۴۶ نفر
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
آسمان ۲۲ استان برفی و بارانی می‌شود

ایسنا نوشت: سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در ۲۲ استان از پنج‌شنبه (۱۱ آذرماه) تا شنبه ( ۱۳ آذرماه) در برخی نقاط کشور هشدار داد.

در هشدار زرد رنگ سازمان هواشناسی آمده است: فعالیت سامانه بارشی از پنج‌شنبه (۱۱ آذرماه) تا شنبه ( ۱۳ آذرماه) ادامه دارد با فعالیت این سامانه بارش باران، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط وقوع رعد و برق، در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و مه‌آلودگی همراه با کاهش دید و کاهش دما به‌ویژه در نواحی شرق و شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

پنج‌شنبه (۱۱ آذرماه) استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، ایلام، البرز، تهران، قم، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ارتفاعات سمنان، غرب خراسان شمالی و شمال بوشهر تحت تاثیر این پدیده خواهند بود.

منطقه اثر فعالیت این سامانه بارشی جمعه ( ۱۲ آذر) شامل استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، اصفهان، یزد، مازندران، گلستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و شرق تهران می‌شود.

شنبه ( ۱۳ آذرماه) استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان شرایط حاصل از فعالیت این سامانه را تجربه خواهند کرد.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها وجود دارد.

سازمان هواشناسی توصیه می‌کند از هرگونه رفت وآمد غیر ضروری به‌ویژه در مسیرهای بین شهری پرهیز شود و احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

 هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1578794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =