۸ نفر
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
حرفه ای ترین ردیاب ها کدامند؟

ردیاب‌ها را می توان در دو دسته ردیاب خودرو و ردیاب شخصی طبقه‌بندی کرد. در ادامه با کاربرد هریک از انواع ردیاب و ویژگی های بهترین ردیاب ها آشنا خواهیم شد.

ردیاب چیست و چه کاربردی دارد؟

ردیاب ها در واقع وسایل الکترونیکی کوچکی هستند که با سیم کارت فعال می شوند و به کمک آنها می‌توانید به راحتی به موقعیت مکانی خودرو، شخص یا حتی مرسوله و حیوان مورد نظرتان دسترسی داشته باشید. ردیاب کاربردی مشابه جی پی اس دارد با این حال نسبت به آن کاربردی تر است، در سایز کوچکتری تولید می‌شود و شرایط حمل و نقل ساده تری دارد. ردیابها در دو نوع سیم دار و بی سیم طراحی می شوند. استفاده از ردیاب امکان موقعیت یابی به صورت آنلاین را برای شما فراهم می‌سازد.

بهترین و حرفه ای ترین ردیاب خودرو

ردیاب خودرو همانطور که از نامش پیدا است برای ردیابی و نمایش موقعیت مکانی خودروها مورد استفاده قرار می گیرد. این ردیاب ها معمولا در بخش هایی مثل داشبورد، سقف، درب و سایر قسمت ها قرار می گیرد. بهترین ردیاب خودرو ردیابی است که علاوه بر مشخص کردن موقعیت مکانی خودرو، اطلاعات لازم را برای صاحب ردیاب ارسال نماید. امکان خاموش یا روشن کردن خودرو به کمک ردیاب یکی دیگر از امکاناتی است که از یک ردیاب خودروی خوب انتظار می‌رود.

از دیگر امکاناتی که می توان به اشاره کرد تعریف محدوده تردد، تعریف محدوده مجاز سرعت و امثال است که در صورت عبور از خط قرمز پیامک هشدار برای صاحب ردیاب ارسال می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین ردیاب خودرو آن است که مسیر حرکت خودرو در بازه‌های زمانی مختلف را با ذکر دقیق زمان و تاریخ ثبت کرده و برای راننده ارسال می‌کند.

وجود ردیاب امکان سرقت خودرو یا موتور سیکلت را به حداقل می‌رساند. به همین دلیل است که استفاده از چنین امکانی این روزها با محبوبیت بالایی همراه است.

یکی از ویژگی‌های برجسته یک ردیاب ایده آل برای خودرو برخورداری از باطری داخلی مناسب است. شارژ کردن مداوم ردیاب کار سختی است، بنابراین باید دقت کنید که ردیاب مورد نظرتان از ظرفیت باطری مناسبی برخوردار باشد. ضمن این که در برخی از ردیاب های سیم دار می توان بدون نیاز به باطری داخلی آن را به برق خودرو متصل کرد.

امکان استفاده از اپلیکیشن یا سایت برای کنترل آنلاین یک ردیاب از دیگر ویژگی‌های ردیاب های خوب است. در واقع شما باید به کمک یک اپلیکیشن یا سایت موقعیت سوژه مورد نظر را مانیتور کرده و اطلاعات لازم را از این طریق کسب کنید.

قابلیت شنود نیز یکی دیگر از امکاناتی است که در بهترین ردیاب ها می توانید آن را در اختیار داشته باشید. به این ترتیب در صورت فعال کردن این قابلیت می توانید تا شعاع مشخصی صداهای پیرامون سوژه را بشنوید.

با توجه به این که ردیاب در خودرو نصب می شود و امکان تردد خودرو در مسیرهای مختلف و شرایط آب و هوایی متنوع وجود دارد یک ردیاب حرفه ای باید محکم با بدنه ای مقاوم و همچنین ضد آب، ضد ضربه و مقاوم در برابر گرد و غبار باشد.

بهترین ردیاب شخصی

ردیاب های شخصی از نظر کاربردی شباهت بسیاری به ردیاب‌های خودرو دارند، با این حال این ردیاب‌ها معمولا برای کنترل اشخاص یا حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ردیاب ها را که با نام ردیاب جیبی نیز شناخته می شوند می توان برای مراقبت بیشتر از کودکان، افراد سالخورده و مبتلایان به آلزایمر یا حیوانات خانگی مورد استفاده قرار داد.

اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های بهترین ردیاب شخصی صحبت کنیم، باید اذعان کرد که در بسیاری از ویژگی‌ها ردیاب‌های خودرو و شخصی مشترک هستند. با این حال برخی ویژگی‌ها را برای ردیاب های شخصی باید در نظر داشت که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

کوچک و قابل حمل

یکی از مهمترین ویژگی‌های ردیاب های شخصی مناسب آن است که تا حد ممکن کوچک، سبک و قابل حمل باشند. در واقع نباید هیچ بار اضافه ای را بر حمل کننده تحمیل کنند، دست و پا گیر نباشند و بتوان آنها را به راحتی در جیب لباس یا کوله یا روی بدن سوژه نصب کرد.

باطری پر قدرت

یکی دیگر از ویژگی‌های ردیاب شخصی خوب آن است که باطری داخلی پرقدرتی داشته باشد. در ردیاب های شخصی امکان استفاده از هیچ منبع تغذیه ای جز باطری وجود ندارد بنابراین باید باطری مناسب و پرقدرتی را برای چنین دستگاهی انتخاب کرد.

امکان ارسال زنده اطلاعات

امکان ردیابی سوژه به صورت آنلاین توسط اپلیکیشن یا سایت می‌تواند بهترین ویژگی یک ردیاب شخصی باشد. به این ترتیب شما می توانید به صورت آنلاین به همه اطلاعات سوژه از جمله موقعیت مکانی و ... دسترسی داشته باشید.

امکان تعریف محدوده های مجاز

یک ردیاب خوب باید قابلیت تعریف محدوده‌های مجاز را داشته باشد و در صورت تخلف از محدوده‌های تعریف شده پیامک یا زنگ هشدار برای صاحب ردیاب ارسال شود.

استحکام و مقاومت مناسب

ردیاب شخصی باید ضد آب، مقاوم و محکم باشد. به ویژه در مورد کاربرد آنها برای کنترل حیوانات خانگی این مسئله اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

قابلیت شنود

این ویژگی در یک ردیاب حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم قادر به شنیدن صدای محیط در اطراف سوژه باشید.

پشتیبانی از سیم کارت های داخلی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک ردیاب حرفه ای آن است که سیم کارت های داخلی را به خوبی پوشش دهد. در صورت استفاده از دستگاه هایی که به صورت قاچاقی وارد شده اند امکان مسدود شدن امکانات برای شما در اثر عدم پوشش سیم کارت های ایرانی وجود دارد.

سخن پایانی

هیچ فرقی نمی‌کند که از یک ردیاب خودرو یا ردیاب شخصی استفاده کنید. در هر صورت امکاناتی که ردیاب در اختیار شما قرار می دهد و همچنین مواردی مثل پشتیبانی مناسب، ضمانت کالا و خدمات پس از فروش باعث می‌شود که ردیاب مورد نظر شما در زمره بهترین و حرفه‌ای‌ترین ردیاب ها قرار گیرد یا خیر. قیمت ردیاب حرفه‌ای نیز با توجه به موارد و ویژگی‌هایی که در مقاله به آنها اشاره کردیم مشخص می شود. برند سازنده، امکانات و همچنین اندازه و ابعاد ردیاب از جمله فاکتورهایی است که در قمیت گذاری ردیاب حرفه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

مانیتورینگ، مدیریت دما و ردگیری خودروهای یخچال‌دار

کاربردهای جی‌پی‌اس موتورسیکلت چیست

ردیاب جیبی چیست و در چه مواردی کاربرد دارد

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =