اختصاص بخشی از درآمد حاصل از فروش آب به پالایشگاه برای بهسازی شبکه آب و فاضلاب آبادان

با پیگیری جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، بخشی از درآمد حاصل از فروش آب به پالایشگاه برای بهسازی و ترمیم شبکه آب و فاضلاب آبادان اختصاص یافت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد:  طی نامه ای از محرابیان وزیر نیرو درخواست شد تا به منظور تامین منابع مالی بازسازی و اصلاح شبکه و تاسیسات آب و فاضلاب شهری و روستایی شهرستان آبادان و با توجه به ماده یک قانون شرکت های آب و فاضلاب (مجموعه قوانین و مقررات وزارت نیرو) که تامین آب شهری در داخل محدوده قانونی شهرها بر عهده شرکت آب و فاضلاب است و به موجب ماده ۲ آئین نامه قانون مذکور؛ بهره برداری از تاسیسات و تصفیه خانه های پالایشگاه آبادان (شامل کوی ولیعصر، کوی بهار، کوی قدس، کوی کارگر شرقی و غربی) به شرکت آبفا شهرستان آبادان واگذار شود.

وی با بیان اینکه پیش از این بهره برداری از تاسیسات یاد شده در اختیار شرکت بهره برداری آب جنوب بود، افزود: عواید حاصل از آن به طور ماهانه و به مبلغ برآورد شده ی بیش از ۴۰ میلیارد ریال از سوی پالایشگاه آبادان در وجه شرکت مذکور و در نهایت سازمان آب و برق خوزستان و وزارت نیرو واریز می شد.

وی تصریح کرد: با هدف کمک به اصلاح، بهسازی و ترمیم شبکه آب و فاضلاب شهرستان آبادان و با توجه به مصوبه شورای تامین شهرستان آبادان و دستور اکید استاندار خوزستان، موضوع رفع معارضت سازمان آب و برق خوزستان برای اجرایی شدن این مهم از وزیر نیرو خواسته شد که مورد موافقت وی قرار گرفت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پی موافقت وزیر نیرو، از سوی مسعود خشائی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور(مادر تخصصی) نامه ای خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان به جهت ابلاغ به مدیرعامل پالایشگاه آبادان مبنی بر پرداخت مبالغی به طور ماهانه بابت حق انشعاب و آب بهای مصرفی شرکت مذکور به حساب امور آبفای آبادان ارسال شد.

مختار؛ گفت: بر همین اساس مقرر شد تا مبلغ مذکور با اتخاذ تمهیدات لازم و با توجه  به نیازهای مالی منطقه آبادان با اولویت توسعه، اصلاح و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب در این شهرستان هزینه شود.

وی افزود: طبق اعلام مدیرعامل پالایشگاه آبادان و بر اساس هماهنگی های انجام شده از این پس و به طور ماهانه بیش از ۸ میلیارد ریال بابت آب بهای مصرفی انشعابات پالایشگاه به امور آبفا آبادان پرداخت می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =