برگزاری آیین اختتامیه هفته پژوهش و فنآوری استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد

هفته پژوهش و فنآوری استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد با معرفی برگزیدگان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، آیین اختتامیه هفته پژوهش و فنآوری استان چهارمحال و بختیاری به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد با حضور دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، مهندس سعید رییسی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری چهار محال و بختیاری، حجت الاسلام دکتر سعید صفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش استان ، دکتر اسماعیل پیرعلی رییس پارک علم و فنآوری استان ، دکتر محسن مبینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد و جمعی ازمدیران ادارات استان، اساتید و  نخبگان دانشگاهی به صورت حضوری و برخط در دانشگاه شهرکرد  برگزار شد.

دکتر یاسر پیرعلی ضمن عرض خیر مقدم خدمت حاضرین به ویژه برگزیدگان بیست و دومین جشنواره هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری و تقدیر از زحمات رییس سابق دانشگاه شهرکرد، گفت : هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری امسال با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» از ۱۳ تا ۱۷ آذر برگزار شد و هفته ملی پژوهش و فناوری نیز از ۲۰ تا۲۶ آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: حلقه پژوهش و فناوری حلقه بعد از آموزش است و  از مجموعه های فناوری و پژوهشی انتظار می رود که بتواند در زمینه رفع معضل بیکاری در استان راه گشا بوده و پاسخگوی مطالبات اجتماع باشد.

دکتر یاسرپیرعلی با اشاره به ابتکار وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ایجاد معاونت علمی و فناوری افزود: این اقدام می تواند باعث حمایت و پشتیبانی بیشتر از مجموعه های پژوهشی، فناوری و دانش بنیان باشد.

نائب رییس ستاد هفته پژوهش و فنآوری استان، دانشگاه را منبع و منشا تحولات دانست و گفت: ما باید اول در دانشگاه، خودسازی داشته باشیم و بعد از آن بتوانیم در مجموعه دانشگاه ها و استان تاثیرگذار باشیم و به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم که مطالبه جامعه از دانشگاه هم همین است.

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه جذب دانشجو و پذیرش سنجش دانشجو نیازمند تغییر رویکرد در فضای فعلی است، افزود: در حال حاضر دانشجویان بیشتر در فضای دانشگاه حضور دارند و باید به سمتی حرکت کنیم که دانشجویان به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی بیشتر در صنعت و جامعه حضور داشته باشند و پژوهش محور باشند که این مسئله هم به نفع جامعه و هم به نفع دانشجو است.

دکتر یاسر پیرعلی گفت: هرچقدر ارتباط دانشجویان با صنعت و جامعه بیشتر باشد امکان ایجاد فرصت های شغلی برای دانشجویان نیز بیشتر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه شهرکرد  در ادامه گفت: دانشگاه باید مرجع باشد و دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات خود باید به سراغ دانشگاه بیایند و باید از ظرفیت پژوهشگران و فناوران به خوبی استفاده شود.

دکتر یاسر پیرعلی درپایان سخنانش گفت: جذب دانشجوی خارجی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه بیشتری شود و ما هم تلاش می کنیم با ایجاد زیرساخت های لازم و مناسب از جمله خوابگاه متاهلی برای دانشجویان، میزبان دانشجویان بیشتری از خارج از ایران باشیم.

در پایان آیین اختتامیه هفته پژوهش و فنآوری استان چهارمحال و بختیاری در بخش پژوهشگر برتر استان چهارمحال و بختیاری از ۶ نفر تجلیل شد که دکتر فایز رییسی، دکتر یاسر کیانی، دکتر ابراهیم بنی طالبی و دکتر صادق فرهادیان از دانشگاه شهرکرد از برگزیدگان بودند.

در بخش پژوهشگران برتر دانشگاهی مرتبط با بهره وری و تاثیرگذاری علمی(شاخص اچ)، ۱۱ نفر برگزیده شدند که دکتر یاسر کیانی، دکتر یعقوب طادی، دکتر مهدی قاسمی، دکتر عزیزاله فلاح، دکتر فایز رئیسی، دکتر ابوالفضل سمنانی و دکتر بهروز شیران از دانشگاه شهرکرد از برگزیدگان بودند.

در بخش پژوهشگران برتر دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری ۲ نفر برگزیده شدند که مجید مردانیان از دانشگاه شهرکرد از برگزیدگان بود.

در بخش فناوران برتر دانشگاه‌های استان چهار محال و بختیاری ۲ نفر برگزیده شدند که دکتر رضا روحانی از دانشگاه شهرکرد از برگزیدگان بود.

در بخش فناوران برتر مراکز رشد واحدهای فناوری و پارک‌ علم و فناوری استان چهار محال و بختیاری ۴ نفر برگزیده شدند که آرمان طهماسبی از مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهرکرد نیز از برگزیدگان بود.

در بخش پژوهشگر شایسته تقدیر در حوزه کرونا ۱ نفر، در بخش پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری ۲ نفر و در بخش پژوهشگر برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری ۱ نفر، به عنوان برگزیده معرفی شدند.

در بخش فناوران برتر حوزه تخصصی کووید-۱۹ از ۳ نفر، در بخش کارشناس پژوهشگر برتر دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری از ۱ نفر و در بخش تحقیق و توسعه(R&D) از ۴ واحد برتر تجلیل شد.

همچنین در بخش منتخبین اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در سه بخش رتبه های برتر اقدام پژوهی از ۴ نفر، در بخش پژوهشگران برتر آموزش و پرورش از ۲ نفر  و در بخش رساله/پایان نامه برتر از ۳نفر تجلیل شد.

از ۹ نفر از برگزیدگان جشنواره ایده سبزکوه در حوزه دانش آموزی نیز تجلیل بعمل آمد.

همچنین ۲ غرفه ی برتر بیست و دومین نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری استان چهارمحال و بختیاری معرفی و تجلیل شدند.

 شایان ذکر است ، هفته پژوهش و فنآوری استان چهارمحال و بختیاری از ۱۳ آذر به مدت یک هفته با اجرای برنامه های مختلف برگزار شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1580992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =