بیمه دی به دنبال افزایش سطح کیفیت خدمات
آمارها نشان میدهد، در حال حاضر بیش از ۲میلیون بیمه شده در سراسر کشور که قریب به ۳۰ درصد بازار بیمه درمان تکمیلی را شامل می شوند، خدمات بیمه ای خود را از شرکت بیمه دی دریافت میکنند و به همین منظور، این شرکت زیر ساخت فناوری مناسبی را از طریق همکاری گسترده با مراکز طرف قرار داد به گونه ای فراهم کرده تا بیمه شدگان بدون نیاز به معرفی نامه کتبی، خدمات درمانی خود را به صورت آنلاین از این مراکز دریافت کنند.
کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی
کسب تقدیرنامه سه ستاره تعالی سازمانی در بین ۵۵ نهاد شرکت کننده در هفدهمین همایش تعالی سازمانی کشور، شروع سیل جوایز بیمه دی در سال ۹۹ محسوب میشود. بعد تر، در پایشی برای عملکرد سازمانها در انجام مسولیتهای اجتماعی دوران سخت و پرخطر کرونا، موفق به کسب رتبه برتر این همایش شد.
تثبیت توانگری سطح یک برای دومین سال متوالی
این بیمه برای دومین سال متوالی موفق به کسب برترین نشان های افتخار در صنعت بیمه شد و بیمه مرکزی، بیمه دی را به عنوان شرکتی با سطح اول توانگری مالی، با نسبت ۲۴۱ درصد، در عالی ترین سطح توانگری معرفی کرد. این شرکت همچنین توانسته است به سودآورترین شرکت در صنعت بیمه تبدیل شود.
دی، پربازده ترین شرکت صنعت بیمه
شرکت بیمه دی که در مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده امسال خود با تقسیم سود قابل قبول و تصویب افزایش سرمایه، کام سهامداران خود را شیرین کرده است،چشم انداز خود یعنی تبدیل شدن به پربازده ترین شرکت صنعت بیمه را محقق کرد. سود شرکت بیمه دی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است که این مهم نشان از ادامه روند رو به رشد شرکت دارد. گزارش فعالیتهای مالی شرکت دراین این مجمع، حاکی از آن بود که بیمه دی در سال ۹۹موفق به ایجاد سود انباشتهای معادل ۱۱.۰۱۷ میلیارد ریال شده است.
بیمه دی در مسیرافزایش سرمایه
افزایش سرمایه ۱۴۳ درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها، از مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۶۰۸۴ میلیارد ریال به منظور اصلاح ساختار مالی بیمه دی درحالی مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفت که این اختیار به شرکت داده شده تا افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰۸۴ میلیارد ریال به مبلغ ۸۳۳۴ میلیارد ریال و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه دی انجام شود تا هیئت مدیره به مدت ۲ سال بتواند پس از اخذ مجوزهای لازم ازسازمان بورس و بیمه مرکزی نسبت به عملی کردن آن اقدام نماید.
مدار فروش و خدمات دیجیتال بیمه دی
از آنجا که یکی از اهداف شرکت بیمه دی در سال ۱۴۰۰ تحقق بیمه داری نوین و ارائه خدمات نوآورانه به ذینفعان بوده، براین اساس تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیتهای موجود، اقدامات موثری دراین حوزه انجام دهد. این رویکرد باعث شد تا این شرکت به عنوان یکی از شرکتهای پیشگام در تحول دیجیتال در صنعت بیمه معرفی شود و در بین ۵ شرکت برتر این صنعت از لحاظ بهره گیری از خدمات نوآورانه و تحول دیجیتال قرار گیرد.
نخستین سامانه صدور آنلاین بیمهنامه درمان
«بیمه شخص واحد» یکی از انواع بیمههای درمان است که قابلیتهای استفاده عمومی، ارزیابی ریسک خودکار، خرید در کمتر از ۵ دقیقه، استفاده آنی از بیمهنامه، خرید آنلاین کانالهای فروش، تعیین سطح قیمت پوششها و فرانشیز توسط کاربر و تکمیل آنلاین پرسشنامه را دارا میباشد. در این سامانه فروش، احراز هویت افراد و پرسشنامه سلامت هم به صورت آنلاین انجام میشود و نیازی به حضور افراد در نمایندگی یا شعب بیمه دی نیست.
سند استراتژی تحول دیجیتال بیمه دی
بیمه دی در ادامه اقدامات خود، با هدف تدوین سند استراتژی تحول دیجیتال و تبیین نقشهراه سفر تحول دیجیتال شرکت بیمه دی، در گامی دیگر توانست از سند استراتژی تحول دیجیتال بیمه دی رونمایی کند. علاوه بر این، در سال جاری از اولین کیوسک دیجیتال بیمه دی با قابلیتهای ارائه خدمات متنوع دیجیتال به مشتریان رونمایی شد و اپلیکیشن جامع بیمه دی با هدف یکپارچهسازی خدمات دیجیتال و ایجاد تجربه مطلوب در حوزه دیجیتال به مشتریان معرفی شد.
تحقق «پدیده محبوب مشتریان»،چشم انداز بیمه دی
تحولات به وجود آمده در شرکت بیمه دی و تلاش هایی که در حوزه تحول دیجیتال شکل گرفته، منجر به دریافت «تندیس برنزین زبدگی دیجیتال» در پنجمین دوره ارزیابی تحول دیجیتال شد.
شرکت بیمه دی بر اساس اهداف و استراتژیهای بلند مدت خود قصد دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ به "پدیده محبوب مشتریان"و "پر بازده ترین شرکت بازار بیمه کشور " تبدیل شود.
عملکرد مالی مناسب
براساس عملکرد مالی شرکت در سال۹۹، بیمه دی توانسته در حدود ۲۴ هزار میلیار ریال درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی کسب کند که ۴۲.۵ درصد آن از محل حق بیمه خاص، ۱۸.۸ درصد از آن از محل درآمد سرمایه گذاری و میزان ۳۷ درصد از محل سایر درآمد های بیمه ای بوده است. همچنین این شرکت در همین مدت در حدود ۱۰ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال هزینه های عملیاتی و غیرعملیاتی داشته است. با این حساب بیمه دی توانست در سال۹۹ با عملکرد مناسب خود در حدود ۱۱ هزار و ۳۹۸ میلیارد ریال سود شناسایی کند که نسبت به سال ۹۸ با افزایش چشمگیر ۱۷۰ درصدی روبرو شد.
همچنین بیمه دی توانسته است در سال۹۹ با اتخاذ یک رویکرد مناسب، موجودی نقد خود را به میزان ۴۰ درصد افزایش دهد. بخش عمده تغییرات مثبت در موجودی نقد محقق شده در سال۹۹ حاصل فعالیتهای عملیاتی شرکت بوده است که این موضوع توانایی بالای شرکت در پیشبرد اهداف عملیاتی در بازار هدف را نشان میدهد.
نظر شما