راهنمای انتخاب نام شرکت در موسسه حقوقی پایش

اولین موردی که در اداره ثبت شرکت ها بررسی می شود. لیست انتخاب نام شرکت است. در این لیست متقاضی باید با توجه به قوانین و آیین نامه ها انتخاب اسامی برگزیده را ارائه دهد. کارشناس بررسی هر یک از اسامی را انجام می دهد در صورت تایید اسم مورد نظر انتخاب می شود و باقی اسم ها مورد بررسی قرار نمی گیرد.

اولین موردی که در اداره ثبت شرکت ها بررسی می شود. لیست انتخاب نام شرکت است. در این لیست متقاضی باید با توجه به قوانین و آیین نامه ها انتخاب اسامی برگزیده را ارائه دهد. کارشناس بررسی هر یک از اسامی را انجام می دهد در صورت تایید اسم مورد نظر انتخاب می شود و باقی اسم ها مورد بررسی قرار نمی گیرد. اما در صورت رد همه اسامی مجدداً باید انتخاب نام شرکت انجام شود. اسمی که مورد تایید کارشناس قرار می گیرد باید چند ویژگی را داشته باشد. ویژگی اول منحصر به فرد بودن است که ثبت آن تحت نام مخصوص شرکت ممکن است. ویژگی دوم مطابق با قوانین نام شرکت است.

اما چگونه می توان یک انتخاب نام شرکت خوب داشت؟ برای اینکه هر دو ویژگی فراهم باشد تا بتوانید آن را ثبت کنید. لازم است در هنگام انتخاب نام شرکت با توجه به یک سری اصول و قواعد پیش روید. مجموعۀ حقوقی پایش در زمینه ثبت شرکت و انتخاب نام شرکت مشاوره رایگان حقوقی ارائه می دهد. چنانچه در این زمینه سوال یا ایرادی دارید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در پایش پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

انتخاب کردن نام شرکت به چه صورت هست؟

یکی از بهترین راه ها در انتخاب نام شرکت جستجو در کتب های اصیل فارسی است. یا لغت نامه های مهم فارسی، اگر بخواهید اسم خاص تری را برای شرکت انتخاب کنید به سراغ نقشه موبایل خود بروید می توانید با بزرگ نمایی شهر ها و روستاهای کشور از این کلمات نیز در سیلاب های اسم خود استفاده کنید. حداقل زمان انتخاب نام شرکت در اداره ثبت شرکت ها ۲۴ الی ۴۸ ساعت می باشد. که در برخی موارد نیز ممکن است این مدت زمان تغییر پیدا کند.

روش های زیادی برای انتخاب نام شرکت وجود دارد. می توانید از کمک دوستان و آشنایان خود استفاده کنید و بر اساس موضوع فعالیتی که دارید بخواهید اسامی پیشنهادی در اختیار شما قرار دهد. اما باز هم نمی توانید به این اسامی بسنده کنید. بهترین راه حل برای انتخاب نام شرکت همکاری با اشخاصی است که در این زمینه تجربه و دامنه کلمات وسیعی را دارند. در مجموعه ثبت شرکت پایش تعدادی از کارشناسان انتخاب نام شرکت بهترین اسامی و لوکس ترین اسامی را در هر زمینه فعالیتی برای شرکت تعریف خواهند کرد.

ثبت برند و انتخاب یک نام منحصر به فرد

آیا تا کنون به این فکر کرده اید که چگونه می توانید یک اسم منحصر به فرد برای خود داشته باشید؟ در دنیای اطراف ما برند های زیادی وجود داند برخی از این برند ها به دلایل متعددی محبوب هستند. اما اصلی ترین دلیل وفاداری مصرف کننده به برند مورد نظر تنها اعتباری است. که با ثبت برند و انتخاب یک نام منحصر به فرد ایجاد می شود. اگر اسم منحصر به فردی برای خود انتخاب کرده اید اما قبل از ثبت آن اقدام به استفاده از آن برای برند کنید. دو حالت ممکن است به وجود بیاید که برابر قانون هر  یک طبعات خود را دارند.

حالت اول : برند قبلاً ثبت شده باشد؛ در این حالت شما محکوم به سوء استفاده از برند هستید. در قانون ثبت اختراع و طرح صنعتی و علائم تجاری استفاده از موارد عنوان شده که در چهار چوب این قانون به ثبت اداره مالکیت صنعتی رسیده است. سوء استفاده از حق مالکیت مالک این دسته از حقوق معنوی می‌باشد. بنابراین مالک این حقوق که به واسطه صدور گواهی نامه ثبتی از اداره مالکیت صنعتی دارنده حق مالکیت است می تواند با مراجعه به مراجع ذی صلاح ادعای ضرر و زیان کند. از این رو برای اینکه مطمئن شوید از برند اشخاص دیگری استفاده نمی کنید، حتماً استعلام ثبت برند را از سامانه مالکیت صنعتی یا روزنامه رسمی دریافت کنید.

حالت دوم: حالت دوم زمانی رخ می دهد که شما با کلی جستجو در منابع مختلف موفق شده‌اید اسمی منحصر به فرد را انتخاب کنید. یا ممکن است برای انتخاب اسم منحصر به فرد به اشخاص متخصص انتخاب نام هزینه پرداخت کرده باشید. در هر دو صورت اسمی که انتخاب کرده اید برای شما ارزشمند است و می خواهید در این اسم شناخته شوید. اما همیشه افرادی هستند که بخواهند زودتر از شما اسمی که انتخاب کرده اید را انتخاب کنند و به ثبت برسانند. از این رو حق اولویت و انحصار استفاده از برند به موجب قانون تنها به اشخاصی داده می شود که اقدام به ثبت برند کرده اند.

اتخاب نام برند پایش

چگونگی ثبت یک برند در پایش ثبت

ثبت برند در مرکز مالکیت صنعتی انجام می شود و برای آن باید اظهارنامه الکترونیکی تنظیم شود. در ثبت برند موارد متعددی در قانون تعیین شده است که باید درخواست ثبت برند در این چهارچوب و قوانین پیش برود. مثل اینکه باید مجوز فعالیت در حوزه مورد نظر داشته باشید. یا مراحل ثبت برند را بر اساس موارد قانونی انجام دهید.

جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان ثبت برند کارشناسان مجموعه پایش ثبت آماده ارائه خدمات می باشند.

انتخاب نام شرکت شاید مدت هاست برای کسانی که هر اسمی که انتخاب می کنند پیچیده باشد. هر چند که در ابتدا کار ساده ای به نظر می رسد. تنها دلیل این مسئله عدم آشنایی و شناخت واژگان عام و خاص و عدم توجه به استعلام ثبت اسامی شرکت است. تفاوت انتخاب نام شرکت توسط یک متخصص با یک کارشناس ثبت امکان ثبت بودن اسم و بررسی و تعداد دامنه واژگان کارشناسان است. در مجموعه حقوقی پایش کارشناسان انتخاب نام شرکت یک لغت نامه کامل اسم شرکت را دارند که می توانند با استفاده از آن بهترین اسامی شرکت را برای مجموعه شما انتخاب کنند.

تماس با موسسه پایش : ۰۲۶۳۲۷۱۱۳۲۷   -   ۰۲۱۲۶۶۵۵۱۵۶

منبع : https://payeshsabt.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =