تأکید امیرعبداللهیان بر استمرار حمایت ایران از فلسطین

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه سه شنبه در گفتگوی تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) سالگرد تشکیل این جنبش را تبریک گفت و بر استمرار حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم فلسطین تأکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگوی تلفنی، جنبش حماس را از پیشگامان مقاومت اسلامی در آزادی قدس شریف دانست و اظهار داشت: امروز مقاومت نقش محوری در احقاق حقوق تاریخی ملت فلسطین دارد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدام اخیر دولت انگلیس در تروریستی اعلام کردن جنبش حماس، آن را اقدامی سیاسی و بر علیه ملت فلسطین دانست.

وی افزود: رژیم جعلی صهیونیستی ام‌المصائب و ریشه مشکلات منطقه است و لذا اندک کشورهای منطقه که در مسیر عادی سازی روابط خود با این رژیم جعلی هستند، خلاف امنیت و مصالح منطقه و امت اسلامی حرکت می کنند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی نیز ضمن سپاس از تبریک سالگرد تأسیس جنبش حماس، با تجلیل از مقام شامخ سردار شهید سلیمانی خاطر نشان کرد: ما با افتخار از شهید سلیمانی یاد می کنیم و از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی از آرمان و مقاومت فلسطین قدردانی می‌نماییم.

اسماعیل هنیه همچنین ضمن محکوم کردن اقدام برخی از کشورهای منطقه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، این اقدام را رویکردی آمریکایی-صهیونیستی دانست و  تاکید کرد: دوست نداشتیم که درهای کشورهای عربی بر روی قاتلان صهیونیست که دستشان به خون مردم فلسطین آغشته است، گشوده شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس اقدام رژیم صهیونیستی در نفوذ در منطقه را باعث ناامنی و بی ثباتی و تهدیدی برای آرمان فلسطین و برای تمام امت اسلامی دانست و اعلام کرد، این راهبرد محکوم به شکست است، چرا که اراده ملت های منطقه قدرتمندتر است و می تواند چنین رویکردهایی را به شکست بکشاند.

وی در پایان خواستار ابلاغ سلام گرم خود و مردم فلسطین، به رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور ایران شد.

۳۱۱۳۱۱
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1582923

برچسب‌ها