تولید سالانه ۲۴هزار متر مربع فرش دستباف در استان سمنان / فعالیت یازده هزار بافنده فرش در ۸ مجتمع قالیبافی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از تولید سالانه ۲۴هزار متر مربع فرش دستباف در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ، حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: سالیانه ۲۴هزارمترمربع فرش دستباف توسط بافندگان خانگی و بافندگان شاغل در کارگاه ها و مجتمع های قالیبافی در استان تولید می گردد.

وی تعداد شرکت های تعاونی فعال در حوزه فرش دستباف را حدود ۲۶ شرکت عنوان کرد و افزود: از این تعداد ، ۲۰شرکت تعاونی فرش دستباف شهری و ۶تعاونی فرش دستباف روستایی می باشد که زیر نظر ۲ اتحادیه شرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی و اتحادیه شرکت های تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف شهری فعالیت می کنند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: بیش از یازده هزار بافنده فعال و تعداد ۸ مجتمع قالیبافی در استان وجود دارد که این تعداد بافنده در ۹۳ کارگاه متمرکز و غیر متمرکز در استان فعالیت می کنند.

حمیدرضا مداح اضافه کرد: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۲۰ بافنده فعال در حوزه فرش استان در کارگاه های قالی بافی مشغول به فعالیت شده اند.

وی با شاراه به مشکلات و دغدغه های صنعت فرش استان سمنان تصریح کرد: نداشتن امکان تولید مواد اولیه فرش دستباف در استان ، کمبود نقدینگی بافندگان خانگی و مجتمع ها و کارگاه های قالیبافی و افزایش قیمت مواد اولیه و کمبود سرمایه برای بافت فرش از مهمترین چالش های جدی این صنعت بسیار مهم در استان می باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1581764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =