چگونه ارزان ترین بیمه بدنه ماشین را از بیمه دات کام بخریم؟

یک تصادف خودروی شما  با تابلو یا درخت یا حتی با یک خودرو می‌تواند روز شما را خراب کند. به هم ریختگی اعصاب از دو جهت است؛ یکی اینکه باید حداقل دو روز را برای تعمیر اختصاص داد و دوم اینکه در این اوضاع اقتصادی باید هزینه بالایی برای جبران خسارت مالی پرداخت کرد.

یک تصادف خودروی شما  با تابلو یا درخت یا حتی با یک خودرو می‌تواند روز شما را خراب کند. به هم ریختگی اعصاب از دو جهت است؛ یکی اینکه باید حداقل دو روز را برای تعمیر اختصاص داد و دوم اینکه در این اوضاع اقتصادی باید هزینه بالایی برای جبران خسارت مالی پرداخت کرد. البته با بیمه شخص ثالث می‌توان خسارت‌های وارد شده به طرف روبرو را جبران کرد؛ اما برای جبران خسارت‌های وارد شده به خودروی مقصر، شخص باید بیمه بدنه خودرو داشته باشد. در این اوضاعی که قیمت‌ها روزانه افزایش پیدا می‌کند؛ داشتن بیمه بدنه دیگر اختیاری نیست، بلکه به نوعی ضروری محسوب می شود. این مقاله برای رانندگی می‌خواهند رانندگی ایمن و دارای کمترین خسارت را تجربه کنند، توصیه می‌شود.

بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه نامه بدنه اتومبیل برخلاف بیمه شخص ثالث،  بیمه نامه اختیاری است. این بیمه‌نامه، یکی از انواع بیمه های اموال متعلق به ‌وسیله‌نقلیه است. بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت مبلغ مشخصی به عنوان حق‌بیمه به شرکت بیمه، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات تصادفات رانندگی بیمه کند و خسارت خود را از شرکت بیمه دریافت می‌نماید.

با توجه به گران بودن خودرو و قطعات یدکی از یک طرف و اجتناب ناپذیر بودن حوادث رانندگی، اهمیت بیمه بدنه  خودرو به شدت پررنگ می‌شود. به همین دلیل کارشناسان بیمه دات کام ، خرید بیمه بدنه را به همه دارندگان خودرو مخصوصا دارندگان خودروهای نامتعارف توصیه می‌کنند.

از آنجا که در بیمه شخص ثالث فقط خسارت مالی وارد شده به فرد ثالث جبران می‌شود؛ پس باید راهی باشد تا خسارت مالی به مقصر هم پوشش داده شود. بیمه بدنه خودرو، خسارت‌های مالی وارد شده به راننده مقصر توسط بیمه‌گر جبران و پرداخت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو به دو بخش اصلی و اضافی تقسیم می‌شود. پوشش‌های بخش اصلی، در خرید هر بیمه‌نامه از هر شرکت بیمه‌گری وجود دارند. پوشش‌های اضافه هم هر بیمه‌گزاری می‌تواند هر مورد را بر اساس شرایط یا نیاز خودش خریداری کند. فقط اینکه هزینه هر پوشش به مبلغ نهایی بیمه بدنه اضافه خواهد شد.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه خودرو شامل موارد زیر است:

  • خسارت ناشی از برخورد اجسام ثابت یا متحرک یا برخورد اجسام دیگر
  • خسارت ناشی از واژگون و سقوط خودرو
  • خسارت ناشی از آتش سوزی، صاعقه و انفجار به خودرو و لوازم یدکی اصلی
  • خسارت ناشی از سرقت کلی یا آسیب به خودروی دزدیده شده

سرقت کلی و جزیی خودرو با بیمه بدنه پوشش داده می شود

  • خسارت ناشی از نجات یا انتقال خودروی آسیب دیده
  • خسارت وارد شده به باتری یا لاستیک (تا 50% قیمت نو)

پوشش‌های اضافه بیمه بدنه خودرو شامل موارد زیر است:

1. خسارت ناشی از سیل، زلزله و طوفان

2. خسارت ناشی از مسابقات اتومبیل‌رانی و تست سرعت

3. خسارت ناشی از حمل مواد قابل اشتعال، منفجره و اسیدی به جز خودروهای دارای مجوز

4. خسارت ناشی از پاشیده شدن اسید و مواد شیمیایی روی بدنه

5. خسارت ناشی از کشیده شدن میخ روی بدنه

6. نوسانات قیمت

7. سرقت درجا لوازم و قطعات وسایل نقلیه

8. پرداخت خسارت در زمان استفاده نکردن از خودرو به دلیل حادثه

9. شکست شیشه به دلیل تغییرات دمایی یا متراکم شدن هوای داخل

10. ترانزیت

این پوشش‌ها در هیچ بیمه‌نامه شرکتی وجود ندارد و خود بیمه‌گزار می‌تواند هر مورد را انتخاب کند. شرایط هر مورد می‌تواند در شرکت‌های بیمه متفاوت باشد.

البته بعضی خسارت‌ها و آسیب‌ها تحت پوشش قرار نمی‌گیرند. این موارد در تمامی شرکت‌های بیمه یکسان است:

  • خسارت ناشی از جنگ، شورش و اعتصاب
  • خسارت ناشی از انفجار هسته‌ای
  • خسارت وارد شده عمدی
  • نداشتن گواهینامه یا تمام شدن اعتبار گواهینامه راننده
  • خسارت ناشی از رانندگی با حالت مستی یا استعمال مواد مخدر و روان‌گردان
  • خسارت ناشی از بکسل کردن
  • خسارت ناشی از حمل بار غیرمجاز

محاسبه قیمت بیمه بدنه خودرو

برخلاف بیمه شخص ثالث که قیمت پایه ثابتی دارد، در بیمه بدنه اختلاف قیمت زیاد است. از آنجا که پوشش‌های اضافه زیادی در این نوع بیمه‌نامه وجود دارد، برای همین شاهد قیمت متفاوت هستیم. عوامل مختلفی در تعیین قیمت نهایی بیمه بدنه خودرو تأثیرگذار هستند. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • مشخصات خودرو:عواملی نظیر سال ساخت اتومبیل، نوع خودرو، ارزش خودرو و کاربری آن در محاسبه نرخ بیمه‌نامه بدنه نقش پررنگ دارند.

ارزش خودرو در تعیین قیمت بیمه بدنه آن تاثیر گذار است.

  • پوشش های اضافی(تبعی) بیمه بدنهانتخاب هریک از پوشش‌های اضافی یادشده، مبلغی بر نرخ پایه بیمه بدنه اضافه می‌کند. به بیان دیگر، انتخاب پوشش‌های بیمه ای بیشتر با افزایش قیمت بیمه همراه است.
  • تخفیف های بیمه بدنه:تخفیفات این بیمه خودرو شامل: تخفیف‌های عدم خسارت، تخفیف خودروی صفر، تخفیف خرید نقدی، تخفیف ارزش خودرو هستند.

البته باید گفت که هرچه خودرو جدیدتر باشد، قیمت بیمه بدنه کمتر خواهد شد. همچنین اینکه شرایط راحت تری هم از سمت بیمه‌گر وجود دارد. برای خودروهای قدیمی با عمر 15 تا 20، شرایط خاصی وجود دارد.

شما می‌توانید بعد از دریافت اطلاعات درباره پوشش‌ها و حق بیمه بدنه ، برای استعلام، تمدید یا خرید بیمه بدنه ماشین خود به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

چرا بیمه بدنه خریداری کنیم؟

اگر نگاهی به فهرست قیمتی قطعات خودرو و اجرت نصب و تعمیرات آن بپردازید، متوجه افزایش شدید قیمت آن‌ها خواهید شد. اجرت تعمیر حداقل برای یک کار خیلی کوچک، 100 هزار تومان است. البته قیمت متوسط برای کارهای سنگین‌تر، 200 هزارتومان است. حالا این به نوع و مدل خودرو بستگی دارد. مساله اصلی قیمت قطعات و لوازم یکی خودرو است. برای مثال یک چراغ ساده حدود 500 هزار یا یک سپر پراید حداقل 150 هزار تومان و درب آن حدود 1 میلیون قیمت دارند. البته اگر چراغ در تصادف آسیب ببینید و فابریک خود آن باشد، می‌توان از بیمه بدنه خسارت دریافت کرد. در غیر این صورت، خسارتی پرداخت نخواهد شد.

اما مساله اصلی اینجاست که در یک تصادف، خسارت مالی وارد شده خیلی بیشتر از این ها است. در بیشتر تصادفات رانندگی، به بدنه خودرو هم آسیب خواهد رسید. متأسفانه وقتی بدنه آسیب ببیند، قیمت آن‌هم کاهش پیدا خواهد کرد. از طرفی قیمت اجرت و خرید آن‌هم بالاست. برای خودروهایی مدل پایین‌تر پراید، شاید خیلی به چشم نیاید؛ اما برای خودروهای بالاتر، زیر 3 میلیون الآن نمی‌توان قیمت یک در را پیدا کرد.

خرید بیمه بدنه

برای خرید بیمه بدنه باید به یکی از نمایندگی‌های بیمه مراجعه کنید. این کار خیلی وقت‌گیر است. اول اینکه باید مشخص شود که کدام شرکت بیمه را انتخاب کرد؟ کدام یک خدمات مناسبی دارد؟ از طرفی باید هماهنگی لازم را برای بازدید کارشناس انجام دهید.

خرید اینترنتی ارزان ترین بیمه بدنه ماشین

اما تمامی این مراحل را می‌توان به صورت اینترنتی و در کمتری زمان با استفاده از سامانه‌های معتبر فروش آنلاین بیمه  نظیر بیمه دات کام انجام داد.  فقط کافی است تا مشخصات خودروی خود را وارد کنید. سپس از بین فهرست نمایش داده شده، یکی از شرکت‌ها را انتخاب کنید. برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های بیمه‌ای مجاز را در سامانه بیمه دات کام از طریق صفحه ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه مقایسه نمایید. سپس، شما می‌توانید در صورت انتخاب حداقل پوشش‌های اصلی و استفاده از جشنواره‎‌های تخفیف بیمه دات کام، پایین ترین قیمت بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را در خرید بیمه آنلاین بدنه تجربه نمایید.یکی دیگر از مزایای خرید بیمه بدنه آنلاین از bimeh.com، این است که خودتان ‌هم می‌توانید از قسمت مختلف عکس گرفته و آن را به شرکت ارسال کنید. به این صورت دیگر نیازی به حضور کارشناس بازدید بیمه نیست. برای دریافت مشاوره و همچنین خرید می‌توانید از راهنمایی و مشاوره کارشناسان بیمه دات کام بهره ببرید:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی:  ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: ۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =