آیا قطعی های گسترده برق در زمستان پیش رو داریم؟!

در حالیکه هنوز در میانه‌های پاییز هستیم و هوا خیلی سرد نشده است اما نگرانی ها درباره احتمال قطعی گاز و برق در زمستان افزایش یافته است.

در حالیکه هنوز در میانه‌های پاییز هستیم و هوا خیلی سرد نشده است اما نگرانی ها درباره احتمال قطعی گاز و برق در زمستان افزایش یافته است. امسال سرما زودتر آغاز شده و مصرف گاز به‌ شدت افزایش یافته است؛ به این معنا که از سه هفته پیش که بارش‌ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزایش ۱۰۰ درصدی در مصرف گاز نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۳۹۹ را شاهد بودیم، ضمن اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از کاهش دو درجه‌ای دما نسبت به سال گذشته دارد.

برخی کارشناسان عقیده دارند میزان مصرف گاز ما نسبت به سال گذشته ۹۰ ملیون متر مکعب افزایش داشته که این عدد برای زمستان اصلا مناسب نیست و خطر کمبود گاز بیشتر از سال گذشته است و نیروگاه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و به این دلیل که نمی‌توانند تغذیه شوند با خاموشی مواجه خواهیم شد.

قطعی برق در مقاطع مختلف بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کار و مراکز خدماتی درمانی را مجاب کرده است اقدام به خرید موتور برق و ژنراتور برق نمایند. با پیشرفت تکنولوژی موتور برق های کوچک، کم صدا و کم مصرفی به بازار آمده است که می تواند نیازهای ضروری منازل و یا مغازه ها را در مواقع قطعی برق تامین نماید. حتی موتور برق های کیفی کوچکی که می توانید برای پیک نیک یا استفاده در باغ یا طبیعت گردی از آنها استفاده نمایید.

حال این سئوال وجود دارد که آیا در زمستان پیش رو نیز قطعی برق خواهیم داشت یا خیر؟ همچنین در صورت وقوع این اتفاق، راهکار و راه حل مناسب آن چه خواهد بود؟ راهکاری که حداقل بتواند نیازهای خانگی و نیازهای حوزه کسب و کار و درمان را پاسخگو باشد.

موتور برق شاپ

علت قطعی برق این دو مورد است!!

در واقع مصرف بالا و افزایش انرژی مورد نیاز و در نقطه مقابل عدم وجود انرژی برق به میزان کافی یکی از دلایل قطعی برق است. از طرفی دیگر نیروگاه ها برای تولید برق نیاز به سوخت دارند. در نتیجه اگر این سوخت تأمین نشود، حتی اگر مصرف افزایش نیابد نیز می تواند منجربه قطعی برق شود. در فصل تابستان عدم تطابق بین انرژی برق تولیدی و انرژی برق مصرفی که اغلب به دلیل افزایش شدید دمای هوا، خشکسالی و نیاز بیشتر به انرژی برق رخ می دهد، عامل اصلی قطعی برق است. حال آن که در زمستان افزایش مصرف نداریم و این کمبود سوخت مورد نیاز نیروگاه هاست که منجر به کاهش تولید و قطعی برق می شود.

بنظر می رسد با توجه به جمیع جهات قطعی برق در زمستان پیش رو بسیار محتمل است و لازم است هم مردم و کسب و کارها و هم مراکز حساس از جمله مراکز درمانی به فکر چاره باشند تا با قطعی های برق احتمالی در زمستان غافلگیر نشوند.

چرا در زمستان پیش رو امکان قطعی برق گسترده وجود دارد؟

افزایش مصرف گاز و سوخت های فسیلی در فصل زمستان از طرفی و گازسوز بودن اغلب نیروگاه ها و واحدهای تولیدی برق از طرف دیگر سبب خواهد شد تا سوخت موردنیاز نیروگاه های برق فراهم نشود. علاوه بر آن، ذخیره مازوت واحدها به عنوان سوخت دیگر نیز در حال کاهش بوده و تاکنون جایگزین مناسبی برای آن درنظر گرفته نشده است. در نتیجه محدودیت تأمین سوخت موردنیاز، مهمترین عامل در قطعی برق زمستان پیش رو خواهد بود. اخبارها حکایت از آن دارند که نسبت به سال گذشته در حدود 20 درصد کمبود سوخت داریم. در نتیجه این آمار نشان می دهد که احتمالاً در زمستان پیش رو نیز شاهد قطعی برق خواهیم بود.

اما راهکار چیست و برای بهبود این وضعیت، حداقل در منازل و مغازه ها و مراکز درمان (با توجه به حساسیت بسیار بالایی که دارند) و مکان های آرامش و کسب و کار افراد محسوب می شوند، چه اقدامی می توان انجام داد؟ راهکار مناسب در این خصوص بهره گیری از موتور برق یا ژنراتور برق است. دستگاهی که با استفاده از انرژی مکانیکی، انرژی برق موردنیازتان را در زمان قطعی برق فراهم می کند. با توجه به نیاز مبرم و بیش از پیش افراد به این دستگاه های پرکاربرد، امروزه انواع مختلفی از موتور برق در زمینه ها و قدرت های مختلف طراحی و تولید شده است. موتور برق های مناسب خانگی و مناسب مغازه ها دو نمونه پرکاربرد در این زمینه هستند.

موتور برق خانگی

موتور برق خانگی

موتور برق خانگی یکی از پرکاربردترین و پراستفاده ترین انواع موتور برق به شمار می رود. این نوع موتور برق ها امکانات ساده و توان نه چندان بالایی دارند و بسته به قدرت خود، می توانند نیاز برق واحد را با مصرف سوخت فراهم نمایند. یکی از موانع استفاده گسترده موتور برق در منازل، قیمت موتور برق و سر و صدای آن است که در این زمینه بازرگانی تاج و فروشگاه اینترنتی موتور برق شاپ (که در زمینه تامین و توزیع گسترده تجهیزات کشاورزی همچون تیلر کولتیواتور، کف کش، شناور و ... و همچنین انواع موتور برق بنزینی، دیزلی و گازسوز و دوگانه سوز فعالیت دارد) اقدام به واردات و فروش موتور برق های کم صدا و بی صدا و ارزان نموده است که در این زمینه می توانید به وب سایت این شرکت به آدرس MotorBargh.shop مراجعه نموده و از مشاوره رایگان کارشناسان این شرکت بهره مند شوید.

مزایا و محاسن موتور برق بنزینی

موتور برق بنزینی یکی از پراستفاده ترین و البته بهترین انتخاب ها برای استفاده در مصارف خانگی و همچنین مغازه ها و موارد نیمه صنعتی است. موتور برق های بنزینی از بنزین به عنوان سوخت و منبع تأمین انرژی مکانیکی جهت تولید برق استفاده می کند. این موتور برق ها انواع مختلفی دارند و برای تهیه آن ها انتخاب های فراوانی پیش رو خواهید داشت.

توان بسیار خوبی برای مصارف خانگی دارند و به خوبی پاسخگوی نیاز شما در این حوزه خواهد بود. طول عمر آن ها رضایت بخش و مناسب بوده و هزینه تعمیر و نگهداری بالایی نیز ندارند. همچنین هزینه خرید و قیمت این نوع موتور برق ها در قیاس با نمونه های دیزلی نیز مقرون به صرفه تر می باشد.

مزایا و محاسن موتور برق گازسوز

موتور برق های گازسوز از گاز مایع برای تولید برق بهره می گیرند. در نتیجه سوخت پاک و تولید آلودگی بسیار کمتر در قیاس با سایر سوخت های فسیلی از مزایای مهم و برجسته این نوع موتور برق هاست. از طرفی دیگر هزینه تهیه و خرید سوخت یعنی گاز نسبت به سایر سوخت ها ارزان تر است. موتور برق های گازسوز سر و صدای بسیار کمی دارند و برای مصارف سبک بهترین انتخاب هستند. مصرف سوخت کم، عدم تولید بوی نامطبوع و سازگاری بیشتری با محیط زیست از دیگر مزایای ژنراتور گازسوز است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =