فائزه هاشمی : حزب کارگزاران ، کن فیکون نشده است / امیدوارم سیاست‌های مملکت‌ از بن بست خارج شود

انصاف نیوز نوشت:فائزه هاشمی ، تغییرات اخیر در حزب کارگزاران را ارزیابی کرد.

فائزه هاشمی  به تغییرات اخیر در حزب کارگزاران پرداخته است. او می‌گوید غلامحسین کرباسچی در این دوره کاندیدای دبیرکلی نشده و شاید در صورت کاندیداتوری دوباره انتخاب می‌شد.این عضو حزب کارگزاران همچنین معتقد است انتخاب سیدحسین مرعشی تغییر ماهوی در حزب ایجاد نخواهد کرد و تغییرات -درصورت رخ دادن- همگی داخلی خواهند بود.او این تغییرات را تغییراتی طبیعی می‌داند که برای تغییر و چرخش نخبگان و پویایی یک سیستم و حزب نیاز است.

اولین واکنش فائزه هاشمی به تغییرات اخیر در حزب کارگزاران

مهمترین سخنان او بدین شرح است:

-  آقای مرعشی که الان دبیرکل شده‌اند، از قبل در تصمیم‌گیری‌ها بوده‌اند، یا آقای کرباسچی که الان دبیرکل نیستند احتمالا همچنان در تصمیم‌گیری‌ها حضور خواهند داشت. اینگونه نیست که در حزب کن فیکون شده باشد و فکر کنیم تغییرات آنچنانی قرار است رخ دهد. بنابراین من به این تغییر بار آنچنانی نمی‌دهم و آن را یک چیز عادی و روتین می‌دانم. بالاخره کنگره هرسال تشکیل می‌شود، یکسری اعضای شورای مرکزی تغییر پیدا می‌کنند.

- به هرحال تغییر نیاز است. یعنی تغییر جزو اصول مدیریتی است، البته نه تغییر کن فیکونی، تغییر ضمنی و آرامی باید صورت بگیرد که همیشه آن تشکیلات و یا آن حزب بتواند پیشرو و پویا باشد. این تغییرات به پویایی حزب و هر تشکیلاتی کمک می‌کند؛ اینجا هم دلیل‌مان همین بود دیگر.

- آقای مرعشی به لحاظ رفتاری و شخصیتی گرم و گیراتر از آقای کرباسچی است. به همین دلیل همان موقع هم که دبیر کل نبود و رئیس کمیته سیاسی و سخنگو بود، همان ارتباطات را با احزاب داشت و الان هم بعنوان دبیرکل چنین ارتباطاتی را با احزاب خواهد داشت. باز ماهیتا فرقی نمی‌کند.

-  ماندگاری در قدرت و در یک پست خودش باعث عدم پویایی است. به همین دلیل ما همیشه می‌گوییم که چرا بعضی مسئولیت‌های مهم کشور تغییر نمی‌کند، عدم تغییر ایستایی ایجاد می‌کند و تغییر باعث پویایی می‌شود.

- امیدوارم که در سیاست‌های مملکت‌ ما هم تغییراتی اتفاق بیافتد تا از این بن‌بستی که دچارش شدیم خارج شویم. تغییر خوب است و خودش تحول‌زاست؛ می‌تواند شرایط جدیدی را فراهم کند. ما در کشورمان نیاز داریم به تغییراتی که منجر به تغییر سیاست‌ها شود و این تغییر سیاست‌ها با این بافت موجود و تکرار این افراد و تکرار این تفکرات نمی‌تواند اتفاق بیافتد.

217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1579698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =