احیای بیش از ۲۰۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از آغاز عملیات اجرایی احیا و بازسازی بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی در پویش مردمی جنگلکاری با بذر با بیان اینکه این پویش در ۱۱ استان زاگرس‌نشین و ۷۷ شهر به طور همزمان برگزار شده است، اظهار داشت: همچنین این مراسم در ۱۱ نقطه جنگلی استان لرستان به منظور احیای جنگل‌های زاگرس برگزار شد.

وی افزود: از امروز عملیات اجرایی احیا و بازسازی بیش از دو هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های زاگرس با کاشت گونه‌های جنگلی و نهال‌های مناسب در سطح استان آغاز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اضافه کرد: میزان بارندگی در نقاط جنگلی مدنظر این پویش باید بیش از ۳۰۰ میلی‌متر باشد که خوشبختانه استان لرستان در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مناطقی که جنگلکاری در آن صورت می‌گیرد باید دارای ۵۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا باشد، عنوان کرد: علاوه بر این کاشت گونه‌های مرغوب و مناسب نیازمند نگهداری و مراقبت هستند به همین دلیل نقاط شناسایی‌شده دارای طرح و نگهبان هستند.

نجفی با تاکید به اینکه نهال به اندازه کافی در سطح استان تولید شده است، تصریح کرد: در ۸ نهالستان استان بیش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال آماده کشت تولید شده است.

وی در پایان گفت: این پویش تا هفته منابع طبیعی با مشارکت مردم، انجمن‌های زیست‌محیطی و جوامع محلی ادامه دارد و امیدوار هستیم بتوانیم جشن کاشت دو هزار و ۲۰۰ هکتار احیا و بازسازی اراضی جنگلی را در استان برگزار کنیم. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =