۰ نفر
۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
بورس باز هم در جا زد

ایسنا نوشت: بازار بورس درهفته جاری صعودی کج دار و مریز را تجربه کرد؛ به طوری که شاخص کل بورس تنها توانست نسبت به هفته قبل ۰.۶۹ درصد افزایش یابد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن نسبت به هفته قبل کاهشی باقی ماند.

آمار کل معاملات بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات این بازار با ۵.۳۸ درصد کاهش از ۱۷۹ هزار و ۷۷۲ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۷۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. این در حالی است که حجم کل معاملات این بازار در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۱۹.۹۴ درصد افزایش یافت و از ۲۱ هزار و ۴۶۷ میلیون سهم به ۲۵ هزار و ۷۴۷ میلیون سهم رسید.

پیشتازی بازار بدهی و صندوق‌های سرمایه گذاری

از میان بازارها ارزش معاملات در بازار اول سهام، بازار دوم سهام و بازار مشتقه روندی کاهشی داشت؛ به طوری که این آمار در بازار اول سهام با ۹.۴۵ درصد کاهش از ۶۲ هزار و ۷۹۹ میلیارد ریال به ۵۶ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات در بازار دوم سهام نیز کاهشی ۱۳.۵۷ درصدی را تجربه کرد و از ۵۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۴۵ هزار و ۱۱۸ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار مشتقه نیز با کاهشی ۱۴.۲۷ درصدی از ۸۴ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۷۲ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

این در حالی است که ارزش معاملات در بازار بدهی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله به ترتیب رشدی ۷.۵۶ درصدی و ۴.۸۸ درصدی را تجربه کرد و این آمار در بازار بدهی از  ۷۳۸۴ میلیارد ریال به ۷۹۴۳ میلیارد ریال و در صندوق‌ها از ۵۷ هزار و ۳۰۲ میلیارد ریال به ۶۰ هزار و ۹۸ میلیارد ریال رسید.

از بورس چه خبر؟

شاخص هم وزن از صعود باز ماند

شاخص کل بورس با ۰.۶۹ درصد افزایش توانست از یک میلیون و ۳۴۰هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۴۹ هزار واحد در هفته جاری برسد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن ۱.۰۸ درصد کاهش یافت و از ۳۶۷ هزار و ۵۶۱ واحد در هفته گذشته به ۳۶۳ هزار و ۵۸۶ واحد در هفته جاری رسید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =