خانه ملت نوشت:

رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بی‌توجهی به تذکرات نمایندگان سطح استفاده از ابزارهای نظارتی را بالا می‌برد، به همین دلیل امروز حجم طرح سوالات وکلای مجلس از وزیران سیر صعودی را طی می‌کند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه دولت باید در قبال تذکرات نمایندگان پاسخگو باشد، تاکید کرد: اگر رابطه دولت با نمایندگان حسنه باشد قطعا از حجم تذکرات کاسته می‌شود.

محمد ابراهیم نکونام در رابطه با گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت مبنی بر غیرمرتبط بودن ۴۰ درصد تذکر نمایندگان با وظایف مستقیم رییس‌جمهور و ماهیت تقاضا داشتن ۶۲ درصد آنها، گفت: تقسیم بندی یاد شده را ندیدم و خودم نیز تاکنون ارزیابی و تحلیلی در این زمینه انجام ندادم، ولی معتقدم اگر رابطه دولت با نمایندگان حسنه باشد قطعا از حجم تذکرات کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر حل سوء تفاهمات میان دولت و نهاد قانونگذاری، افزود: قطعاً بهبود روابط میان قوای مجریه و مقننه آمار تذکر نمایندگان را کاهش می‌دهد؛ ضمن آنکه در فضای متشنج و پرچالش، مجلس و دولت نمی‌توانند به وظایف و شرح اختیارات خود آن طور که باید و انتظار می‌رود عمل کنند.

وی با بیان اینکه دولت در برابر مجلس و تذکر نمایندگان مسئول است، ادامه داد: اگر تذکری هم وارد نباشد، دولت باید راجع به آن پاسخگو باشد، مثلا بگوید چرا تذکر را وارد نمی‌داند یا درباره اقدامات صورت گرفته در آن خصوص توضیح دهد.

نکونام درباره میزان پاسخگویی دولت در برابر تذکرات نمایندگان، یاد آور شد: هیئت رئیسه مجلس پاسخ تذکرات را دریافت می‌کند، بنابراین بهتر می‌تواند در این رابطه آمار دهد، ولی از آنجا که تعداد تذکرات کاهش نیافته می‌توان نتیجه گرفت که اقدامات دولت مفید و موثر نبوده است.

 /29113

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =