شده است، اما کافی نیست.

محرابیان افزود: یکی از برنامه‌هایی که با جدیت دنبال می‌کنیم این است که صنایع آب‌بری که در مناطق کویری کشور قرار دارد با استفاده از پساب و آب دریا، آب موردنیاز آن‌ها را تأمین کنیم تا از آب موردنیاز کشاورزی و شرب استفاده نشود.

وزیر نیرو تأکید کرد: صنایع می‌توانند توسعه یابند و ما مخالف توسعه صنایع نیستیم بلکه مخالف این هستیم که امروز آبی که مردم ما برای شرب و کشاورزی نیاز دارند جایگزینی ندارد بنابراین صنایع را باید به‌گونه‌ای گسترش دهیم که مردم با مشکل تأمین آب مواجه نشوند.

محرابیان اضافه کرد: راه دیگر برای تأمین آب موردنیاز صنایع، بازچرخانی آب است که با این شیوه هم مردم به کسب‌وکار خود ادامه دهند و هم در تأمین آب شرب دچار تنگنا نشوند.

وی با اشاره به اینکه برای تامین آب موردنیاز صنایع در ۴ استان یاد شده برنامه میان مدت و بلند مدت در دستور کار است گفت: صنایع استان‌هایی که در این محدوده قرار دارند مکلفند طی دو تا سه سال آب موردنیاز خود را از طریق آب‌های غیرمتعارف تامین کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =