صنایع‌دستی قشم، میراث ملی و افتخار کشور است

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم از توانمندی‌های فرهنگی و هنری روستای برکه خلف در فرهنگسرای جزیره بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین از قشم، افشار فتح الهی  به همراه جمعی از مدیران این سازمان از ظرفیت‌های بومی و صنایع‌دستی روستای برکه خلف دیدن کرده و در گفتگوی رودررو با صنعتگران و هنرمندان این عرصه، بر لزوم معرفی آداب‌ورسوم جامعه محلی این منطقه در سطح ملی و بین‌المللی تأکید کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم فرهنگسرای جزیره را به‌عنوان یک زیرساخت مناسب برای معرفی ظرفیت‌های هنری جزیره معرفی کرد و عنوان داشت: این فضا نیاز به ارتقا بیشتر و استانداردسازی دارد که در دستور کار مدیران مربوطه قرارگرفته است.

وی بسترسازی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی قشم در جزیره را اولویت نخست سازمان منطقه آزاد قشم دانست و گفت: معرفی و عرضه این آثار در سطوح ملی و بین‌المللی اقدامی است که در گام بعدی به دنبال تحقق آن هستیم.

فتح الهی همچنین از پیش‌بینی مکان‌های مختلفی در مجموعه‌های گردشگری سطح جزیره برای عرضه صنایع‌دستی خبر داد و اظهار داشت: این مکان‌ها به‌صورت رایگان برای عرضه آثار هنری و فرهنگی به گردشگران و توزیع مناسب این خدمات، باهدف توانمندسازی فعالان صنایع‌دستی جزیره در اختیار جامعه محلی قرار می‌گیرد.

فتح الهی همچنین بر لزوم معرفی توانمندی‌های گردشگری، آداب‌ورسوم و صنایع‌دستی به مردم کشور تأکید داشت و افزود: صنایع‌دستی و بومی این منطقه، میراثی فاخر است که باید به‌عنوان سوغاتی و هدایای ویژه جزیره به گردشگران معرفی شود.

آشنایی با روند ساخت و هنرآفرینی صنعتگران بومی، پرداختن به جزییات آثار هنری و توجه به نحوه اثرگذاری و کارایی این محصولات، نحوه فعالیت هنرمندان به‌صورت تعاونی یا انفرادی، از موضوعاتی بود که بسیار موردتوجه سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم در این بازدید قرار گرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =