ماجرای شوت ۴۵ متری یک پرسپولیسی که ۳ بازیکن تیم ملی را خط زد!/عکس

خبرورزشی نوشت: محمد صادقی هافبک اسبق تیم ملی که در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین حضور داشت یکی از هافبک های پرقدرت تاریخ فوتبال ایران بود که در تیم پاس تهران دو قهرمانی در لیگ تخت جمشید را نیز تجربه کرد.

صادقی اگرچه از پاس راهی پرسپولیس شده اما مدت زمان حضورش در جمع سرخپوشان زیاد نبود و طی سال‌های ۵۷ یعنی جام ششم تخت جمشید و سال ۵۸ در جام اسپندی برای پرسپولیس به میدان رفت.

محمد صادقی شوت های سنگینی می زد و یک روایت جالب وجود دارد که یکی از شوت های سنگین و از فاصله ۴۵ متری طوری به طاق دروازه حریف چسبید که باعث شد سرمربی تیم ملی نام سه بازیکن را از این تیم خط بزند.

ماجرا به مردادماه سال ۱۳۵۱ برمی‌گردد که تیم ملی یک بازی دوستانه دوستانه درون تیمی برگزار می‌کرد. تیم قرمز متشکل از بازیکنان ذخیره بود و تیم سفید را بازیکنان اصلی تیم ملی تشکیل می‌دادند. محمد صادقی در سن ۲۰ سالگی توپ را با شوتی سنگین از وسط زمین به سمت دروازه تیم اصلی شلیک می کند که به تور دروازه می چسبد.  

ظاهراً این گل طبقات زیادی برای برخی از بازیکنان تیم ملی داشت و زنده یاد محمد رنجبر سرمربی وقت تیم ملی قلم قرمز روی نام سه بازیکن کشید. آن سه بازیکن اسماعیل حاج رحیمی پور، نصرالله عبداللهی و نیک‌نفس بودند که به خاطر شوت ۴۵ متری صادقی از تیم ملی خط خوردند.

وقتی زنده یاد رنجبر اسامی ۱۹ بازیکن تیم ملی را اعلام کرد اسماعیل حاج رحیمی پور نزد محمدصادقی می رود و می گوید؛ هی محمد! دیدی اون شوت تو که از وسط زمین زدی و گل شد شکار کرد؟

صادقی هم با توجه به می‌پرسد چه کار کرد؟ حاج رحیمی پور می‌گوید می خواستی چیکار کنه؟ تو با اون شد که از وسط زمین زدی باعث شدی سه نفر از تیم ملی خط بخوره! اول من خط خوردم که چرا جام خالی بود و تو در جای من صاحب توپ شدی. بعد نصرالله عبداللهی خط خورد که چرا روی پای تو تکل نرفت و بالاخره بدشانس تر از همه ما دو تا نیک نفس دروازه بان تیم بود که با این شوت سنگین دروازه از فروریخت و باعث شد سرمربی تیم ملی قلم قرمز را روی اسم ما بکشد!

ماجرای شوت ۴۵ متری یک پرسپولیسی که ۳ بازیکن تیم ملی را خط زد!/عکس

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دلیر IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    1 0
    بابا میگه صادقی رو سر کار گذاشته بودند
  • بهرام میری IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    3 0
    باز هم یک پرسپولیسی سروره ای بنازمت