عضو خبرگان رهبری : طالبان اقامه نماز را اجباری کرده / چرا نباید نماز را اجباری کنیم؟

عصر ایران نوشت : آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری می گوید:متأسفانه امروز می‌بینیم که در افغانستان طالبان اقامه نماز را اجباری می‌کند اما ما عنایت الهی (انقلاب اسلامی) راداریم اما در بحث اقامه نماز و ترویج این فریضه کوتاهی می‌شود. متأسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولین گفتن که نماز اجباری نمی‌شود می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد.

آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری می گوید: متأسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولین گفتن که نماز اجباری نمی‌شود می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد.


آیت‌الله معلمی گفت: فعل برگزاری همایش‌ها و اجلاسیه های نماز خوب است اما این جمع شدن‌ها باید به همگانی و ملی شدن نماز ختم شود باید موردتوجه همگان باشد.
آیت‌الله علی معلمی امروز در اولین اجلاسیه سراسری نماز که در راستای معرفی ایده‌های موفق و تجلیل از خادمین و مسئولین پرتلاش در ترویج این فریضه الهی گام می‌نهند به میزبانی سپاه کربلا مازندران، بابیان اینکه سخن در مورد نماز بسیار فراوان و شیرین است، اظهار کرد: قصص و داستان‌های قرآنی با محوریت اهمیت اقامه نماز در مدارس و دانشگاه‌ها برای دانش آموزان و دانشجویان بیان شود.
وی ضمن قدردانی از سپاه کربلا برای برگزاری این اجلاسیه با موضوع نماز، افزود: فعل برگزاری همایش‌ها و اجلاسیه های نماز خوب است اما این جمع شدن‌ها باید به همگانی و ملی شدن نماز ختم شود باید مورد توجه همگان باشد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه نماز اولین فریضه اسلامی و اولین نشانه نزول وحی بر پیامبر (ص) است، گفت: وجوب نماز و از ضروریات دین بودن بر همگان روشن است برای همه اهل کتاب همه اهل قبله این مهم را مستحضرند.
آیت‌الله معلمی بابیان اینکه پرونده نماز در مکتب اهل‌بیت و قرآن باید بازخوانی شود، افزود: نماز نمازگزار را از گناه پاک می‌کند؛ نماز حسنه‌ای است که زداینده گناهان می‌شود.
امام‌جمعه قائم‌شهر با تأکید بر اینکه اراده در برخی از مسئولان برای ترویج اقامه نماز ضعیف است و باید این نقیصه برطرف شود، گفت: اگر در وقت نماز در محوطه ناحیه سپاه فرمانده سپاه ناحیه قدم را جلو بگذارد و وضو بسازد بقیه صف می‌شوند.
وی بابیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و از نعمت عظیمی تحت عنوان انقلاب اسلامی که یادگار امام خمینی (ره) است بهره‌مند هستیم اما نماز و اقامه این فریضه در کشور همچنان دچار نقصان است، گفت: متأسفانه امروز می‌بینیم که در افغانستان طالبان اقامه نماز را اجباری می‌کند اما ما عنایت الهی (انقلاب اسلامی) راداریم اما در بحث اقامه نماز و ترویج این فریضه کوتاهی می‌شود. متأسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولین گفتن که نماز اجباری نمی‌شود می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد.
آیت‌الله معلمی ادامه داد: در هر اداره اگر مدیرکل در وقت نماز، آستین را بالا بزند به سمت نمازخانه برود این نوعی ترویج اقامه نماز خواهد بود، راهکار اجرایی عمومی ساختن نماز را باید شناسایی کنیم و پیگیر باشیم.
وی به دور جدید مذاکرات برجامی اشاره و اظهار کرد: متأسفانه الآن در وضعیتی که به‌ظاهر سه قوه در کشور هماهنگ هستند عده‌ای به‌عنوان پیاده‌نظام دشمن فعالیت می‌کنند و با بهره‌گیری از رسانه‌ها به دنبال تشویق تیم مذاکره‌کننده مبنی بر کوتاه آمدن در قضیه برجام هستند این خیانت به انقلاب، خون شهدا،‌ملت شریف ایران است. مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی خیانت به کشور و انقلاب است.
آیت‌الله معلمی بابیان اینکه در جامعه امروز دین‌داری و دین‌مدار بودن سخت است، گفت:‌دشمن با تمام قوا درصدد کارشکنی و کم‌رنگ کردن اعتقادات دینی مردم به‌ویژه جوانان است.
وی با ابراز گله‌مندی از افزایش قیمت دلار و با انتقاد از میزان سفرهای ایرانیان به برخی کشورها که شهرت به مقصد فحشا و منکرات دارند به‌ویژه ترکیه و آنتالیا، بیان کرد: معتقدم اگر سفر به ترکیه و آنتالیا برای عیاشی تعطیل شود دلار این‌گونه افزایش نمی‌یابد.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از واردات بی‌رویه کالاها به کشور انتقاد کرد و گفت: اگر قرار باشد کالاهای داخلی در کشور تولید شود و از طرفی واردات بی‌رویه کالاهای ارزان‌ به کشور انجام شود بازار را با مشکل روبه‌رو خواهد کرد. اگر واردات کنترل شود ما این‌همه مشکل نخواهیم داشت.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580942

برچسب‌ها