طرح هوشمند مدیریت کرونا در قزوین اجرا می‌شود

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: اجرای رسمی طرح مدیریت هوشمند کرونا برای رفع محدودیت ها و بازگشت مردم به شرایط عادی زندگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندار قزوین در نود و هشتمین جلسه ستاد کرونای استان اظهارکرد: خوشبختانه در نوبت اول در استان تاکنون ۹۰درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال و ۹۲/۴۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال واکسینه شده اند.

وی گفت: همچنین میزان واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال در دو نوبت هم به ۷۹/۰۸ درصد رسیده و در مجموع یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۵۸ دز واکسن در استان تزریق شده که بسیار ارزشمند است و شرایط خوبی داریم و این موضوع به کاهش روند بیماری کمک کرده است.

حبیبی تصریح کرد: بازگشایی مدارس برای ما بسیار مهم است اما ظرفیت مدارس باید رعایت شود و مدیران توجه کنند تا از بخشی از این ظرفیت استفاده کنند تا مشکلی ایجاد نشود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: نظارت بر نحوه سرویس مدارس الزامی است تا در جابجایی دانش آموزان مشکل ایجاد نشود و در این میان ضد عفونی کردن محیط مدارس و سرویس های بهداشتی به عنوان کانون آلودگی بایستی به صورت مستمر  انجام شود.

وی اضافه کرد: تهویه کلاس های درس هم مهم است که گزارش شده حدود ۳ میلیارد تومان برای خرید و نصب تهویه ۱۰ هزار کلاس درس لازم است و این منابع مالی که می تواند به سلامت ۲۳۰ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار فرهنگی کمک کند حتما باید تامین شود و سهل انگاری نکنیم.

حبیبی گفت: برخی کلاس ها تهویه دارد و با تعمیر درست می شود اما پیگیری مالی باید انجام شود زیرا نصب تهویه برای شرایط عادی هم در کلاس ها مهم است.

وی در ادامه به اجرای طرح هوشمند کرونا در استان اشاره کرد و افزود: قزوین به عنوان پایلوت مدیریت هوشمند کرونا انتخاب شده و حدود دو ماه است که به صورت آزمایشی آن را اجرا کرده ایم اما از امروز این طرح به صورت رسمی در کشور و استان آغاز شده است و در ادارات آن را عملیاتی کردیم.

حبیبی اظهارکرد: این طرح در بخش اداری آغاز شده و ورود کارکنان دولت به دستگاهها فقط در صورت داشتن کارت تزریق واکسن و تست پی سی آر مجاز است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =