بلفاروپلاستی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

اهمیت زیبایی و کاربرد چشم در میان اعضای صورت بالاترین حد است. چشم‌ها در مواجه با سایر افراد بیشترین تاثیر را خواهند داشت و حتی با ماسک نیز اولین برخورد با نفر مقابل از طریق چشم انجام می‌شود.

اهمیت زیبایی و کاربرد چشم در میان اعضای صورت بالاترین حد است. چشم‌ها در مواجه با سایر افراد بیشترین تاثیر را خواهند داشت و حتی با ماسک نیز اولین برخورد با نفر مقابل از طریق چشم انجام می‌شود. به همین دلیل زیبایی و جذابیت چشم برای همه افراد مهم است و کسانی که از این لحاظ مشکل دارند، سعی می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شان را حل کنند. بلفاروپلاستی یکی از عمل‌های زیبایی موثری است که بر روی زیبایی چشم‌ها تاثیرگذار است.

پوست اطراف چشم تحت عوامل محیطی، ژنتیکی و افزایش سن دچار چروکیدگی، پف کردگی و ... می‌شود. در این حالت چربی بافت اطراف چشم و پوست آن تضعیف می‌شود و ضعف عضلانی نیز این موارد را شدت می‌بخشد. این ناحیه معمولاً از نظر زیبایی زودتر از هر جای دیگری دچار آسیب می‌شود و اغلب افراد به دنبال راه‌حلی برای رفع این مشکل هستند. بلفاروپلاستی یکی بهترین روش‌ها برای درمان آسیب به پلک و اطراف چشم است که در ادامه به طور مفصل به آن می‌پردازیم. با کلینیک خانه سفید همراه باشید.

کاربردهای بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک می‌تواند روی هر دو پلک بالا و پایین انجام شود. به طور کُلی بلفاروپلاستی به منظور رفع پُف چشم، چروک‌های اطراف چشم و رفع افتادگی چشم انجام می‌شود. البته برای انجام این عمل شما باید کاندیدای مناسب بلفاروپلاستی باشید و شرایط آن را داشته باشید.

بلفاروپلاستی می‌تواند مشکلات زیر را حل کند:

پوست شُل و آویزان اطراف چشم که باعث ایجاد لایه روی پلک می‌شود و ظاهر طبیعی چشم از بین می‌رود. این مشکل همچنین می‌تواند قدرت بینایی را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این مشکل اغلب به خاطر افزایش سن، استرس، مصرف سیگار، زندگی در شهرهای آلوده و ... ایجاد می‌شود.

  • حذف کیسه‌های زیر چشم
  • تجمع چربی به خصوص در پلک بالا که به شکل یک پف ظاهر می‌شود
  • پلک بالایی برافروخته
  • افتادگی پلک پایین که باعث به نمایش افتادن سفیدی زیر قرنیه و خارج شدن حالت آن از حالت عادی شود.
  • چین و چروک اطراف پلک پایین

در برخی موارد نیز ممکن است بلفاروپلاستی به همراه عمل زیبایی دیگری مثل لیفت ابرو، لیفت صورت یا .... انجام شود. در صورتی که پلک‌ها دچار افتادگی شده باشند و این مانع از باز شدن کامل چشم‌ها یا پایین آمدن پلک‌ها تحتانی شما شود، ممکن است بلفاروپلاستی ایده خوبی باشد. در بلفاروپلاستی برداشت بافت اضافی چشم باعی می‌شود چشم شما زیباتر و جوان‌تر به نظر برسد.

عکس جراحی پلک کامل

بلفاروپلاستی چیست؟

عمل جراحی پلک یا بلفاروپلاستی نوعی جراحی زیبایی شایع است که معمولاً از نظر پزشکی ضرورت ندارد اما کسانی که مایل به داشتن زیبایی بیشتر هستند، تنها به این دلیل جراحی پلک را انجام می‌دهند. چروکیدگی، افتادگی یا پف کردن پلک بالایی و گاهی پلک پایینی باعث می‌شود افراد به استفاده از این روش مایل شوند. با افزایش سن خاصیت ارتجاعی و تولید پروتئین‌های کشسان و کلاژن کاهش می‌یابد و همین شادابی پوست، به خصوص پوست اطراف چشم را از بین می‌برد.

 با کاهش انعطاف‌پذیری پوست، عضله پلک نمی‌تواند بافت چربی زیر پوست را نگه دارد و پلک دچار افتادگی می‌شود. نکته مهم در بلفاروپلاستی این است که تاثیری در چروک‌های کناره‌های چشم، خط اخم و پیشانی نداشته و اگر به منظور درمان این مشکلات برای بلفاروپلاستی اقدام کنید، نتیجه نمی‌گیرید.

آمادگی برای عمل بلفاروپلاستی

قبل از اینکه برای جراحی پلک اقدام کنید، باید با پزشک جراحتان در مورد مسائل مربوط به عمل صحبت کند. جراح در مورد شرایط پزشکی مثل جراحی‌های قبلی و شرایطی مثل خشکی چشم، گلوکوم، آلرژی، مشکلات قلبی و گردش خون، مشکلات تیروئیدی، فشار خون، دیابت و مشکل انعقاد خون از شما سوال می‌کند. پزشک در مورد استفاده از داروها، ویتامین‌ها، الکل، دخانیات و ... با شما صحبت می‌کند.

سایر مباحثی که باید آنها را با پزشک جراح در میان بگذارید، شامل:

انتظارات شما از بلفاروپلاستی

شما باید به صورت صادقانه در مورد هدف خود از انجام عمل بلفاروپلاستی و انتظاراتی که از این عمل دارید، با پزشک صحبت کنید. این صحبت‌ها به شما کمک می‌کند نتیجه مطلوب دریافت کنید. جراح همچنین در مورد متناسب بودن عمل بلفاروپلاستی با مشکل شما بحث می کند و انتظاراتی که از عمل دارید را تنظیم می‌کند.

معاینه

جراح قبل از بلفاروپلاستی معاینه جسمی را انجام می‌دهد که این آزمایش‌ها شامل آزمایش خون، آزمایش تولید اشک و اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف پلک شما می‌باشد. پزشک بینایی شما را نیز معاینه کرده و تاثیر افتادگی پلک یا پف کردگی آن بر روی بینایی شما را می‌سنجد. برای اینکه بتوانید از بیمه برای پرداخت هزینه جراحی پلک استفاده کنید، بهتر است معاینه پزشکی چشم را نیز در نظر بگیرید.

عکاسی پلک

قبل از عمل از زوایای مختلف چشم‌های شما عکاسی می‌شود تا با کمک این عکس‌ها برنامه‌ریزی جراحی، ارزیابی اثرات کوتاه مدت و بلند مدت آن بررسی می‌شود.

سایر نکات قبل از عمل

قبل از عمل باید یک سری نکات ضروری را که می‌توانند به بهبود نتیجه حاصل شده و عوارض را تا حد زیادی کم می‌کند، رعایت کرد. به عنوان مثال باید مصرف برخی داروها مثل وارفارین، آسپرین، ایبوبروفن، نایروکسن سدیم و سایر داروهای یا مکمل‌های گیاهی که ممکن است بر گردش خون یا انعقاد خون تاثیر بگذارند را متوقف کنید. البته باید قطع مصرف این داروها را با هماهنگی پزشک انجام دهید و تنها داروهای تایید شده توسط پزشک را استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌شود از دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار یا الکل را قطع کنید؛ چرا که این مواد قابلیت بهبود بدن را کاهش می‌دهد و آن را به تاخیر می‌اندازد.

جراحی پلک

مراحل عمل بلفاروپلاستی

مراحل بلفاروپلاستی در حین انجام عمل شامل موارد زیر می شود:

  • بی‌هوشی : بعد از اینکه مددجو برای انجام عمل آماده شد، باید توسط پزشک متخصص بی‌هوشی حالت پایدار پیدا کند. ترجیحاً از تزریق آرام بخش داخل وریدی یا بی‌هوشی عمومی برای این عمل استفاده می‌شود.
  • برش : یکی از مهم‌ترین و دقیق‌ترین مراحل بلفاروپلاستی ایجاد خطوط برش در ناحیه مشخص شده است. همانطور که گفتیم ممکن است برش‌ها در پلک بالا یا پلک پایین انجام شوند و هدف از برش‌ها تخلیه بافت‌های اضافی و بهبود وضعیت ظاهری پلک است. این برش‌ها باید به صورتی ایجاد شوند که بعد از بهبود محل اسکار آنها جزئی از پلک بوده و ظاهر کاملاً طبیعی داشته باشد. بنابراین انتخاب جراح مناسب در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • بستن برش‌ها : در این مرحله برش‌های ایجاد شده با بخیه یا چسب بسته می‌شوند. اگر از بخیه برای بستن زخم استفاده شود، پزشک بعد از یک هفته بخیه‌های بسته شده را حذف می‌کند. گاهی ممکن است پزشک از لایه بردار یا لیزر برای از بین بردن کامل جای بخیه‌ها استفاده کند.

عوارض بلفاروپلاستی

بعد از جراحی بلفاروپلاستی شما وارد فاز ریکاوری می‌شوید و به احتمال زیاد در آرامش کامل به زندگی روزمره خود بر می‌گردید. در اغلب موارد این عمل عوارض خاصی ندارد اما چند عارضه محدود و موقت ممکن است پس از این عمل شما را درگیر کند. این عوارض شامل:

  • آبریزش چشم
  • تاری دید
  • دوگانگی دید
  • حساسیت به نور
  • التهاب پلک
  • تورم و کبودی
  • درد
  • بی‌حسی پلک‌ها
  • سرگیجه

همچنین در صورتی که این عمل به خوبی انجام نشود، ممکن است خطراتی شما را تهدید کند. در واقع اگر عمل جراحی پلک را در یک کلینیک نامعتبر انجام بدهید، ممکن است خطراتی شما را تهدید کند که منجر به اضافه بودن خطرات نسبت به فواید شود. این خطرات احتمالی شامل:

  • عفونت یا خونریزی برش‌های جراحی
  • خشکی چشم یا سوزش چشم
  • بر جای ماندن محل زخم و اسکار
  • آسیب به عضلات اطراف چشم یا پلک
  • نیاز به ترمیم دوباره
  • عدم نتیجه گیری مناسب
  • تاری دید

مراقبت‌های بعد از عمل بلفاروپلاستی

برای بهره بردن بیشتر از جراحی بلفاروپلاستی باید یک سری نکات را رعایت کنید. بهتر است قبل یا بعد از جراحی در مورد این مراقبت‌ها با پزشکتان صحبت کنید اما ما در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

  • استفاده از کمپرس سرد در روز اول جراحی
  • بلند بودن سر نسبت به تنه
  • عدم استفاده از سیگار و الکل
  • مصرف بیشتر مایعات
  • کاهش مصرف نمک و چربی
  • استراحت در روزهای اولیه
  • سعی کنید تا چند روز از لنز و عینک استفاده نکنید.

هزینه بلفاروپلاستی

برای تعیین هزینه دقیق عمل بلفاروپلاستی باید به پزشک مراجعه کنید؛ چرا که این مسئله تا حد زیادی به هزینه اخذ شده توسط پزشک و میزان اختلال پلک بستگی دارد. بنابراین بهتر است با طی کردن جلسه مشاوره، هزینه عمل تخمین زده شود. کلینیک زیبایی خانه سفید به عنوان یک کلینیک زیبایی معتبر در تهران می‌تواند بهترین نتایج را با کمترین هزینه برای شما فراهم کند. توصیه می‌کنیم برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تماس درج شده در سایت خانه سفید ارتباط برقرار نمایید.

منبع : مجله خبری کلینیک خانه سفید

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =