بزرگترین پارک آبخیز کشور در قلعه گل خرم آباد با ۲۰ هزار هکتار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت : بزرگترین پارک آبخیز کشور در قلعه گل خرم آباد با ۲۰ هزار هکتار نقش مهمی در کنترل روان آب های خرم آباد دارد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، شیرزاد نجفی در بیست و هفتمین جلسه رسمی و عادی شورای اسلامی شهر خرم آبادکه با دستور کار ایجاد تعامل و ارتقاء همکاری های مشترک فی مابین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان برگزار گردید، گفت: همیاران طبیعت بازوی اصلی در حفظ، احیا و توسعه پایدار منابع طبیعی‌ هستند.

وی با ارائه گزارش کاملی از کارهای آبخیزداری که در طی ۳ سال گذشته تا کنون انجام شده است، افزود: بزرگترین پارک آبخیز کشور در قلعه گل با ۲۰ هزار هکتار نقش مهمی در کنترل روان آب‌های جنوب شهر خرم‌آباد دارد که از شهرداری و شورای شهر می خواهم به دلیل نقش مهم این پارک، در تکمیل آن مشارکت کنند.

 نجفی به ۱۳ حوزه کلان آبخیز شهر خرم آباد که تاثیر بسزایی در کنترل رواناب خرم رود دارد، گریزی زد و خاطرنشان نمود: زمین بهشت موعود در تملک شخص خاصی بود که با تلاش های ۶ ماهه توانستیم سند مالکیت شخص را باطل و آن را در اختیار شهرداری و سازمان آرامستان ها قرار دهیم.

نجفی به کاهش حریق جنگل ها و مراتع در سال های گذشته نیز اشاره کرد و بیان داشت: برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی، بهره‌گیری از مشارکت جوامع محلی و مشارکت‌های مردمی، طرح همیار طبیعت به اجرا درآمده تا علاقه‌مندان و دوستداران منابع‌طبیعی به طور داوطلبانه و به قصد خدمت، در قالب این طرح سازماندهی شوند.

 گفتنی است که این مقام‌ مسوول در پایان با اهدای کارت همیاران طبیعت به شهردار مرکز استان، رئیس شورای شهر و اعضای شورا، از آنها خواست که با هدف استفاده از دانش بومی و صیانت از عرصه های منابع طبیعی کما فی سابق در کنار منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان باشند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =