مهدی چمران میزان افزایش قیمت کرایه ها و بلیت اتوبوس و مترو را اعلام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرتهران، گفت: برای تصمیم‌گیری نهایی مسوولین مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی به همراه مسوولان وزارت کشور محاسبات خود برای هزینه‌ها و نرخ‌های حمل‌ونقل عمومی را ارائه کردند که مشخص شد هزینه‌های محاسبه شده بسیار نزدیک به هم بودند.

به گفته او هر 7 کیلومتر تردد اتوبوس یک مسیر محاسبه شده است: براساس محاسبات انجام شده هزینه جاری هر مسیر اتوبوس بدون در نظر گرفتن استهلاک آن 210 تومان است که سهم هر مسافر70 تومان می‌شود این در حالی است که در حال حاضر از هر نفر 25 تومان دریافت می‌شود و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ جدید اتوبوس‌های شرکت واحد را 420 ریال و افزایش نرخ تعدادی از خطوط اتوبوس‌های خصوصی را250 ریال تصویب کرده است و برای تاکسی‌ها هم در سال جدید طبق افزایش هر ساله 15% نرخ آخرسال 89 افزوده شده است.

چمران همچنین درباره افزایش قیمت بلیت مترو هم گفت: برای تشویق مردم به استفاده از بلیت‌های چند سفره و کارت‌های اعتباری و مدت‌دار نرخ بلیت تک سفره با کاهش50 تومانی نسبت به 100 تومان افزایش مصوب شده به 300 تومان می‌رسد.

به گفته او بلیت 2 سفره تغییر نرخ ندارد: قیمت بلیت‌های چند سفره کارت‌های اعتباری و مدت دار تنها در حدود 16 تومان به صورت متوسط افزایش یافته است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    م در خبرها آمده بود که نرخ کرایه ها حداکثر 20 درصد اضافه میشود اما امروز مردم با تعجب دیدند که نرخ اتوبوس از 40 تا 100 درصد گران شده است. به این ارقام توجه فرمایید: خط کلاهدوز - ولیعصر از 150 تومان به 225 تومان یعنی 50 درصد افزایش خط بهارستان - جمهوری از 125 به 175 یعنی 40 درصد افزایش بی آر تی از 100 به 200 یعنی 100 درصد افزایش ضمنا تعیین 25 تومان پول خرد برای کرایه عملا یعنی به جان هم انداختن راننده و مردم چون اصلا 25 تومانی پیدا نمی شود لطفا پیگیری نمایید با تشکر
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    سلام ميشه ازمسولين كلان شهركرج بپرسيدچرابه اتوبوسهاي كرج يارانه سوخت پرداخت نمي شه وگازئيل ليتري 150تومان بايدبزنندامادرتهران هم بايدگازئيل تقريبا مجاني بزنندوماهانه مقداري پول هم بابت بارانه سوخت ميگرند سپاسگزارل خواهم بوداگرجواب مسولين فرامانداري راداشته باشم