روایت کارگردان نمایش هبوط از سقوط اخلاقی انسان امروزی

نمایش " هبوط" به نویسندگی و کارگردانی حسن عزیزی در تبریز، روایتی از سقوط اخلاقی و اجتماعی انسان را در عصر مدرن به تصویر می کشد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز؛ حسن عزیزی کارگردان نمایش هبوط ضمن بیان اینکه این نمایش برداشتی آزاد از دو نمایشنامه مکبث و دکتر فاوستوس است گفت: این نمایش روایت دانشمندی با خویی شیطانی و قدرتی فراتر از انسان است که سعی در خلق سربازی قاتل دارد تا دشمن اصلی خود را توسط او از سر راه بردارد و بتواند به اهدافش دست یابد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: آنچه که نسبت به گذشته در ذهن من پررنگ‌تر شد، اهمیت و چیستی تئاتر در جامعه‌ی ایران و بالاخص شهر تبریز بود، از طرفی، رابطه انسان با جهانی که در آن زیست می‌کند و تأثیری که بر محیط می‌گذارد، اصلی‌ترین تصاویر ذهنی‌ام را شکل می‌داد.

عزیزی تشریح کرد: در طی این مدت، مدام در حال کنکاش بودم تا تصویر ذهنی خودم از انسان عصر مدرن را به عینیت تبدیل کنم. نمایش هبوط نتیجه‌ی این فرایند است.پوی با اشاره به اینکه خود آزمونی سخت دارد، گفت: منی که اولین تجربه کارگردانی‌ام را تجربه می‌کنم شاید قدم در مسیر سختی گذاشته باشم با این حال، این همانی است که در طلبش بودم، امیدوارم که سرانجامش نیک باشد.

عوامل نمایش “هبوط” به شرح زیر است:
بازیگران: آریا کیانفرد و بابک خانپور
مشاور کارگردان: محمدامین داروئیان
دستیار کارگردان: محمدرضا نظری
منشی صحنه: مهتاب عباسی‌فرد
دستیاران صحنه: مهدی جاهدی و علی محمدیاری
طراح نور: امیرپورحکمت
مجری نور: فرهاد عبدی به عنوان
طراح لباس و ساخت تیزر: تینا کیانفرد
مجری لباس: معصومه عباسی
طراح و مجری گریم: مهسا نصرتی
طراح پوستر: آریا کیانفرد
روابط عمومی و عکاس:نفس تبریزی
اسپانسر : کتاب فروشی کاف

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =